BMW 5-Serie Touring (2010 - 2016)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2,3
2,3
2,5
2,6
2,9
3,3
3,2
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
2016
Bandenspanning niet op juiste waarde
29%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Band beschadigd
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
3%
ernstig
Waarschuwingsinrichting controlesysteem bandenspanning geeft
1%
gemiddeld
Koplamp met afwijkend lichtbeeld onjuist afgesteld
1%
eenvoudig
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
27%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
12%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
Band beschadigd
8%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
2%
gemiddeld
Bandenspanning op 1 as niet gelijk
1%
eenvoudig
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
26%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
8%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
2%
ernstig
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
1%
ernstig
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
23%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Mistlicht voor onjuist afgesteld
2%
eenvoudig
Koordlagen van luchtveerbalg beschadigd
2%
gemiddeld
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
19%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
12%
ernstig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
2011
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
19%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
15%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
7%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
Mistlicht voor onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
2010
Bandenspanning niet op juiste waarde
14%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
12%
ernstig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Mistlicht voor onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2020.