Chevrolet
Chevrolet Value Team gaat de markt op
De actie van Chevrolet met het Chevrolet Value Team is in een andere vorm in het verleden al eens eerder uitgevoerd en was toen een groot succes. Chevrolet Nederland verwacht dat dit nu weer het geval zal zijn. Ronald Dubbelman, Algemeen Directeur van de Nederlandse importeur: "Ons merk mikt op een grote groep automobilisten. Met de Matiz spreken wij in het bijzonder de doelgroep aan van consumenten, die een 2e auto in het gezin zoeken, en met de Captiva en de zojuist gelanceerde Chevrolet Cruze mikken wij op de zakelijke rijder. Onze ervaring is inmiddels dat vooral door deze modellen veel niet-Chevrolet-rijders de weg naar de Chevrolet-showrooms weten te vinden. Met deze actie zullen wij die interesse in de producten van Chevrolet en de Chevrolet-dealers vergroten.".
Voor de actie is een speciale website in het leven geroepen: ValueTeam.nl met specifieke pagina's voor de individuele Chevrolet-dealers. De website biedt de bezoeker de mogelijkheid om online een inruilvoorstel voor zijn of haar huidige auto te krijgen. Het enige wat de bezoeker moet doen is de kilometerstand en het kenteken invoeren van de eigen auto en de Chevrolet van zijn of haar keuze selecteren. Direct daarop volgt de taxatie van de inruilprijs, vermeerderd met de extra Value Team korting.
Het Value Team, gekleed in speciale Value Team kleding, verplaatst zich in opvallend bestickerde Chevrolets. Het team plaatst flyers onder de ruitenwissers van auto's, waarvan aangenomen mag worden dat de eigenaar of eigenaresse geïnteresseerd zou kunnen zijn in één van de Chevrolet-modellen. De flyer bevat de nodige informatie over de actie en nodigt de berijder uit via de speciale website een inruilbod uit te laten brengen.