Forum Volkswagen Touareg (2002 - 2010)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volkswagen Touareg 2.5TDI: Prima auto. Heb er nu 170d km mee en op een oliekoeler van 150 euro na heb ik geen problemen gehad. Hij moet af en toe een modderbad trotseren maar met all terain banden, verdeelbak en super luchtvering is dit geen probleem.
Xenon lichten zijn denk ik de beste die ik ken, jammer dat ze niet hoger afgesteld mogen staan, dat zou nog meer zicht opleveren.
Onderhoud doe ik zelf voor 30 euro per beurt. Op 150d km heb ik alle oliën vervangen (motor, automaat, verdeelbak, diff's), kosten ongeveer alles samen 150 euro. Dealerprijzen zijn schijnbaar veel hoger... Ik hoop nog vele jaren te rijden zonder problemen!
Ervaring met onderhoud: Is perfect doenbaar voor de handige harry voor een appel en een ei. Niet zoals bij mercedes, daar is een olieplug optie tegenwoordig!
Antwoord: Onderhoud voor 30 euro? Wat doe je daarvoor? Enkel ruitensproeiervloeistof bijvullen en portieren smeren?
En voor 150 euro alle olien is ook klinklare onzin, begrijp niet goed waarom je zo iets zegt.
Ervaring met Volkswagen Touareg V10 TDI: Onderhoud bij de VW dealer is prijzig.
De motor is perfect, rijdt super. Een grote motor houdt ook in dat er bij olie verversen 12 liter olie in gaat. Verbruik V10 is rond 1:10
Ervaring met onderhoud: Goede service
Ervaring met Volkswagen Touareg 3.2: Nu 9 jaar en 210.000 km verder geen gekke zaken meegemaakt. Natuurlijk gaat er wel eens wat stuk. 1x bobine 100 euro, 1x benzinepomp 400 euro en gebroken veer 500 euro en de grootste kostenpost was distributie ketting vervangen 3500 euro. Natuurlijk diverse setjes remschijven en blokken en wat kleinere zaken. Al met al over 9 jaar niets te klagen en vindt het nog steeds een betrouwbare auto en VW dealer PON altijd goed.
Ervaring met Volkswagen Touareg 3.0 TDI: 4 jaar in deze touareg rond gereden, en 2 maal de motor moeten vervangen. 1e keer na 70.000 en 2e keer naar 110.000. bij de 1e keer was ze benzine invoer kapot gegaan waardoor er dus veel te veel diesel in de motor werd gespoten. En de 2e keer de distributie-ketting. Tevens had de auto 1 maand in de garage gestaan voor o.a. nieuwe turbo, katalysator(en dit was 1 week voor dat de motor het begaf). Uiteindelijk heeft dit dus ook 15.000 euro extra gekost.
Al met al dus slechtste auto die ik gehad heb, qua betrouwbaarheid dan. Het is wel een ideale reisauto.
Ervaring met onderhoud: Bijna altijd bij Fisser & Scheers in Emmerich am Rhein
Antwoord: Wat heeft u als oplossing gekregen van vw? Heb het zelfde probleem eerste motor na groot onderhoud bij 100.000km volledig omzeep nieuwe motor gestoken kosten euro 14.000 nu idem bij 103.000km omzeep! Geen enkele reactie van vw. Lees overal en hoor ook van de monteurs dat het probleem gekend is!
Antwoord: gekend? Na 3000 km? Mijn Passat heeft al 612000 km! Alleen wel nieuwe nokkenas en pas nieuwe kop. Pompverstuivers prima, onverslijtbaar en zeer krachtig, common rail lijkt me geen verbetering kwa trekkracht
lijkt me dat een verziekte motor direct net na groot onderhoud GEEN toeval kan zijn.
Ervaring met Volkswagen Touareg 2.5 TDI: Ben redelijk tevreden over mijn Touareg. Voor de niet zo snelle bestuurder zoals ik is het rijden een genot. Ik sluit mij wel aan bij veel van de reacties: houdt rekening met stevige onderhoudskosten, met name bij de dealer.
Ik heb nu bijvoorbeeld problemen met de boordcomputer (geen signalen, vrijwel onzichtbare display weergave). De dealer in Amsterdam heeft dit niet eerder meegemaakt en stelt voor de boordcomputer te vervangen (ad. 1.275 euro). Kent iemand dit euvel en is er misschien een simpeler oplossing?
Antwoord: Ik had dit probleem bij de Audi TT en de Audi A4. En ja, boordcomputer veranderen is de enige oplossing.
Ervaring met Volkswagen Touareg ^TDI 3.0:
Ervaring met onderhoud: In Duitsland gekocht, 7 mnd oud gewone VW service gehad, nu doe ik meer zelf, weinig kosten, erg betrouwbaar, heel Europa door geraced, zelfs op de Neurenbergring. Rrg leuk was wel de traagste, ondanks de chiptuning, word iets vager boven de 200 km, vering moet dan stugger maar toch een prima wegligging en verbruik al jaren 1: 8,3 heb nu een hoorbare tussenas ( denk ik) al eerder de standkachel repa. verder slijten de banden, kan ook niet anders met 2400 kg, volgende wordt een touareg of Cayenne TDI, Audi Q7 groet Peter
Ervaring met Volkswagen Touareg 2.5 tdi: Bij aanschaf heb ik bewust gekozen voor een 2.5 TDI automaal zonder luchtvering. Tot nu toe heb ik nog geen enkel probleem gehad met de auto. Het verbruik is ca 1:11 bij een rustige rijstijl. De 175 pk vind ik voldoende, maar doordat de automaat erg snel opschakeld naar de 6e versnelling hoor je hem ook weleens terugschakelen. Dit gebeurt vooral als je 100 km/h rijdt en een kleine helling op moet zoals bij een tunnel of viaduct. Rijd je harder, dan gebeurt dit niet. Dit vind ik wel afbreuk doen aan het comfort.
De cuise control werkt goed, maar voor de bediening had ik liever een stengel (zoals mercedes) dan de knoppen op het stuur. Verder is de auto degelijk afgewerkt en heeft geen rammels of kraakjes. Het RNS2 navigatie systeem is langzaam en updates zijn enkel via de dealer te krijgen voor een prijs waarvoor je beter een losse TomTom koopt.
Belangrijk pluspunt blijft de uitstraling. Zelfs na 10 jaar oogt deze auto nog steeds modern terwijl de X5 en ML uit die tijd toch wel oud aan het worden zijn.
Ervaring met onderhoud: Tot nu toe enkel gepland onderhoud gedaan volgens het boekje. Motor is bekende uit de Transporter en universeel bedrijf heeft hier voldoende kennis van.