18 december 2017
Peugeot 508

Forum Peugeot 508

Reacties van eigenaren

  

, datum: 5 juli 2014

Ervaring met auto: Sinds april vorig jaar een peugeot 508 Berline 1.6 e-hdi nieuw aangeschaft. Ondertussen zo'n 18.000 km gereden. Tot nog toe geen problemen. Rijdt super. In het begin sw van de 2-tronic ge-update. Het is wel geen echte automaat, maar het voordeel is , dat je geen slip hebt en daardoor zeer zuinig. Ik rijd prive met de auto en gebruik gemiddeld 1:19 niet volgens het boordsysteem. Maar simpel aantal km's gedeeld door liters. Een echte reisauto, rijdt zeer ontspannen en geruisloos.

Opm: het start/stop systeem is niet geweldig, zeker bij inparkeren. Ik schakel deze dan ook elke keer bij opstarten uit. (heeft met de bijtelling te maken. Of dit nou echt effect heeft betwijfel ik). Het navigatiesysteem, als je TomTom gewend bent, laat dit te wensen over.
(komt ook bij andere merken voor)

vr.gr.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 19 juni 2014

Ervaring met auto: Wie een auto zoekt met het comfortabelste rij- en zitcomfort, kan geen betere vinden in deze prijsklasse. Heb voorheen meerdere BMW 535 TDS Executives gehad. Heb nooit een moment heimwee gehad. Mijn volgende auto wordt weer een Peugeot 508.

UitvoeringAllure
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand63.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Fvanroon54, datum: 20 april 2015

Antwoord: Ik hoop dat je nog iets terug krijgt voor de auto, de afschrijving is verschikkelijk, 8.000 per jaar.

  

, datum: 13 juni 2014

Ervaring met auto: Met 35 jaar rij-ervaring, de afgelopen twee jaar nog nooit zoveel onoplosbare met name elektronica en motor problemen gehad, als de 33 andere jaren. Nooit meer een Peugeot 508.

Uitvoering1.6htp Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand67.000 km
DealerAutomotions

Betrouwbaarheid1
Comfort7
Motor7
  
  

, datum: 28 april 2014

Ervaring met auto: Onlangs is de vacuumpomp van mijn 508 hybride vervangen: de auto wilde daarvoor niet meer elektrisch rijden. Sinds de vervanging is de motor onrustig en trilt in sommige toerengebieden, net of ie iets te kort komt wat natuurlijk niet kan voor een auto met 200PK onder de motorkap!
Twee garages hebben er naar gekeken maar kunnen het euvel niet oplossen. Zijn er mensen die dezelfde problemen hebben (gehad)?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Dvanloon, datum: 8 mei 2014

Antwoord: Ik rijd sinds juli 2012 in een 508 hybride en heb alleen maar problemen met de auto. Eerst een storingsmelding van het motormanagement en dus langs de kant van de weg gestaan. Navraag gedaan bij leasemaatschappij en op advies van hun doorgereden. Volgende dag naar dealer en daar het bericht dat de complete bak vervangen moest worden. Na reparatie de auto weer terug maar het gevoel dat deze slechter schakelt.
Twee weken geleden voor een grote beurt gegaan en aangegeven dat het schakelen niet goed ging. Dealer geeft aan dat er geen storing is en dat het schakelen normaal is. De volgende dag op weg naar Denemarken en bij Hamburg stopt de auto ermee. Geheel onverwacht, met 120 op de teller stopt alles. Heads-up display klapt weg, dashboard zwart en groot rood driehoek in scherm. Einde verhaal.
Vervangende auto en vakantie vervolgd. Auto nog niet terug. Nu in de tussentijd een 508 SW diesel automaat. Vanavond net voor thuiskomen storing in motor. Ik ben er klaar mee. Nooit een Peugeot meer en overweeg de auto terug te doen aan de leasemaatschappij.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 10 maart 2014

Ervaring met auto: Geef aan dat de navigatie zeer beperkt is.
Geef aan bij verkoop dat de sensoren soms weigeren.
Geef aan dat de kofferdeksel lek is.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Door niet werkende sensoren een schade aan bumper gehad. Verzekering aan moeten spreken, wat eigenlijk niet hoeft volgens mij. Vervolgens bumper hersteld in verkeerde kleur. Hierover werdt gelogen, zeiden me dat er altijd kleurverschil is. Wit of Niagra... diverse keren voor deze en andere zaken veel tijd verspilt.
Mijn kofferdeksel is lek! Kunnen ze niet maken... heb 35.000 euro uitgegeven aan een lekke toddenbak!! Nu is het wachten op electronische storingen door al dat vocht in mijn auto.
Ik wil nooit geen Peugeot meer hebben en raad deze ook niemand aan!

UitvoeringAllure
Brandstofdiesel
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 14 januari 2014

Ervaring met auto: Ik rijd sinds 6 maanden de 508 Hybrid, echter waar ik me het meest aan stoor zij de ramen die telkens beslaan. Elke ochtend als koud of vochtig is, beslaan al mijn ramen. Dit gebeurt als ik start en de hybrid actief is. Het duurt vervolgens ruim 8 min voordat alles ontwassend is. Daarna als op lokatie ben (30 min gereden) en ik parkeer de auto waardoor de auto overschakelt naar electrisch dan beslaan de ramen weer. Toch idioot dat een auto van 45k last heeft van beslagen ramen.
Dealer erkent het probleem maar kan het niet oplossen. En ze geven aan dat Peugeot NL het probleem niet verder willen onderzoeken? Wie heeft er een 508 met het zelfde probleem? Ik hoop dat Peugeot nl snel actie onderneemt.

UitvoeringHybrid
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand7.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Agpoppe, datum: 16 januari 2014

Antwoord: Ik rij nu een half jaar in een 508 en heb sinds een maand exact het zelfde probleem. Vooral als ik met meer mensen in de auto zit dan slaan alle ramen dicht. Het enige dat helpt is de airco voluit zetten dan trekt het weg, zet ik de airco echter weer normaal dan beslaan de ramen opnieuw. Is idd niet zoals het hoord voor zo dure auto vooral omdat men stoer adverteerd met quatro climate control...

 
Reactie van: Knarf. Nl, datum: 12 februari 2014

Antwoord: Bij mij ook airco en circulatie problemen. Is sinds kerst 2013 al 3 weken in de werkplaats geweest, complete kachelhuis vervangen, bij wegrijden al direct weer last, vooral van luchtstromings-aansturing. Direct weer terug.... Men vond het een producteigenschap, moet u maar aan wennen.
Dit is al mijn 3e PSA auto die airco problemen heeft waar ze niet uitkomen. Voor mij een definitieve beslissing: NOOIT MEER EEN PSA auto!

 
Reactie van: Theo-tonita, datum: 10 maart 2014

Antwoord: Een groot probleem is de kofferdeksel! Die is lekt! Als je je auto net gewassen hebt en mooi gedroogd, komt er als je de deksel opent (Break versie) uit de hoeken een waterstraaltje gelopen, dit komt uit je kofferdeksel! Hierdoor komt er veel vocht in je auto en heeft 'ie soms lang nodig om te ontwasemen.

 
Reactie van: Vakantiebloemen, datum: 18 oktober 2014

Antwoord: Wat ook wil helpen is na het starten de hybride stand overzetten in 4WD. Hierdoor blijft de motor permanent draaien en slaat de airco goed aan. Dat doe ik tenminste als de auto is beslagen. Werkt prima.

 
Reactie van: Staak63, datum: 10 mei 2016

Antwoord: Gewoon eco uitzetten (in linker dashboardklepje). Blijft airco voluit werken. Niet alleen bij beslagen ramen, maar ook bij warm weer als je ergens even stil staat, en motor vrij snel op eco-spaarstand wil springen. Maar ik betaal ook de brandstof niet zelf.

  

, datum: 27 december 2013


Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand120.000 km
DealerNefkens

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 »