Audi A8 (2004 - 2010)
Vijf Audi's als VIP-shuttle tijdens AutoRAI 2007
SynFuel is de schoonste dieselbrandstof van dit moment die in serie geproduceerde auto's met Audi TDI-motoren gebruikt kan worden. SynFuel wordt via een chemische reactie geproduceerd uit aardgas, is kristalhelder en zo goed als vrij van zwavel en aromatische verbindingen. Met het blote oog is SynFuel niet te onderscheiden van water. Bij verbranding komt geen zwaveldioxide vrij, terwijl de emissie van roetdeeltjes met 35 procent wordt gereduceerd. De emissie van koolmonoxide ligt zelfs 93 procent lager. Ook wordt met SynFuel een verlaging van de emissie van stikstofoxide (NOx) en kooldioxide (CO2) bereikt, met respectievelijk 9 en 5 procent. Deze brandstof is dankzij Audi's Clean Diesel Technology geschikt voor alle Audi's met een dieselmotor, zonder dat enige aanpassing noodzakelijk is.
De vijf Audi's A8 worden door Shell van synthetische GTL Fuel voorzien. Audi werkt samen met Shell aan de ontwikkeling van nieuwe, duurzame brandstoffen. Shell produceert GTL Fuel in het Maleisische Bintulu. SynFuel is een brandstof die onder de meest extreme omstandigheden is getest. Tijdens de laatste editie van de 24-uursrace van Le Mans reed de winnende Audi R10 met TDI-motor op Shell V-Power Dieselbrandstof, een GTL-diesel. Dat maakte de prestatie van de Audi R10 als allereerste met een dieselmotor aangedreven Le Mans-raceauto nog unieker. Audi laat met haar Clean Diesel Technology in combinatie met SynFuel zien waartoe het in de harde praktijk in staat is.
Net als op het World Economic Forum in Davos doen de Audi's A8 ook in Amsterdam dienst als media- en VIP-shuttle. De Audi's rijden tussen Restaurant Lute in Ouderkerk a/d Amstel en de AutoRAI te Amsterdam.