24 september 2013
 

Bugatti

Bugatti lanceert Lifestyle Collection tijdens Milaan Fashion Week

24 september 2013 | Bugatti lanceert tijdens de Milaan Fashion Week in de befaamde Brera Academy of Fine Arts de nieuwe Lifestyle Collection van het merk. Met als overkoepelend thema 'Art, Forme, Technique' presenteert de Franse fabrikant van supersportwagens een exclusieve collectie kleding en accessoires. Bugatti is voornemens gedurende de komende vijf jaar een wereldwijd verkoopnetwerk van zo'n 35 single brand boetieks op te zetten in de belangrijkste steden op het gebied van mode en luxe.

De collectie zal bestaan uit twee modelijnen: Ettore Bugatti en Extreme Performance, aangevuld met een Tailor Made / Bespoke-programma dat exclusief aan Bugatti-klanten zal zijn voorbehouden.

Bugatti zal in de voor het merk belangrijkste markten beginnen met exclusieve monomerk boetieks, flagship stores en shop-in-shops in de meest exclusieve warenhuizen, in alle gevallen gebaseerd op een opvallend nieuw retailconcept.

Bugatti

In het nieuwe project is ook ruimte voor prestigieuze partners, waaronder premium luxemerken als het Zwitserse horlogemerk Parmigiani Fleurier en Lalique. De lancering in Milaan wordt in oktober gevolgd door de opening in datzelfde Mekka van de fashion van een Bugatti-showroom, die als referentiekader voor dit lifestyleproject zal dienen. De eerste single brand boetieks zullen naar verwachting in 2014 in Hong Kong en Peking worden geopend.

Elegantie, vakmanschap en een uitzonderlijk design kenmerken de Ettore Bugatti-lijn, die herkenbaar is aan het opvallende EB-monogram. De EB-collectie werd ontworpen om de zelfverzekerde persoonlijkheid en levensstijl van Ettore Bugatti te onderstrepen, evenals het erfgoed van zijn iconische creaties op het gebied van design en materiaalgebruik.

De Extreme Performance-lijn is herkenbaar aan het Bugatti-logo, de zogenaamde Macaron, en bestaat uit een uitgebreide collectie vrijetijdskleding, vervaardigd uit technische en geavanceerde stoffen en stretchmaterialen met afbeeldingen en reflecterende accenten. Het gekleurde, zichtbare koolstofvezel koetswerk van de hedendaagse Bugatti's vormde een belangrijke inspiratie voor deze modestukken, samen met de aerodynamische vormen en geavanceerde materialen die de Bugatti-modellen van nu kenmerken.

Bugatti

Het Tailor Made / Bespoke-programma is exclusief bedoeld en beschikbaar voor klanten van Bugatti. Alle items uit deze collectie worden alleen op verzoek en op afspraak geproduceerd. Alle drie collecties dragen het opvallende "Fabriqué en Italie" embleem en zijn qua productie strikt gelimiteerd.

Bugatti Bugatti
 
Websitewww.bugatti.com
Deel via