Forum BMW i3
Reacties van eigenaren
Ervaring met BMW i3 94ah: Rij sinds een week een occasion I3. Natuurlijk kan ik nog niet bogen op een lange ervaring, maar de eerste indrukken zijn er al.
Vooraf las ik veel reviews over:
- goede bouwkwaliteit
- uitmuntende rijeigenschappen
Overall bevalt de auto heel goed. Vanaf de eerste meter voelt alles degelijk en stevig aan. Je hebt niet het gevoel in een kleine auto onderweg te zijn. Het dashboard vind ik persoonlijk erg mooi. Clean en creatief. De auto rijdt vlot weg en het koppel is natuurlijk altijd aanwezig. Wat betreft de rijeigenschappen kan ik me niet helemaal herkennen in het lyrische verhaal van veel andere I3-rijders. In langere doordraaiende bochten deint de auto op het moment dat er ook maar iets met het gas wordt gespeeld. Echt sportief kan ik de rijeigenschappen niet noemen. Hij daagt me niet uit om lekker te gooien en smijten. Desondanks rijdt ie zeker prima, maar cruisen is fijner. Verder valt me op dat de rechtuitstabiliteit slecht is. Je moet de auto steeds minimaal corrigeren. Dat las ik overigens al vaker. De stoel ten slotte zit niet heel goed. De ondersteuning in bochten is er niet en ook 'rechtuit' krijg ik last van mijn linkerbeen. Ondanks dat ik smalle heupen heb, zit mijn linkerbeen ''op de rand'' van de stoel. Dat had zeker beter gemogen. Het uiterlijk van de stoelen vind ik dan weer wel oke ;).
Ervaring met verkoop: Zeer goede ervaring met Joost vd Geijn uit Amstelveen.
Ervaring met BMW i3 94ah: Rij sinds een week een occasion I3. Natuurlijk kan ik nog niet bogen op een lange ervaring, maar de eerste indrukken zijn er al.
Vooraf las ik veel reviews over:
- goede bouwkwaliteit
- uitmuntende rijeigenschappen
Overall bevalt de auto heel goed. Vanaf de eerste meter voelt alles degelijk en stevig aan. Je hebt niet het gevoel in een kleine auto onderweg te zijn. Het dashboard vind ik persoonlijk erg mooi. Clean en creatief. De auto rijdt vlot weg en het koppel is natuurlijk altijd aanwezig. Wat betreft de rijeigenschappen kan ik me niet helemaal herkennen in het lyrische verhaal van veel andere I3-rijders. In langere doordraaiende bochten deint de auto op het moment dat er ook maar iets met het gas wordt gespeeld. Echt sportief kan ik de rijeigenschappen niet noemen. Hij daagt me niet uit om lekker te gooien en smijten. Desondanks rijdt ie zeker prima, maar cruisen is fijner. Verder valt me op dat de rechtuitstabiliteit slecht is. Je moet de auto steeds minimaal corrigeren. Dat las ik overigens al vaker. De stoel ten slotte zit niet heel goed. De ondersteuning in bochten is er niet en ook 'rechtuit' krijg ik last van mijn linkerbeen. Ondanks dat ik smalle heupen heb, zit mijn linkerbeen ''op de rand'' van de stoel. Dat had zeker beter gemogen. Het uiterlijk van de stoelen vind ik dan weer wel oke ;).
Ervaring met verkoop: Zeer goede ervaring met Joost vd Geijn uit Amstelveen.
Ervaring met BMW i3 S REX: Heb 1 van de allerlaatste 94Ah, 33Kwh met REX. Auto gekocht in Duitsland (zelf geïmporteerd) van een BMW dealer met 17000km op de teller. Een zogenaamde vorfurwagen (Demo) uit München.
Inmiddels 94000 km op de klok in 2,5 jaar probleemloos rijden. Door de REX rij ik in de zomer met gemak 380km en in de winter ook nog altijd 330 km. Nadeel van de REX: in Nederland wordt deze gezien als hybride terwijl in Duitsland dit een volwaardige EV is. Gevolg MRB van €30,- per maand.
Ervaring met BMW i3 iPerf 94Ah 33kWh: Bijzonder lekkere EV: comfortabel, pittig, stil en betrouwbaar. Ik rij er echter vrij rustig mee, zeg net iets onder de 100 kmpu op de snelweg, maar voor mij is het hoofdzakelijk een stadsauto, die ik soms voor werk gebruik. Het paasweekend ermee naar Noord-Groningen geweest en daar het ritme ervaren van 2 uur rijden, half uur opladen, maar dat half uur is zo voorbij als je koffiedrinkt en bespreekt hoe de verdere route loopt.
Ik ben vooral benieuwd naar gebruik in de bergen: hoe hard gaat de accu dan leeg en is het bijvoorbeeld te doen om er mee naar Italië te rijden?
Ervaring met BMW i3 Executive Edition: Fantastische auto, met 184pk op 1300kg (achterwielaandrijving) ook een echte BMW. Zeer luxe uitvoering met de grootste accu (42,5kW). Daarmee is de range met een beetje rustig aan doen net geen 300km. Voor de meeste ritten voldoende. Enige kritiekpunt zijn de banden. Die zijn exclusief voor de I3s ontworpen door Bridgestone en er is geen ander merk te krijgen. Welke idioot verzint nu 195/50R20? De prijs begint op het moment €300 te naderen en ze slijten snel. Waarom BMW?
Ervaring met verkoop: Jammer dat er geen subsidie op zit. Nieuwprijs 57k.
Antwoord: Beste Paul, uw probleem met de banden ken ik als geen ander. Het is inderdaad belachelijk dat alleen Bridgestone Banden voor de maat 195 maakt en niemand anders. Heb mijn set kunnen inruilen bij de aanschaf van 4 nieuwe velgen 155-19" met 4 allseasons 155-70-19" van Goodyear (Vector 4 Generatie) zijn stil en hebben het sneeuwklokje/berg symbool Plus nooit meer banden wisselen.
Antwoord: Heeft iemand ook ervaring met TRACMAX X PRIVILO TX-3 195/50 R20 93V
Deze ter vervanging van dure bridgestone die maar 20000 km mee gaan??
Antwoord: Ik overweeg de Michelin cross climate 2, 195/55/20. Iets groter maar passen wel . Voor de e-primacy 175/55/20. Die maat komt overeen. Ben benieuwd, maar scheelt erg veel in de centen en de banden gaan langer mee.
Antwoord: Inderdaad is het geen probleem om rondom Michelin 195-55-20 banden te monteren. Stuk goedkoper en rijdt een stuk prettiger.
Ervaring met BMW i3 120 Ah: Top auto, nog steeds een feest om in te rijden. Ik ben er zelfs vorig jaar mee naar Italie (Toscane) gereden. Dit ging prima, maar je moet geen haast hebben. De infrastructuur in Italie is slecht voor electrische auto's.
Het enige probleem dat wij met deze auto ondervinden is dat de pedalen erg dicht bij elkaar zitten en dat heeft al een keer voor een aanrijding gezorgd. Ben benieuwd of andere i3 bezitters dit ook wel eens meegemaakt hebben.
Ervaring met verkoop: Let op; als je een gebruikte i3s koopt dat heb je pech voor wat betreft de subsidie omdat de nieuwwaarde boven de 45k is.
Antwoord: Beste Harry, leuk bericht! Heb zelf in de ruim 5 jaar geen ruzie met de pedalen ondervonden. Het is bij de i3 one-pedal driving, kortom de linkervoet kan ver naar links zetten en niet gebruiken! Als moet je rijden met je rechter op het stroompedaal en af en toe met de zelfde rechter voet bij remmen voor de rest de auto laten regenereren op de E-motor. Na twee straten geoefend te hebben heb je het onder de knie. Succes.
Ervaring met BMW i3: Het directe stuur gedrag is leuk in de stad en buitenwegen, maar op de snelweg is dat minder fijn omdat het wat nerveuzer wordt. Ook one peddal drive is fijn. maar op snelweg mis ik dat het niet uit gezet kan worden.
Maar voor mij een goede wagen woon in de randstad en is daar in zijn element.
Ervaring met onderhoud: Sportonderstel is echt stug.