Forum Alfa Romeo Giulietta
Reacties van eigenaren
Antwoord: Dat is een stevig verbruik ! Het zal ook wel te maken hebben met het gebruik van de rechtervoet.
Ervaring met Alfa Romeo Giulietta 1.4 tct: Gewoon kopen, mooiste auto in dit segment. Rijdt super. Vrijwel probleemloos. Navigatie systeem is niet super, maar dat ligt ook aan de achterstallige Navteq kaarten; zelfs de allenieuwste kaart loopt achter. Het TCT systeem i.c.m DNA is super. En veel beter dan het Volkswagen/Audi systeem.
Ervaring met Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 pk tct: Prachtige auto, rijdt fantastisch en zuinig.
Typisch kraakje tijdens de winter in de ophanging. Dit euvel had ik ook bij vorige Alfa's en bij een Lancia Delta. Invetten helpt even, maar de bijgeluiden komen snel terug met name bij korte ritten.
Ervaring met onderhoud: Momenteel is er geen dealer voor Twente. Sinds het gedonder met het importeurschap, een aantal jaren geleden, wordt om de paar jaar van dealer gewisseld. In december 2013 is Munsterhuis gestopt. Tot nu toe is er geen vervanging. Dus een ritje van een uur naar een dealer.
Antwoord: Kraken komt van de handremkabel, moet je weer even aan laten spannen en vastzetten.
Ervaring met Alfa Romeo Giulietta Qv 1750: Fijne auto. Remsysteem slecht. Dealernetwerk en service zwaar kl*te! Importeur klantenservice? De persoon die ik aan de lijn heb gehad spreekt meer Turks dan Nederlands. Heb al 2 jaar remproblemen.
Antwoord: Het remsysteem is niet slecht. Wat jammer is, dat jij met deze auto er problemen mee hebt, maar dat is beslist niet een typisch Alfa Giulietta probleem. Anders was het wel een terug-roep-actie geworden van Alfa Nederland. Het is jammer dat je hier slechte ervaringen mee hebt, maar dat geldt zeker niet voor iedereen.
Dealer moet het gewoon voor je oplossen. Desnoods samen met een andere partij.
Ik heb er zelf geen problemen mee.
De klantenservice van de importeur, zal nauwelijks tot geen reactie geven, die doen praktisch altijd zaken met de dealer c.q. garagebedrijf, zoal alle merken dan doen en nooit rechtstreeks met een consument.
Ervaring met Alfa Romeo Giulietta Qv: Vanaf dag 1 aanlopende remmen met file rijden is een afgrijselijk geluid geen oplossing beschikbaar? Ik denk dat er andere schijven geplaatst moeten worden met betere warmte afvoer. Net zo als bij andere snelle auto's Wel brembo remklauwen, maar met goedkopen schijven jammer!
Ervaring met verkoop: Jammer dat ze nu failliet zijn
Antwoord: Update: Na 17.000 km schijven krom. Schijven en blokken vervangen. Nu 22.000 km nog steeds aanlopende remmen binnenkort zullen ze wel weer krom trekken, maar de garantie verloopt in juli 2013. Wat dan?
Antwoord: Da's toch niet zo'n ingewikkelde vraag? Vanaf dat moment betaalt u zelf.
Andere optie: minder stadsverkeer, dan worden de remmen minder belast en voorkomt u het probleem.
Antwoord: Het probleem doet zich voor op de snelweg en niet in de stad!
Remmen moeten zowel in de stad als op de snelweg niet aanlopen dan worden ze te heet en trekken de schijven krom.
Antwoord: Ik rijd continu korte afstand met 2 liter dieselmotor. En piepende remmen. Nodig te vervangen? Ophanging kraakt ook. Iemand zelfde probleem laat me weten stefanmoons86@gmail.com
Antwoord: Als het een bedrijfsauto is, is verhalen na de garantie moeilijk. Bij een auto van een particulier geldt het consumentenrecht. Bestudeer dit maar eens en alles moet opgelost worden ook na de garanrietermijn.
Antwoord: Wij hebben hetzelfde probleem, auto maakt op onregelmatige tijdstippen een vreselijk geluid (piepend, zoemend, schurend). Eerste dealer hielp ons niet verder waardoor we bij een andere AF-garage te rade zijn gegaan. Deze hebben de remmen nagekeken. Bleek dat de eerste dealer deze niet vervangen had maar wel gefactureerd. Hierdoor was het vreselijke geluid weg. Erna ontstond er een tikkend geluid bij het rijden. Ondertussen is het eerste geluid ook weer terug. De ophanging kraakt ook.
Verder nog kleine probleempjes zoals de dimmer in de achteruitkijkspiegel die niet werkt en de afdichting aan het panoramisch dak die loszit. Ons rijplezier is onderhand helemaal verdwenen en we zijn beschaamd om met de auto te rijden.
Iemand al een oplossing?
Antwoord: Ik heb ook problemen met de schijven. Nu 78.000 km gereden. Al twee keer schijven vervangen en een keer laten vlakken. Na een paar duizend km. Weer hinderlijke trilling bij afremmen. Rijd met TCT en overwegend snelweg.
Volgens mij is het materiaal inferieur. Roest veel sneller dan ik gewend ben. Na autowassen staan de andere dag de remmen vast.
Antwoord: Als je vanaf "dag 1" continu remproblemen hebt, dan MOET de dealer dit volledig oplossen, garantie of niet (consumentenrecht, klaar). Dreig maar eens met een rechtszaak, dat verliest de dealer ALTIJD.
Ervaring met Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo:
Ervaring met verkoop: Dit is een kleine dealer die echt een passie heeft voor Alfa Romeo. Hier ben je geen nummer, maar een klant die goed geholpen wordt. De verkoop heeft alle kennis in huis om je goed advies te geven.
Ervaring met onderhoud: Zeer tevreden over het onderhoud (heb al meedere afa's in onderhoud gehad).
Deze dealer heeft heel veel kennis van nieuwe Afa's + Oldtimers. Hier lopen ook monteurs rond die passie hebben voor Alfa Romeo en vriendelijk tegen de klant zijn.
Ervaring met Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV: Doen! Is iedere cent waard.
Ervaring met onderhoud: Weinig service gerichte dealer. Wel vertrouwen in de monteur, maar verder bedroevend.
Ervaring met Alfa Romeo Giulietta Qv: Kom van een Mito QV, dat was al snel, deze Giulietta QV doet daar een schep bovenop. Verder een beter afgestemd onderstel dan de Mito, zit tussen de wat slappe N-stand en de strakke D-stand. Op beide Squadra software laten zetten, dat is een MUST voor gedoseerde rijden in zowel N als D-stand. Enig minpuntje is het verbruik in de Mito kon je met stevig sportief rijden makkelijk 1 op 9,5/10 rijden. inde Giulietta gaat er beduidend meer door (1 op 8,5 of nog meer), rijgenot heeft zijn prijs. Stoelen voorin in de Mito zijn voor langere iets beter. Versnellingsbak in Giulietta (zelfde C635 als Mito QV) schakelt wel nauwkeuriger, met meer gevoel naar 5 en 6.
Giulietta QV is verder beter geschikt als 2de-familie auto als je wat groter kinderen heb. Bij de Mito kun je de kleinste tot 1,50 nog goed kwijt op de achter bank, groter personen wordt op langer stukken een probleem, dit was ook de enige rationele reden om de overstap te maken, de rest was emotie, daarom rij je ook Alfa en met name QV of GTA versies.