Forum BMW 3-Serie (1998 - 2005)
Reacties van eigenaren
'98
1
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
6
Motor
6
Reactie van: CorsStock, datum: 21 augustus 2020
Antwoord: 2.0 d - BMW
De BMW 2.0 liter dieselmotor (M47D20 / M47TUD20) is niet zonder problemen. En wanneer ze verschijnen, kunnen ze echt grote schade aanrichten op de rekening van de eigenaar. De eenheid uit 1998 (136 en 150 pk) lijdt aan vele kwalen, het kan de turbine, het massavliegwiel, injectoren beschadigen en zelfs de krukas doen barsten.
Zijn opvolger (N47) in de periode maart 2007 - januari 2009 had een tandwiel permanent geï:ntegreerd in de krukas. Het vervangen van een distributietandwiel dat snel verslijt, kan daarom een aanzienlijke kostenpost zijn.
Probleemperiode: 1998 - 2005.
Modellen waarin de 2.0 d-motor is geïnstalleerd: BMW: 320d, 520d
'97
10
bouwjaar
jaar in bezit
142k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
Naam: Wpklein, datum : 10 april 2013
Ervaring met BMW 3-Serie Sedan 1800: Elk jaar olie verversen! Op startplaats alle onderdelen goedkoop verkrijgbaar. Zeer makkelijk te onderhouden, zelf of door elke garage.
Ervaring met BMW 3-Serie Sedan 1800: Elk jaar olie verversen! Op startplaats alle onderdelen goedkoop verkrijgbaar. Zeer makkelijk te onderhouden, zelf of door elke garage.
'03
6
bouwjaar
jaar in bezit
83k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
8
Naam: Harrystanny, datum : 21 april 2012
Ervaring met BMW 3-Serie 316i Special: Geen variabele kofferruimte
Lage instap
Ervaring met BMW 3-Serie 316i Special: Geen variabele kofferruimte
Lage instap
'02
5
bouwjaar
jaar in bezit
250k
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
9
Motor
9
Naam: Spammesenselessorama, datum : 15 juni 2011
Ervaring met BMW 3-Serie 320td: BMW-monteurs hanteren idioot hoge uurtarieven.
Ervaring met BMW 3-Serie 320td: BMW-monteurs hanteren idioot hoge uurtarieven.
'91
13
bouwjaar
jaar in bezit
206k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
6
Naam: J. Sweere-kouters, datum : 9 september 2008
Ervaring met BMW 3-Serie 316i: Goede degelijke auto.
Ervaring met verkoop: De auto was uit de huisselectie, over de prijs viel NIET te onderhandelen!
Ervaring met onderhoud: Enige nadeel is dat de distrubutieriem om de 40.000 km vervangen moet worden en dat laat ik bij een onafhankelijke dealer doen die toch wel gespecialiseerd is in BMW. Vervangen riem stukken beter afgeleverd en prijstechnisch stukken goedkoper.
Ervaring met BMW 3-Serie 316i: Goede degelijke auto.
Ervaring met verkoop: De auto was uit de huisselectie, over de prijs viel NIET te onderhandelen!
Ervaring met onderhoud: Enige nadeel is dat de distrubutieriem om de 40.000 km vervangen moet worden en dat laat ik bij een onafhankelijke dealer doen die toch wel gespecialiseerd is in BMW. Vervangen riem stukken beter afgeleverd en prijstechnisch stukken goedkoper.
Reactie van: Wnbleijendaal, datum: 29 mei 2013
Antwoord: Ik dacht dat het een ketting was? En geen riem.
'01
2
bouwjaar
jaar in bezit
170k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
10
Motor
9
Naam: J. Stekelenburg2, datum : 18 augustus 2008
Ervaring met BMW 3-Serie 318 exe: Zeer tevreden over de auto. Rijdt perfect. Ziet er goed uit.
Ervaring met verkoop: Was een leaseauto, tot nu toe probleemloos.
Ervaring met onderhoud: Vorige eigenaar had de benzinefilter niet vervangen, ik wel. Als je hem gewoon bijhoudt heb je er veel plezier aan.
Ervaring met BMW 3-Serie 318 exe: Zeer tevreden over de auto. Rijdt perfect. Ziet er goed uit.
Ervaring met verkoop: Was een leaseauto, tot nu toe probleemloos.
Ervaring met onderhoud: Vorige eigenaar had de benzinefilter niet vervangen, ik wel. Als je hem gewoon bijhoudt heb je er veel plezier aan.
Ervaring met BMW 3-Serie 318 tds: Eenaal onder 1000 toeren valt hij uit. Krijg diesel tot aan de dieselfiler, maar verder niks eenmaal boven 1.000 toeren rijd ik perfect.