Cadillac Experience Center
Laatste fase bouw Cadillac Experience Center begonnen
De afgelopen week verrichtten Ton van Soest, CEO van Kroymans Corporation, en Bert Kreber, president van Cadillac Europe in Breukelen gezamenlijk de officiele handeling waarmee de afbouwfase van het nieuwe Europese Cadillac Experience Centre symbolisch begon. Heel passend gebeurde dat door het plaatsen van de eerste van niet minder dan 7.200 stenen gevelplaten in een Indiana Limestone kleur. In dit geval een serie die speciaal voor de Europese Cadillac organisatie is geproduceerd. Dit type kalkzandsteen vormt over de hele wereld het visitekaartje van de hoofdvestigingen van het Amerikaanse merk.
Het gecombineerde Europese Cadillac hoofdkwartier en Cadillac Experience Centre heeft een grondoppervlak van 7.500 vierkante meter. Alleen voor de nieuwe modelgeneratie van Cadillac, Corvette en Hummer is al een showroom van 2.000 vierkante meter gereserveerd. Het blijven Amerikanen?
In het Experience Centre kan de bezoeker kennis maken met de wereld van Cadillac. Daar is een innovatie-muur waar een overzicht wordt gegeven van de uitvindingen en primeurs die in de meer dan honderdjarige historie van Cadillac te noteren waren. Uiteraard is er ook een afdeling waar de meest befaamde klassieke modellen van het Amerikaanse merk te zien zijn. Naast de geschiedenis wordt ook aandacht besteed aan de toekomst. Er wordt een tipje van de sluier opgelicht over de toekomstige modellen met het "Art and Science" concept. In Breukelen wordt ook plaats ingeruimd voor een overzicht van de vijf Corvette generaties die er tot nu toe waren. In de showroom wordt de zesde generatie Corvette gepresenteerd, de C6.