Forum Volvo V40 (1995 - 2005)
Reacties van eigenaren
'99
8
bouwjaar
jaar in bezit
203k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
6
'01
5
bouwjaar
jaar in bezit
200k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
10
Motor
6
Naam: Raymond. Kreuger, datum : 3 juni 2011
Ervaring met Volvo V40: Perfecte auto met weinig onderhoud en veel luxe en vooral prima rijgedrag. Al heel wat vakanties verre reizen mee gemaakt en na 1500 km uitstappen zonder pijn in mijn rug.
Ervaring met Volvo V40: Perfecte auto met weinig onderhoud en veel luxe en vooral prima rijgedrag. Al heel wat vakanties verre reizen mee gemaakt en na 1500 km uitstappen zonder pijn in mijn rug.
'00
4
bouwjaar
jaar in bezit
308k
km
diesel
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
6
Naam: Adamyoung, datum : 8 april 2011
Ervaring met Volvo V40 1.9 Di: Lifestyle combi. Bij geringe belasting zakt hij achter snel door. Een stel extra (gas)veren is dan noodzakelijk.
Ervaring met onderhoud: Op tijd oliefilter en distributie vervangen! Bij V40's is dat zowat bij elk jaar/model anders en varieert van 60.000 tot 120.000 km.
Ervaring met Volvo V40 1.9 Di: Lifestyle combi. Bij geringe belasting zakt hij achter snel door. Een stel extra (gas)veren is dan noodzakelijk.
Ervaring met onderhoud: Op tijd oliefilter en distributie vervangen! Bij V40's is dat zowat bij elk jaar/model anders en varieert van 60.000 tot 120.000 km.
'04
6
bouwjaar
jaar in bezit
134k
km
diesel
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
8
Naam: Jgkbakker, datum : 18 januari 2011
Ervaring met Volvo V40 D: Veel voorkomend probleem bij de V40 is de ventilatie. De leidingen achter het dashboard gaan vaak lekken door slechte onderlinge montage. Hierdoor neemt de blaaskracht (sterk) af, waardoor de lucht voor een groot gedeelte achter het dashboard wordt geblazen. Gevolg: beslagen voorruit. Het kan zeker in vochtige periode lang duren voordat ruit ontwazemd is (zonder airco onmogelijk).
Ervaring met Volvo V40 D: Veel voorkomend probleem bij de V40 is de ventilatie. De leidingen achter het dashboard gaan vaak lekken door slechte onderlinge montage. Hierdoor neemt de blaaskracht (sterk) af, waardoor de lucht voor een groot gedeelte achter het dashboard wordt geblazen. Gevolg: beslagen voorruit. Het kan zeker in vochtige periode lang duren voordat ruit ontwazemd is (zonder airco onmogelijk).
Reactie van: H. Dejong01, datum: 17 april 2012
Antwoord: Wat is er aan te doen en wat zou het kosten?
Is het van invloednoop de APK?
'00
5
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Jbonthuis, datum : 7 oktober 2010
Ervaring met Volvo V40: Ik heb een Volvo V40 2.0 uit 2000, heb er 5 jaar met veel plezier in gereden. Ik heb nu een remprobleem, kan het pedaal te ver indrukken. Volgens de garage is het een lekke hoofdremcilinder. Kosten: 350 euro, maar helaas geen effect, bijna altijd is de oorzaak een defecte ABS pomp, doe er je voordeel mee!
Ervaring met Volvo V40: Ik heb een Volvo V40 2.0 uit 2000, heb er 5 jaar met veel plezier in gereden. Ik heb nu een remprobleem, kan het pedaal te ver indrukken. Volgens de garage is het een lekke hoofdremcilinder. Kosten: 350 euro, maar helaas geen effect, bijna altijd is de oorzaak een defecte ABS pomp, doe er je voordeel mee!
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
207k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Edwinromp34, datum : 22 september 2010
Ervaring met Volvo V40 D: Kopen mits ie goed onderhouden is
koppeling en distributie zijn aan de dure kant
Ervaring met Volvo V40 D: Kopen mits ie goed onderhouden is
koppeling en distributie zijn aan de dure kant
'02
1
bouwjaar
jaar in bezit
163k
km
lpg
Betrouwbaarheid
8
Comfort
7
Motor
8
Naam: Cn. Simons, datum : 24 augustus 2010
Ervaring met Volvo V40 Europa lpg g3: Gekocht bij een zaak die voornamelijk in Zweedse auto's doet, bleek het een ex lease (werd niets over losgelaten, maar hebben we zelf ontdekt). Er was geen onderhoudsboekje maar wel uitdraaien van onderhoud vd laatste 2 beurten.
Overige onderhouds info via Volvo-dealer zo kunnen opvragen en gekregen.
Standaard uitgerust met een radio/casseterecorder van Volvo. Dit is zo vorige eeuw bij deze moderne car.
Minpuntje: - achteruit uitzicht is matig
- let op versnellingsbak
- vocht in lichten
- as afdichtingen van homokineet en steekas
Ervaring met verkoop: - Let op onderhoudsboekje aanwezig en ingevuld
- Let op juiste KM stand (week 3000 af) doordat men er mee was blijven rijden
- Inspecteer zelf op de brug
- Maak goede, stevige proefrit
- informeer zelf via kenteken op geschiedenis en 2e hands prijs
- Informeer zelf bij dealer op onderhoud
Ervaring met onderhoud: Bij deze auto goed zelf te doen behalve elctronica. Roest is geen item bij deze auto.
Ervaring met Volvo V40 Europa lpg g3: Gekocht bij een zaak die voornamelijk in Zweedse auto's doet, bleek het een ex lease (werd niets over losgelaten, maar hebben we zelf ontdekt). Er was geen onderhoudsboekje maar wel uitdraaien van onderhoud vd laatste 2 beurten.
Overige onderhouds info via Volvo-dealer zo kunnen opvragen en gekregen.
Standaard uitgerust met een radio/casseterecorder van Volvo. Dit is zo vorige eeuw bij deze moderne car.
Minpuntje: - achteruit uitzicht is matig
- let op versnellingsbak
- vocht in lichten
- as afdichtingen van homokineet en steekas
Ervaring met verkoop: - Let op onderhoudsboekje aanwezig en ingevuld
- Let op juiste KM stand (week 3000 af) doordat men er mee was blijven rijden
- Inspecteer zelf op de brug
- Maak goede, stevige proefrit
- informeer zelf via kenteken op geschiedenis en 2e hands prijs
- Informeer zelf bij dealer op onderhoud
Ervaring met onderhoud: Bij deze auto goed zelf te doen behalve elctronica. Roest is geen item bij deze auto.
Ervaring met Volvo V40 1.8: Ben nu 8 jaar V40 rijder. Mijn eerste Volvo en zeker niet de laatste. Heb probleemloos gereden. Auto gekocht met 94.000 km op de teller. Nu dik 202.000 met als enige (vroegtijdig) ontdekte storing de startmotor. Oorzaak: erg veel korte stukken rijden, vandaar. Startmotor is vervangen bij ca 120.000 km. Ben nu opzoek naar een goede V50. Volvo ga zo door!
Ervaring met verkoop: De autohandelaar waar de V40 is gekocht heeft alleen een afleveringsbeurt incl. nieuwe distributie riem. Het is een ex-lease dus onderhoud altijd door officiele dealer gedaan. De autohandelaar staat als zeer bertouwbaar te boek in de omgeving waar ik woon en handelt veel in ex-lease Volvo's.
Ervaring met onderhoud: Auto is tot 2007 dealer ondehouden door Volvo Rutten te Weert. Prima vaktechnische garage. Nu in onderhoud bij merkonafhankelijke garage. Onderhoud geschiedt naar mijn inziens net zo goed ... alleen stukken voordeliger. Er worden wel originele Volvo onderdelen gebruikt.