Forum Renault Scenic (2003 - 2009)
Reacties van eigenaren
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
69k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
6
Reactie van: Jw. Keemink, datum: 10 september 2022
Antwoord: nu weer voor de 2 keer de kachel weerstand kapot 4mnd geleden 2x raam mechanisme kapot ben er wel klaar mee hij gaat er uit wordt mij te duur
'04
3
bouwjaar
jaar in bezit
280k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
8
Motor
8
Naam: Sjefborn, datum : 29 maart 2019
Ervaring met Renault Scenic: Buiten dat de airco die nooit gewerkt heeft, het raammechanisme wat soms een eigen leven lijkt te hebben en nu achter stuk is maar vastgezet vanwege de torenhoge kosten. Daarnaast de dynamo vervangen, het in het begin enorme kraken van de fuseek-ogels bij koud weer. Velen gaan hierdoor naar een garage en laten daar door onwetendheid allerlei onnozele dingen vervangen voor torenhoge prijzen, deze garages zijn oplichters, het is gewoon een kwaal van deze auto en moet je voor lief nemen. Het gekraak is lastig, maar niet te voorkomen en kan dan ook geen kwaad.
Met dit type auto van 2004 is het wel nodig om goed de olie te pijlen en er wat bij te gooien (Action). Het lijkt allemaal negatief, maar geloof mij in werkelijkheid een prachtige ruime auto met prima rijkwaliteiten en wat zijn wij er toch blij mee met ruim een ton meer op de teller. Nu even relativeren, geen airco wel airco, raammechanisme achter lekker dicht kunnen kids er ook niet meer mee spelen scheelt duizend keer waarschuwen, dynamo tja 14 jaar oud, fuseekogels is even een weetje, olie bijvullen, tja slijtage van 14 jaar oud. Dus al met al een alleskunner met 7 zitplaatsen en veel rijplezier. Wij zouden hem zo weer aanschaffen want we kennen "haar" gebreken.
Ervaring met verkoop: Gewoon goed zoeken op Internet en rekening houden met hetgeen ik omschreven heb.
Ervaring met onderhoud: Laat je niet gek maken door het gekraak in de winterdag over de drempels, is gewoon een kwaal van deze auto en kan totaal geen kwaad. Iets rustiger over de drempels in de winter en het wordt een stuk aangenamer.
Ervaring met Renault Scenic: Buiten dat de airco die nooit gewerkt heeft, het raammechanisme wat soms een eigen leven lijkt te hebben en nu achter stuk is maar vastgezet vanwege de torenhoge kosten. Daarnaast de dynamo vervangen, het in het begin enorme kraken van de fuseek-ogels bij koud weer. Velen gaan hierdoor naar een garage en laten daar door onwetendheid allerlei onnozele dingen vervangen voor torenhoge prijzen, deze garages zijn oplichters, het is gewoon een kwaal van deze auto en moet je voor lief nemen. Het gekraak is lastig, maar niet te voorkomen en kan dan ook geen kwaad.
Met dit type auto van 2004 is het wel nodig om goed de olie te pijlen en er wat bij te gooien (Action). Het lijkt allemaal negatief, maar geloof mij in werkelijkheid een prachtige ruime auto met prima rijkwaliteiten en wat zijn wij er toch blij mee met ruim een ton meer op de teller. Nu even relativeren, geen airco wel airco, raammechanisme achter lekker dicht kunnen kids er ook niet meer mee spelen scheelt duizend keer waarschuwen, dynamo tja 14 jaar oud, fuseekogels is even een weetje, olie bijvullen, tja slijtage van 14 jaar oud. Dus al met al een alleskunner met 7 zitplaatsen en veel rijplezier. Wij zouden hem zo weer aanschaffen want we kennen "haar" gebreken.
Ervaring met verkoop: Gewoon goed zoeken op Internet en rekening houden met hetgeen ik omschreven heb.
Ervaring met onderhoud: Laat je niet gek maken door het gekraak in de winterdag over de drempels, is gewoon een kwaal van deze auto en kan totaal geen kwaad. Iets rustiger over de drempels in de winter en het wordt een stuk aangenamer.
Reactie van: Spoormarcel66, datum: 1 juni 2020
Antwoord: Heb er ook een uit 2004. Fijne auto, gaat nooit meer weg een 1.5 dCi Grand Scenic.
'07
7
bouwjaar
jaar in bezit
315k
km
lpg
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
6
Naam: Malhy2, datum : 19 oktober 2018
Ervaring met Renault Scenic 1.6 16V: Deze auto in 2011 gekocht met 150.000 op de teller nu een andere Scenic gekocht een 1.2 TCe.
Prima gereden met deze auto, 2 maal kachelweerstand kapot, wel wat overmatig bandenslijtage zelfs na uitlijnen, slijtage op de wangen van de banden zowel voor als achter. Laatste jaar wat olieverbruik. Motor is lui wat resulteert in regelmatig schakelen op de Duitse Autobahn in de bergen. Op LPG is het verbruik rond de 1 op 9,5.
Ervaring met Renault Scenic 1.6 16V: Deze auto in 2011 gekocht met 150.000 op de teller nu een andere Scenic gekocht een 1.2 TCe.
Prima gereden met deze auto, 2 maal kachelweerstand kapot, wel wat overmatig bandenslijtage zelfs na uitlijnen, slijtage op de wangen van de banden zowel voor als achter. Laatste jaar wat olieverbruik. Motor is lui wat resulteert in regelmatig schakelen op de Duitse Autobahn in de bergen. Op LPG is het verbruik rond de 1 op 9,5.
Reactie van: Jw. Keemink, datum: 7 januari 2022
Antwoord: Hallo Renault Scenic rijder: bij mij is de kachel weerstand al na drie weken weer kapot, is dat een kwaal bij deze auto's? Dat u weet: mijn bouwjaar is 2007 met 75000 km op de teller.
'04
5
bouwjaar
jaar in bezit
85k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
10
Motor
9
Naam: Daversteeg, datum : 30 augustus 2015
Ervaring met Renault Scenic: Heerlijk auto, overtreft alle verwachtingen. Al 5 jaar in ons bezit nooit problemen, alleen standaard dingetjes bij de APK keuring.
Ervaring met Renault Scenic: Heerlijk auto, overtreft alle verwachtingen. Al 5 jaar in ons bezit nooit problemen, alleen standaard dingetjes bij de APK keuring.
'04
2
bouwjaar
jaar in bezit
213k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
8
Naam: Rvenema, datum : 6 augustus 2015
Ervaring met Renault Scenic 2.0 16v: Prima auto, heerlijke snelweg zoefer. 1x probleem met airco pomp gehad...
Ervaring met Renault Scenic 2.0 16v: Prima auto, heerlijke snelweg zoefer. 1x probleem met airco pomp gehad...
'05
5
bouwjaar
jaar in bezit
315k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
7
Motor
9
Naam: Oudx05, datum : 29 april 2015
Ervaring met Renault Scenic 2.0 16V Privilege: Alleen probleem met dashboard. Na aanschaf alleen recent (2015) de dynamo moeten vervangen. Dit is wel kostbaar. Auto rijdt perfect op gas.
Ervaring met onderhoud: Nooit grote kosten gehad. Vervangende onderdelen 2e hands op marktplaats gekocht.
Ervaring met Renault Scenic 2.0 16V Privilege: Alleen probleem met dashboard. Na aanschaf alleen recent (2015) de dynamo moeten vervangen. Dit is wel kostbaar. Auto rijdt perfect op gas.
Ervaring met onderhoud: Nooit grote kosten gehad. Vervangende onderdelen 2e hands op marktplaats gekocht.
'03
9
bouwjaar
jaar in bezit
243k
km
lpg
Betrouwbaarheid
8
Comfort
7
Motor
7
Naam: Tuvillo, datum : 11 februari 2015
Ervaring met Renault Scenic 1.6 expression luxe: We kochten de auto 2 jaar oud met maar 16.000 km op de teller. Hebben er LPG in laten maken. Rijdt perfect, maar al zoveel aan moeten repareren. En hele rare dingen ook die anders nooit kapot gaan. Bijvoorbeeld de motor van de ruitenwissers. De pomp van de ruitenspuit. De sensor van de achterklep. Het display 2 keer zelf kapot. Terwijl ons was verzekerd dat dit na reviseren niet meer kapot zou gaan. Allebobines binnen een jaar moeten vervangen. Het remlicht deed het niet meer en toen moest die hele lichtbak vervangen worden. En ga zo maar door. De uitlaat heb ik nog nooit moeten laten vervangen in die 9 jaar! Maar electrisch is echt alles al kapot geweest.
Ook al een stuk of 30 koplampen zoals iemand anders ook noemde. Bedankt voor de tip trouwens om die lampen bij action te kopen. Bij de dealer ben je zo 20 euro kwijt om het erin te zetten.
Er is een tijd geweest dat er gewoon 2500 euro naar de garage ging voor reparaties en onderhoud. Dit is niet normaal. Maar uiteindelijk nu dat bijna alle fabrieksonderdelen al zijn vervangen mankeert er vrijwel niets meer aan de auto. Dus gewoon even doorbijten. Hoe ouder de auto hoe beter. Dan is alles al vervangen.
Ervaring met Renault Scenic 1.6 expression luxe: We kochten de auto 2 jaar oud met maar 16.000 km op de teller. Hebben er LPG in laten maken. Rijdt perfect, maar al zoveel aan moeten repareren. En hele rare dingen ook die anders nooit kapot gaan. Bijvoorbeeld de motor van de ruitenwissers. De pomp van de ruitenspuit. De sensor van de achterklep. Het display 2 keer zelf kapot. Terwijl ons was verzekerd dat dit na reviseren niet meer kapot zou gaan. Allebobines binnen een jaar moeten vervangen. Het remlicht deed het niet meer en toen moest die hele lichtbak vervangen worden. En ga zo maar door. De uitlaat heb ik nog nooit moeten laten vervangen in die 9 jaar! Maar electrisch is echt alles al kapot geweest.
Ook al een stuk of 30 koplampen zoals iemand anders ook noemde. Bedankt voor de tip trouwens om die lampen bij action te kopen. Bij de dealer ben je zo 20 euro kwijt om het erin te zetten.
Er is een tijd geweest dat er gewoon 2500 euro naar de garage ging voor reparaties en onderhoud. Dit is niet normaal. Maar uiteindelijk nu dat bijna alle fabrieksonderdelen al zijn vervangen mankeert er vrijwel niets meer aan de auto. Dus gewoon even doorbijten. Hoe ouder de auto hoe beter. Dan is alles al vervangen.
Ervaring met Renault Scenic 1.6 16v Business: Geniet met volle teugen. Wat een mooie en veilige auto. Rijd deze Scenic helemaal op.
Ervaring met onderhoud: Een aanrader, kun je beslist kopen. Top.