Forum BMW 3-Serie (2005 - 2012)
Reacties van eigenaren
'05
2
bouwjaar
jaar in bezit
88k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
8
Motor
1
'10
6
bouwjaar
jaar in bezit
169k
km
diesel
Betrouwbaarheid
10
Comfort
10
Motor
8
Naam: Ad, datum : 9 mei 2017
Ervaring met BMW 3-Serie 318: Prima en zeer zuinige auto. Net terug uit Wenen, met een gemiddelde verbruik van ruim een op 20.
Nooit problemen gehad. Alleen een lampje vervangen. Verder alleen normaal onderhoud. Gebruikt nog steeds geen druppel olie.
Ervaring met BMW 3-Serie 318: Prima en zeer zuinige auto. Net terug uit Wenen, met een gemiddelde verbruik van ruim een op 20.
Nooit problemen gehad. Alleen een lampje vervangen. Verder alleen normaal onderhoud. Gebruikt nog steeds geen druppel olie.
'09
2
bouwjaar
jaar in bezit
115k
km
benzine
Betrouwbaarheid
2
Comfort
8
Motor
5
Naam: Jodaan, datum : 15 juni 2016
Ervaring met BMW 3-Serie 320i: Het betreft hier een n43 motor, absoluut niet kopen een en al problemen. Injectors bobines lambdasonde motormanagement sensors etc etc elke keer storing of defect dit is een A label motor.
Ervaring met onderhoud: Zijn merendeel dure reparaties.
Ervaring met BMW 3-Serie 320i: Het betreft hier een n43 motor, absoluut niet kopen een en al problemen. Injectors bobines lambdasonde motormanagement sensors etc etc elke keer storing of defect dit is een A label motor.
Ervaring met onderhoud: Zijn merendeel dure reparaties.
Reactie van: Willemcanada, datum: 7 augustus 2016
Antwoord: Zeker weten geen koop BMW en ik heb zelf ook 31 i 2009 en 75.000 km al zoveel problemen elke dag. Ik moet hem weg. Ik koop sowieso geen BMW omdat BMW dealer werkt niet mee voor klanten en juiste vraag naar veel GELD. Mijn advies geen koop BMW.
Reactie van: Masod2009, datum: 25 november 2017
Antwoord: BMW 316i bouwjaar 2008. Ik heb hem 1 jaar. Sinds begin problemen met motor stotteren bij 2000 toeren. Ik ben er achter gekomen dat injectoren kapot zijn. Injectoren kunnen niet gereviseerd worden. Dus alleen nieuw kopen. 240 euro per stuk. En nog ABS-pomp kapot. DSC en DTC kapot. En alle onderdelen zijn kei duur.
'07
5
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: Adel, datum : 5 juni 2014
Ervaring met BMW 3-Serie 318i: Controleer op lekkende vacuumpomp. BMW Amsterdam biedt in veel gevallen en reparatieset. Dus een goedkopere oplossing dan nieuwe vacuumpomp.
Ervaring met BMW 3-Serie 318i: Controleer op lekkende vacuumpomp. BMW Amsterdam biedt in veel gevallen en reparatieset. Dus een goedkopere oplossing dan nieuwe vacuumpomp.
'07
6
bouwjaar
jaar in bezit
156k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: Grefrans, datum : 16 december 2013
Ervaring met BMW 3-Serie 318d: Positief:
- stuurgedrag
- wegligging
- geluid
- kwaliteit motor M47
- geen olieverbruik
- verschijningsvorm
negatief:
- ruimte achterin
- stugge vering (runflat)
Ervaring met BMW 3-Serie 318d: Positief:
- stuurgedrag
- wegligging
- geluid
- kwaliteit motor M47
- geen olieverbruik
- verschijningsvorm
negatief:
- ruimte achterin
- stugge vering (runflat)
'07
6
bouwjaar
jaar in bezit
155k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
Naam: Grefrans, datum : 13 december 2013
Ervaring met BMW 3-Serie 318d: Top auto zonder problemen. Slechts enkele lampjes zijn kapot gegaan. Voor het overige alleen kosten onderhoud.
Ervaring met BMW 3-Serie 318d: Top auto zonder problemen. Slechts enkele lampjes zijn kapot gegaan. Voor het overige alleen kosten onderhoud.
Ervaring met BMW 3-Serie 325i: 2005 BMW gekocht bij garage. Olieverbruik 1 liter op 1000 km. Auto had nog maar 66000 km gelopen en van de eerste eigenaar. Blok laten demonteren en wat blijkt, kromme drijfstang en schade aan cilinder. Tja, de kop is er volgens de BMW database nog nooit af geweest en was nog helemaal heel. Fabricagefout of zoiets? Hele blok moet vervangen worden.
Ervaring met onderhoud: Bij aanschaf vooral garantie nemen en eerst een compressie test laten doen. De verhalen over olie zuipende BMW's zijn niet van de lucht.