Forum Alfa Romeo 166
Reacties van eigenaren
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
276k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
9
Motor
9
'06
7
bouwjaar
jaar in bezit
286k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: Ietepiet1965, datum : 7 april 2015
Ervaring met Alfa Romeo 166 2,4 JTD 20V: Heb zelf nu al 254.000 km gereden met deze Alfa en buiten de bovenste draagarmen heb ik geen problemen gehad. Electronica waar ieder ander merk mee worstelt kent dit type Alfa niet. Rij ervaring is super strak.
Ervaring met onderhoud: Ben altijd stipt met onderhoud. Elke 15.000 km nieuwe olie. Rest is onderhoud en slijtage vervanging.
Ervaring met Alfa Romeo 166 2,4 JTD 20V: Heb zelf nu al 254.000 km gereden met deze Alfa en buiten de bovenste draagarmen heb ik geen problemen gehad. Electronica waar ieder ander merk mee worstelt kent dit type Alfa niet. Rij ervaring is super strak.
Ervaring met onderhoud: Ben altijd stipt met onderhoud. Elke 15.000 km nieuwe olie. Rest is onderhoud en slijtage vervanging.
'99
3
bouwjaar
jaar in bezit
315k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
8
Naam: Robertgerritsma, datum : 12 augustus 2013
Ervaring met Alfa Romeo 166 2.4 jtd: Let op uitlijning en bandenslijtage bij mogelijke aankoop. Als de auto is verlaagd: let op slijtage binnenkant band. Stoelen zijn zeer goed en zijn niet uitvoerig instelbaar omdat dit simpelweg niet nodig is. Ook bij km-standen van boven 3 ton nagenoeg geen olieverbruik. Laat EGR klep afsluiten bij inhouden onder 2000 toeren, dit wordt niet opgemerkt tijdens APK.
Ervaring met Alfa Romeo 166 2.4 jtd: Let op uitlijning en bandenslijtage bij mogelijke aankoop. Als de auto is verlaagd: let op slijtage binnenkant band. Stoelen zijn zeer goed en zijn niet uitvoerig instelbaar omdat dit simpelweg niet nodig is. Ook bij km-standen van boven 3 ton nagenoeg geen olieverbruik. Laat EGR klep afsluiten bij inhouden onder 2000 toeren, dit wordt niet opgemerkt tijdens APK.
'99
4
bouwjaar
jaar in bezit
144k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
9
Motor
9
Naam: Janssen-wenmek, datum : 12 maart 2009
Ervaring met Alfa Romeo 166 2.0 16v lusso: Koop zo compleet mogelijk, let op distributieriem.
Ervaring met onderhoud: Bezuinig niet op preventief onderhoud, laat jaarlijks een kleine buurt alles checken.
Denk aan handremkabels! Ook aan de airco.
Ervaring met Alfa Romeo 166 2.0 16v lusso: Koop zo compleet mogelijk, let op distributieriem.
Ervaring met onderhoud: Bezuinig niet op preventief onderhoud, laat jaarlijks een kleine buurt alles checken.
Denk aan handremkabels! Ook aan de airco.
'99
1
bouwjaar
jaar in bezit
400k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Eindhoven9001, datum : 22 februari 2009
Ervaring met Alfa Romeo 166 2.4 jtd: De 2.4 jtd is de beste in zijn klasse. Ik heb de auto nu een half jaar, en ben zeer tevreden met dit model. Auto is nu verkocht en heb weer een andere 166 2.4 jtd gekocht met meer opties en meer power! Net als iedereen zegt over de distrubutieriem, klopt! Het moet wel op tijd vervangen worden. Verder is het gewoon een geweldig wagen.
Ik heb de mijne niet verkocht omdat 'ie 4 ton had gelopen, nee echt niet, hij is nog lang niet op.
Maar ik kan nu wel zeggen dat ik mijn auto heb gevonden, een met beige leer en in de mooiste kleur azzuro nuvola!
Ik wens iedereen fijne kilometers met de 166!
Ervaring met Alfa Romeo 166 2.4 jtd: De 2.4 jtd is de beste in zijn klasse. Ik heb de auto nu een half jaar, en ben zeer tevreden met dit model. Auto is nu verkocht en heb weer een andere 166 2.4 jtd gekocht met meer opties en meer power! Net als iedereen zegt over de distrubutieriem, klopt! Het moet wel op tijd vervangen worden. Verder is het gewoon een geweldig wagen.
Ik heb de mijne niet verkocht omdat 'ie 4 ton had gelopen, nee echt niet, hij is nog lang niet op.
Maar ik kan nu wel zeggen dat ik mijn auto heb gevonden, een met beige leer en in de mooiste kleur azzuro nuvola!
Ik wens iedereen fijne kilometers met de 166!
'99
5
bouwjaar
jaar in bezit
145k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
10
Motor
10
Naam: Janssen-wenmek, datum : 19 februari 2009
Ervaring met Alfa Romeo 166 2.0 ts lusso: Vergeet alles over de Sud, dit model is genieten in het kwadraat, dit is de meest onderschatte Alfa. 5-serie eigennaren zullen hun ego moeten uitdeuken na een ritje in de 166. 166 rules, jammer maar Alfa (Fiat) heeft dit nooit erkend. Mijn vrouw wil een Audi of VW, bij deze dealers wordt nogal pijnlijk gereageerd als ik met mijn bella kom voorrijden, inruilen no way. Maar even de toon zetten wat betreft scherp sturen en motorkarakterstiek. Verder even verteld wat al 10 jaar gebruikelijk wbt navi en dash-indeling. Tiguan en 166 bijna geen verschil. VW copieert dash-board nagenoeg van 166= lol (big smile).
Ervaring met Alfa Romeo 166 2.0 ts lusso: Vergeet alles over de Sud, dit model is genieten in het kwadraat, dit is de meest onderschatte Alfa. 5-serie eigennaren zullen hun ego moeten uitdeuken na een ritje in de 166. 166 rules, jammer maar Alfa (Fiat) heeft dit nooit erkend. Mijn vrouw wil een Audi of VW, bij deze dealers wordt nogal pijnlijk gereageerd als ik met mijn bella kom voorrijden, inruilen no way. Maar even de toon zetten wat betreft scherp sturen en motorkarakterstiek. Verder even verteld wat al 10 jaar gebruikelijk wbt navi en dash-indeling. Tiguan en 166 bijna geen verschil. VW copieert dash-board nagenoeg van 166= lol (big smile).
'99
5
bouwjaar
jaar in bezit
120k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
10
Motor
9
Naam: Postmaster, datum : 9 december 2008
Ervaring met Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v Sportroni: Ik heb de 3.0 nu 4,5 tot 5 jaar, gekocht met nog geen 60.000 km op de teller. Duurste qua reparatie was de vervanging van een xenon koplampunit die geen hoogtestelling meer had. Dealerprijs rond de E 1200, andere adressen rond de E 800-a E 1000, bij Tuynder E 650. Verder op tijd de beurt, distributie is echt een aandachtspunt, moet of iedere 60.000 km of 3 jaar.
Verder een geweldige auto. Onovertroffen qua styling, zowel exterieur als interieur. Luxe, prima gevoel, geen grijze muis en een heerlijke rijauto met heel veel gevoel en toch nog een flinke dosis sportiviteit.
Voor veel meer info:h ttp://www.alfaromeo166club.nl
Ervaring met verkoop: Er zijn een aantal punten die in de gaten moeten worden gehouden als je deze auto tweedehands aanschaft. Codekaarten voor ICS, navigatie, e.d. is zo'n punt. Bekijk de auto eerst goed, luister naar het blok, volg de lijnen tussen carroseriedelen v.w.b. schades e.d. Kijk echt eerst goed zonder rijden! Eenmaal starten en rijden en je koopt hem zeker te weten! Helemaal met de V6. Het geluid, de power, de souplesse, de meest ondergewaarde auto sinds hij in productie is genomen door Alfa Romeo in 1998. Met een stevige hoeveelheid liefhebbers inmiddels, de club heeft een ledenaantal van inmiddels ruim 260. Dat voor een auto die zo slecht verkocht is ... wat op zich al eigenlijk niet uit te leggen is.
Ervaring met onderhoud: Ga liever niet naar de dealer. Ervaringen zijn hier vaak slecht. Veels te duur t.o.v. de geleverde prestatie, onderdelen zijn ook vaak onnodig duur. Uitzonderingen natuurlijk voor de goede dealers, die zijn er ook hoor.
Maar koop je de auto anders dan bij een dealer of zonder garantie, ga dan op zoek naar een Alfa specialist in de buurt, scheelt je vaak veel frustraties en Euro's.
Ervaring met Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v Sportroni: Ik heb de 3.0 nu 4,5 tot 5 jaar, gekocht met nog geen 60.000 km op de teller. Duurste qua reparatie was de vervanging van een xenon koplampunit die geen hoogtestelling meer had. Dealerprijs rond de E 1200, andere adressen rond de E 800-a E 1000, bij Tuynder E 650. Verder op tijd de beurt, distributie is echt een aandachtspunt, moet of iedere 60.000 km of 3 jaar.
Verder een geweldige auto. Onovertroffen qua styling, zowel exterieur als interieur. Luxe, prima gevoel, geen grijze muis en een heerlijke rijauto met heel veel gevoel en toch nog een flinke dosis sportiviteit.
Voor veel meer info:h ttp://www.alfaromeo166club.nl
Ervaring met verkoop: Er zijn een aantal punten die in de gaten moeten worden gehouden als je deze auto tweedehands aanschaft. Codekaarten voor ICS, navigatie, e.d. is zo'n punt. Bekijk de auto eerst goed, luister naar het blok, volg de lijnen tussen carroseriedelen v.w.b. schades e.d. Kijk echt eerst goed zonder rijden! Eenmaal starten en rijden en je koopt hem zeker te weten! Helemaal met de V6. Het geluid, de power, de souplesse, de meest ondergewaarde auto sinds hij in productie is genomen door Alfa Romeo in 1998. Met een stevige hoeveelheid liefhebbers inmiddels, de club heeft een ledenaantal van inmiddels ruim 260. Dat voor een auto die zo slecht verkocht is ... wat op zich al eigenlijk niet uit te leggen is.
Ervaring met onderhoud: Ga liever niet naar de dealer. Ervaringen zijn hier vaak slecht. Veels te duur t.o.v. de geleverde prestatie, onderdelen zijn ook vaak onnodig duur. Uitzonderingen natuurlijk voor de goede dealers, die zijn er ook hoor.
Maar koop je de auto anders dan bij een dealer of zonder garantie, ga dan op zoek naar een Alfa specialist in de buurt, scheelt je vaak veel frustraties en Euro's.
Voeg mijn auto toe
Ervaring met Alfa Romeo 166: Heb heel wat merken gereden maar vind Alfa gevoelsmatig echt mijn auto. Ik rijd nu de laatste 4 jaar in een 166 2.0 TS Vulcano Nero met een beige leder interieuren 18 inch multispaak velgen eronder. Buiten de gewoonlijke slijtage kosten vind ik het reuze meevallen qua onderhoud. Ik heb jaren lang BMW gereden, ook een heerlijke auto, maar had meestal wel dure reparaties eraan.En dan het rijcomfort met de 166 is gewoon top. Al vier keer mee naar Italie gereden; heerlijk cruisen op de snelweg. Doet niet onder voor welk Duits merk dan ook. Nee hoor, ik blijf lekker in mijn bella rijden (big smile).