Forum Ford C-MAX (2003 - 2010)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Ford C-MAX: Ik heb nu exact dezelfde ervaring als u beschrijft. Plots vallen de neters uit en verschijnt snelheidslimiet modus, of stuurbekrachtiging stoting of motor systeem Storing, of brandt het controle lampje motor terwijl de motor volledig normaal lijkt te blijven lopen. Geen enkele storingsmelding uit te lezen. Lijkt op een volledige reset door misschien massakabel storing. Naar het uitzetten en opnieuw starten zijn meestal de meldingen verdwenen. Nu blijft het controlelampje motor wel branden...
Ervaring met verkoop: Gekocht in Stellendam bij Cor Mellisant. Ik ga morgen langs om te zien of zij het kunnen oplossen.
Ervaring met onderhoud: Graag ontvang ik tips over gebruikers met dezelfde ervaring en de oplossing ervan.
Antwoord: Auto na 2 weken weer opgehaald. Volgens de garage was het de printplaat van de dashboard meters. Zou nu opgelost moeten zijn. Komende weken maar aankijken hoe het gaat.
Antwoord: https://youtu.be/sU2QnbILYWo
kijk naar deze filmpje op YouTube, het probleem ligt aan de slechte soldering printplaat van de connector aansluiting. Als je handig bent en je hebt een soldeerbout zou je het zelf kunnen.
Ervaring met Ford C-MAX 1.6 16v Titanium: De C-Max is een betrouwbare, ruime en fijn rijdende auto. Uiteraard heeft de auto ook een paar minpunten en daarnaast een erg oubollig imago.
Ik heb de auto zo,n 7 jaar geleden gekocht met een kilometerstand van bijna 80.000 km. Zeven jaar later en bijna 100.000 km verder heb ik naast het reguliere onderhoud alleen een paar keer een probleempje gehad met de stuurbekrachtiging. De laatste keer had deze lekkage wat na de plaatsing van een nieuw rubbertje weer verholpen was.
Een paar nadelen van de C-Max: De voorbanden slijten wel behoorlijk snel en ook krijg je snel kringen op de stoelbekleding als daar water op komt. Het is binnen in de C-Max niet heel erg stil bij 120 km per uur en beginnen sommige plastic interieur delen nu los te raken.
Samengevat: wil je een probleemloze en ruime auto dan is deze C-Max een aanrader. Verder krijg je bij een tweedehands Ford veel waar voor je geld. Zo had deze C-Max destijds al voorruitverwarming, Airco met gescheiden automatische klimaatregeling, regen sensor en automatische verlichting.
Ervaring met Ford C-MAX 1.6: Deze auto heb ik bijna 10 jaar in gereden, prettig ruime wagen, multifunctioneel in gebruik. Goede rijeigenschappen deden niet onder voor de Mondeo diesel die ik eerder met plezier reed. Nu overgestapt op een jonge Grand C-Max uit 2015, die nog wel een paar tredes hoger staat dan deze focus C-Max Trend uit 2005.
Ervaring met Ford C-MAX 2.0l 107kw: Deze Ford C-Max nog maar net in bezit en nu al een irritant probleem waar onze eigen garage ook niet echt uit komt. Soms start hij al niet omdat dat de startonderbreking aanslaat. Dan heeft hij 9vd10x ook nog aan stuurbekrachtiging storing en snelheidlimiet modus. Vervolgend doet de stuurbekrachtiging het gewoon en de meters ook nog. Onder het rijden kunnen dan zo de meters uitvallen en die gaan het vanzelf weer doen.
Ook brandt zo weer het motor lampje. Na uitlezen in er niks bijzonders te vinden. Hij kan het zo een dag goed doen en zo kan het gezeik beginnen.. heel vaag maar onderhand iets om niet goed van te worden.
Misschien jullie tips? Verder een fijne auto qua geluid, ruimte en comfort.
Antwoord: Wij hebben met onze c max precies hetzelfde probleem.
Hebben jullie inmiddels al een oplossing?
Antwoord: De storingen die bij de Wegenwacht bekend zijn voor de C-Max, zijn voornamelijk elektronisch van aard. In sommige gevallen kun je het nauwelijks "pech" noemen. Dat geldt bijvoorbeeld voor vreemde combinaties van elektronische storingen, die worden veroorzaakt doordat iemand per ongeluk tegen de computer in de voetenruimte voor de rechterstoel heeft geschopt. Goed, die zit daar op een rare en kwetsbare plek. De Wegenwacht herstelt een en ander, meestal een kwestie van een losse stekker en de C-Max doet het gewoon weer. Als de C-Max zijn eigen sleutel niet herkent, eventueel in combinatie met andere storingen, dan is de massakabel tussen de accu en de carrosserie vaak de boosdoener.
Antwoord: Ik heb vandaag het problemen met het branden van het accu lampje. Is inderdaad door het massakabel tussen accu en de carrosserie vaak de boosdoener is de kabel vervangen.
Ervaring met Ford C-MAX: Mijn auto in april naar de garage gebracht ivm slechte koelen van de airco. Is afgetapt, bijgevuld vacuumgetrokken en gehele systeemcontrole. 165 euro kwijt. In juni een hoop stoom uit de motorkap, naar de garage en die vertellen dan doodleuk, aircopomp kapot kost je ca. 800 euro. Zou het kunnen dat zij iets fout gedaan hebben in april?
Antwoord: Hetzelfde: bijgevuld voor 127 omdat 'ie leeg was. Achteraf bleek convertor kapot 550 euro. Tja, maar doet het weer.
Ervaring met Ford C-MAX 2.0 ghia: Achterspoiler krijgt harde klappen bij een bezoek aan de carwash. Auto is erg laag waardoor je niet over te grote drempels moet rijden.
Ervaring met onderhoud: Interieurfilter is wat lastig. Het brandstoffilter van een c-max is anders dan die van een focus!
Ervaring met Ford C-MAX 1.8 titanium: Elektronische problemen nemen toe. Thans uitval radionavigatiesysteem waardoor accu leegloopt. Garage heeft geen oplossing.