april 2021
BMW 5-Serie Touring (2010 - 2016)

BMW 5-Serie Touring (2010 - 2016)

Betrouwbaarheid

Aantal defecten per bouwjaar per auto

2,1
2
2,2
2,4
2,6
2,9
3
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010

 

Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar

2016

Bandenspanning niet op juiste waarde
30%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
14%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
13%
gemiddeld
Band beschadigd
9%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Onderdeel reminrichting beschadigd, gescheurd of gebroken
2%
ernstig
Koplamp met afwijkend lichtbeeld onjuist afgesteld
2%
eenvoudig
Band vertoont uitstulping(en)
2%
gemiddeld

2015

Bandenspanning niet op juiste waarde
26%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
14%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
14%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
Band beschadigd
8%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
4%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
2%
ernstig
Koplamp met afwijkend lichtbeeld onjuist afgesteld
1%
eenvoudig

2014

Bandenspanning niet op juiste waarde
24%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
13%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
3%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
2%
gemiddeld

2013

Bandenspanning niet op juiste waarde
23%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Koordlagen van luchtveerbalg beschadigd
2%
gemiddeld
Mistlicht voor onjuist afgesteld
2%
eenvoudig

2012

Bandenspanning niet op juiste waarde
18%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
12%
ernstig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld

2011

Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
20%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
13%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
7%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Mistlicht voor onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
2%
gemiddeld

2010

Bandenspanning niet op juiste waarde
13%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
12%
ernstig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
5%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Mistlicht voor onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Vandebron

Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.

Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2018.

 

Info

Test

Techniek

Prijs

KM-kosten

Forum