Forum Peugeot 508 (2010 - 2018)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Dag Ricorida,
Ik lees net je bericht en ben benieuwd hoe dit is afgelopen. Heb zelf namelijk hetzelfde probleem. Auto schakelt niet meer over naar de elektromotor. Volgens de merkdealer moet de hybride-eenheid vervangen worden, inderdaad a 6.500 euro.
Ik geloof het eerlijk gezegd niet. Sowieso heel slecht geholpen en ze konden mij ook niet vertellen wat er precies aan mankeerde. Is het bij jou inmiddels verholpen? En zo ja, hoe?
Ben erg benieuwd!
Gr Dave
Antwoord: Ik zit met me haren in het hoofd met hetzelfde probleem hoe hebben jullie het probleem opgelost? Tegen mij werd hetzelfde gezegd euro 6500.-
Kan ik het bedrag niet verhalen op Peugeot?
Ben benieuwd.
Groetjes Ricardo
Antwoord: Bij mij vandaag hetzelfde probleem. Start-stop werkte niet meer. Motorstoring ga naar garage.
Probleem was de accu die niet meer krachtig genoeg was. Accu vervangen en alles laten resetten. Van Kwikfit Zoetermeer naar huis, Roosendaal gereden. Probleem opgelost.
Mogelijkheid 2 is de multiriem die niet strak genoeg staat.
Ervaring met Peugeot 508 1.6 THP 156 pk: Ik heb deze auto gekocht in januari 2017 met een km stand van 113.000 km. Deze auto komt uit de lease en is altijd door een Peugeot-dealer onderhouden. Grote beurt bij 120.000 km bleek dat de distributieriem vervangen moest worden. Dit is gedaan onder coulance door Peugeot omdat de auto nog geen 5 jaar oud was. Toch is dit al de 3e keer dat de distributieriem vervangen is. Dit is een kwalijke zaak.
Nu ben ik er sinds kort ook achter dat de auto flink olie verbruikt 1 liter elke 3000 km. Ook dit vindt ik slecht. Ik heb bij voorgaande merken nooit 1 liter bij hoeven vullen. Verder rijdt de auto heel comfortabel. Maar met de bovengenoemde problemen zit ik niet rustig achter het stuur. Afwachten wanneer het volgende euvel zich aan doet.
Ervaring met Peugeot 508: Heb hem nu een week. Het rechter gedeelte van de kachel werkt niet. De ontwaseming is slecht. En inderdaad als het geregend heeft en je de kofferbak opent krijg je een douche.
Ervaring met Peugeot 508: De jonge occasion bevalt prima, is stil, veilig en kan goed meekomen. Ik heb de slappe achterveren vervangen door stijvere en nu kan de caravan prima aangehaakt worden. Ergens heb ik een thuiskomer op de kop getikt, want alleen een reparatieset...
Maar gisteren weigerde de automatische versnellingsbak even alle dienst! Niets hielp: noch opnieuw starten, noch met de hand schakelen. Het probleem was de mensen die mij wegduwden, niet onbekend! De versnellingsbak voldoet verder goed, mits je geen haast hebt. Hoe luier je optrekt, des te vlotter rijdt de 508.
Antwoord: Wat is eruit gekomen? Heb het zelfde probleem ook aantal keer gehad. Even de accu loskoppelen(de+) verhelpt het probleem op dat moment wel.
Gr Niek
Ervaring met Peugeot 508 2.0 Hybrid 4: Lekkeende achterklep vanaf aanvang, schokken/bonken tijdens filerijden, is producteigenschap volgens Peugeot. Radio cd-speler kapot, krakende voorophanging bleek defecte schokbreker bij 90.000km stand. Bij 120.000km stand olielekkage, versnellingbak lekkage. Niet zo zuinig als PSA beweert. Zwaar stuurgedrag, stugge auto waarbij voorstoel niet naar wens kan worden ingesteld, het schokken en bonken is gedurende de 2 jaar en 8 maanden in de auto gebleven. Eens maar nooit meer een Peugeot. Ook voor de lekkage geen oplossing.
Ervaring met Peugeot 508 Berline: Prima auto. Goed materiaalgebruik. Zeer stille motor.
Ervaring met Peugeot 508 1,6 2Tronic: De lekkende kofferbakklep kan Peugeot, dealer en importeur, kennelijk niet verhelpen. Deze uitvoering is toch al enkele jaren in productie maar niet alleen ik maar meerdere gebruikers hebben dit probleem. Geen druppeltjes maar of er een kraan opstaat bij het openen van de kofferklep na een regenbui. Erg slecht en alles nat. Na tien Peugeots had ik iets dergelijks toch niet verwacht.
Ook met het gekochte (miskoop) navigatie systeem ben ik bepaald niet gelukkig. Onhandig, omslachtig, duur en onbetrouwbaar. Updates zijn erg prijzig. Gebruik altijd de betrouwbare TomTom met normaal geprijsde updates.
Ook de trekhaak voor de kentekenplaat is een misser. Verder zijn er veel te weinig opbergmogelijkheden in het interieur. Deze ergernissen vergallen wel het rijplezier.
Antwoord: Het lekkende koffer probleem is opgelost met de nieuwe versie. Bij mijn vorige (05/12) had ik hier ook enorme last van, nu met de nieuwe (04/15) is dit compleet van de baan. De bumper komt iets verder naar achter en de uitloopgaten zijn vergroot zodat het water zich niet kan ophopen, dus prima gedaan! Jammer dat de dealer dit niet eens wist... Was bijna een reden voor niet aankoop geweest!
Ook de navigatie is verbeterd, even wennen wel. Het vorige systeem deed goed zijn werk, maar was minder intuï:tief en handig in gebruik dan bv dat van BMW.
Al bij al een mooie (nu nog meer dan voorheen) wagen die goed rijdt (BMW vergelijkbaar) en nog ietwat betaalbaar is. Jammer dat het geen achterwielaandrijving is zoals BMW (maar die zijn dan hellemaal de weg kwijt met hun aankoopprijzen..)
Ervaring met Peugeot 508 2.0 hybride: Sinds kort eigenaar van een occasion Peugeot 508 2.0 hybride diesel. Voor het kopen met een stuk of 5 autokenners over gehad, en allemaal hadden ze het stuk voor stuk af geraden. Maar toch gedaan! Na 3 werkdagen, auto door de wasstraat. En na een uur kreeg ik allemaal storingen en uiteindelijk stond ik stil aan de kant midden op de Leidseplein. Heb hem baar een gespecialiseerde automonteur gebracht na een week en een paar duizenden euro's verder. Probleem nog steeds niet verholpen. Dus toch maar naar de dealer (waar ik niet graag kom). Volgende dag uitgebreid uit laten lezen, CPU achter in de kofferbak defect komt naar boven. Niet schrikken, 6.500 euro ex-montage kostenplaatje. Dat gaat hem niet worden.
Nu na een paar weken verder. Staat de auto nog steeds stil. Las op het net dat er sprake is van een veel voorkomende lekkage achterin, wellicht heeft het daarmee te maken? Misschien is het ook bij iemand anders voorgekomen. Of heeft iemand tips?