Audi A5 Cabriolet (2009 - 2016)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2
2,5
2,5
2,1
2,5
2,9
3,2
3
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
2016
Bandenspanning niet op juiste waarde
31%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
24%
gemiddeld
Band beschadigd
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
46%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
11%
eenvoudig
Band beschadigd
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
41%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
17%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
10%
eenvoudig
Band beschadigd
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Koplamp met afwijkend lichtbeeld onjuist afgesteld
2%
eenvoudig
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
27%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
17%
gemiddeld
Band beschadigd
11%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
2%
ernstig
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
30%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
10%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Band vertoont uitstulping(en)
2%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
2%
ernstig
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
38%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
6%
gemiddeld
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
2%
ernstig
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
1%
ernstig
2010
Bandenspanning niet op juiste waarde
33%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
6%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Mistlicht voor onjuist afgesteld
2%
eenvoudig
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
1%
ernstig
2009
Bandenspanning niet op juiste waarde
20%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Band beschadigd
7%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
7%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Mistlicht voor onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
2%
ernstig
Nieuwe vloermatten voor de A5 Cabriolet ?
Dat kan! Vanaf € 45,-
Dat kan! Vanaf € 45,-
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2018.