Forum BMW 3-Serie (2005 - 2012)
Reacties van eigenaren
'07
3
bouwjaar
jaar in bezit
199k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
6
Motor
5
'07
12
bouwjaar
jaar in bezit
246k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: Grefrans, datum : 15 maart 2019
Ervaring met BMW 3-Serie 318d: Geen olieverbruik
geen motorstoringen gehad
geen uitlaat problemen
geen verstopping roetfilter
geen vervanging koppeling
geen vervanging dempers
Slechts een probleem gehad: storing in een pas nieuw geplaatst brandstoffilter
(trok ook accu leeg)
Ervaring met BMW 3-Serie 318d: Geen olieverbruik
geen motorstoringen gehad
geen uitlaat problemen
geen verstopping roetfilter
geen vervanging koppeling
geen vervanging dempers
Slechts een probleem gehad: storing in een pas nieuw geplaatst brandstoffilter
(trok ook accu leeg)
Reactie van: Rieksv, datum: 25 november 2019
Antwoord: Ben in bezit van BMW 318i Touring, Ik heb hem 3 jaar geen problemen tot nog toe. Maar verwacht het wel: E10 benzine is rotzooi. Lost de pakkingen op brengt schade tor aan de motor. Daar worden we binnenkort mee geconfronteerd. Mooie overheid hebben we hier: India land.
Reactie van: Stefanschikanowski, datum: 9 februari 2020
Antwoord: E5 tanken is beter
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
7
Naam: Leonbroeke1, datum : 22 februari 2019
Ervaring met BMW 3-Serie 320i: Veel korte ritten. Verbruik is redelijk, ligt aan de rechter voet. Ik heb wel moeten wennen aan het geluid van de direct ingespoten benzine motor. Dit klinkt soms wat nagelend, zoals diesel. Goede wegligging.
Manier van service aangeven is wel even wennen en vertrouw ik niet. Dus houd het e46 inspectie interval aan en ververs elke 10.000 km de olie.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Mazda Kooij in Spijkenisse, die snappen echt niks van iets anders dan Mazda. Geven ze gelukkig ook toe.
Ervaring met BMW 3-Serie 320i: Veel korte ritten. Verbruik is redelijk, ligt aan de rechter voet. Ik heb wel moeten wennen aan het geluid van de direct ingespoten benzine motor. Dit klinkt soms wat nagelend, zoals diesel. Goede wegligging.
Manier van service aangeven is wel even wennen en vertrouw ik niet. Dus houd het e46 inspectie interval aan en ververs elke 10.000 km de olie.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Mazda Kooij in Spijkenisse, die snappen echt niks van iets anders dan Mazda. Geven ze gelukkig ook toe.
'06
3
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
benzine
Betrouwbaarheid
2
Comfort
5
Motor
6
Naam: G. Jansen, datum : 19 juli 2018
Ervaring met BMW 3-Serie E90: Na eerdere "klasse" auto's als Mercedes, Audi en Lexus gehad te hebben nu een BWM. Maar wat een rampenbak! De volgende zaken al moeten vervangen; stuurkolom, beenruimte module, accu met inleer scrupules. Ik moest hier voor naar de dealer "kassa" andere storingen laten herstellen. Handrem kabel vervangen, 2 koppakkingen vervangen en weer lekt dat kreng olie op de uitlaatplaat met vreselijke stank in de auto alsgevolg. Nu weer naar de garage vanwege uitvallende deurvergrendeling. Zodra ik 'm nu terug krijg gaat die de laan uit. Voor mij never geen BMW meer. Zonde van je centen!
Ervaring met onderhoud: Meer onderhoud gedaan dan de auto vraagt en nog achtervolgd met kuren. Dweilen met de kraan open dus, in en in triest!
Ervaring met BMW 3-Serie E90: Na eerdere "klasse" auto's als Mercedes, Audi en Lexus gehad te hebben nu een BWM. Maar wat een rampenbak! De volgende zaken al moeten vervangen; stuurkolom, beenruimte module, accu met inleer scrupules. Ik moest hier voor naar de dealer "kassa" andere storingen laten herstellen. Handrem kabel vervangen, 2 koppakkingen vervangen en weer lekt dat kreng olie op de uitlaatplaat met vreselijke stank in de auto alsgevolg. Nu weer naar de garage vanwege uitvallende deurvergrendeling. Zodra ik 'm nu terug krijg gaat die de laan uit. Voor mij never geen BMW meer. Zonde van je centen!
Ervaring met onderhoud: Meer onderhoud gedaan dan de auto vraagt en nog achtervolgd met kuren. Dweilen met de kraan open dus, in en in triest!
'06
3
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
benzine
Betrouwbaarheid
2
Comfort
5
Motor
6
Naam: G. Jansen, datum : 19 juli 2018
Ervaring met BMW 3-Serie E90:
Ervaring met BMW 3-Serie E90:
'08
5
bouwjaar
jaar in bezit
165k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
8
Motor
4
Naam: Beachman1961, datum : 5 mei 2018
Ervaring met BMW 3-Serie 320i: Ik heb een 320i en heb inmiddels heel veel problemen gehad. In 2017 de motor gereficeerd en in april 2018 een ruilmotor.
Mijn conclusie is dat deze auto te gecompliceerd is voor een goedwillende specialist. De auto moet in onderhoud blijven bij de dealer. Veel problemen worden voorkomen door tijdig en preventief de distributieketting te vervangen. Doe je dat niet dan komen er eerst 6 maanden vage problemen, bobine, inspuiting, bougies, zwarte rook enz allemaal sympthonen. Naar de dealer voor onderhoud, naar de specialist voor remschijfjes enz.
Ervaring met onderhoud: Auto is te gecompliceerd voor een "specialist"of merken garage. De N43 motor loopt heel mooi, is niet de beste motor en vervuilt snel bij korte ritten, maar onderhoud door de BMW voorkomt heeel veel problemen.
Ervaring met BMW 3-Serie 320i: Ik heb een 320i en heb inmiddels heel veel problemen gehad. In 2017 de motor gereficeerd en in april 2018 een ruilmotor.
Mijn conclusie is dat deze auto te gecompliceerd is voor een goedwillende specialist. De auto moet in onderhoud blijven bij de dealer. Veel problemen worden voorkomen door tijdig en preventief de distributieketting te vervangen. Doe je dat niet dan komen er eerst 6 maanden vage problemen, bobine, inspuiting, bougies, zwarte rook enz allemaal sympthonen. Naar de dealer voor onderhoud, naar de specialist voor remschijfjes enz.
Ervaring met onderhoud: Auto is te gecompliceerd voor een "specialist"of merken garage. De N43 motor loopt heel mooi, is niet de beste motor en vervuilt snel bij korte ritten, maar onderhoud door de BMW voorkomt heeel veel problemen.
'07
4
bouwjaar
jaar in bezit
145k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
8
Motor
5
Naam: Albertus. 38, datum : 3 juni 2017
Ervaring met BMW 3-Serie 320i n43: Mede door geknoei van de BMW dealer in Schiedam die na een kostenplaatje van 4000 euro en 6x terug geweest er niet meer uit konden komen over gestapt op een Q50.
Ervaring met BMW 3-Serie 320i n43: Mede door geknoei van de BMW dealer in Schiedam die na een kostenplaatje van 4000 euro en 6x terug geweest er niet meer uit konden komen over gestapt op een Q50.
Reactie van: Loodvdmeer, datum: 21 februari 2022
Antwoord: Bij mij hebben ze bij mijn 5-Serie (F10) de kleppendeksel er afgehaald voor een klein dingetje (850 euro). Nu 1 jaar later lekt mijn kleppendeksel. Hij wordt vervangen bij een ander bedrijf. Ik vermoed dat mijn kleppendeksel-pakking niet vervangen is toen, dat zou heel lomp en dom zijn. En zo blijf je aan de gang, en die moet altijd vervangen werden, de kosten zijn het niet, later meer.
louis
Ervaring met BMW 3-Serie 318i: Auto 3 jaar in bezit
Nieuwe bobines, preventief
Nieuwe kleppendeksel pakking bij 199000
Nieuwe pakking vacuümpomp, preventief, kleppendeksel lag er toch af.
Ervaring met verkoop: Perfect gegaan
Ervaring met onderhoud: Gebruik goed spul, geen imitatie en slechte olie.