Forum Volkswagen Tiguan (2007 - 2016)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Als optie wel te verkrijgen hoor!
Ervaring met Volkswagen Tiguan 2.0 TSI sport en sty: Na 2 jaar nog geen enkel probleem gehad. 2.0 TSI is een echte aanrader. Voor een wagen van +46.000 euro vrij karig uitgevoerd. Voor dat geld rijd je ook een vergelijkbare BMW X1.
Verbruik 9.5 per 100km houdt niet echt over, maar dat weet je bij een SUV. Bij lange ritten naar Spanje of Italie verbruik ca 9 liter per 100 km. Sportstoelen uitstekend, lederen bekleding geeft automatisch elekt. stoelverstelling en elekt. lendesteun. Na BMW en Volvo dealers is de Volkswagendealer een stuk minder (slordige werkplaats, smoezelige overalls). Voor de rest een perfecte reiswagen.
Antwoord: Wat heeft de overall van de monteur te maken met de kwaliteit van de auto?
Bij de Chinees moet je ook niet in de keuken gaan kijken. Als het maar lekker smaakt (bij VW: als het maar goed gerepareerd/onderhouden wordt)
Ervaring met Volkswagen Tiguan 2.0 tdi sport en st: Ik rijd ongeveer 50.000 km per jaar. Tiguan bevalt goed en vierwielaandrijving is perfect.
Een echt minpunt: bij 80/85 km per uur een zeer oncomfortable trilling waarneembaar. Dealer geeft aan comfortprobleem hebben anderen dit ook. Alles al gebeurd: uitgelijnd, nieuwe banden, maar het euvel blijft. Graag reacties die dezelde ervring hebben en dan natuurlijk graag hoe het is opgelost.
Ervaring met onderhoud: Kunnen alleen het trilingsprobleem niet verhelpen.
Antwoord: Heb je hier al antwoord van iemand op gekregen wat hier aan te doen? Ikzelf heb hier nl ook last van. Heb de Tiguan vanaf maart dit jaar, met de zomerbanden was dit ook al een probleem. Ze hebben toen ook de banden gebalanceerd, hielp niets. Uiteindelijk heb ik nieuwe gekregen, toen was het gelukkig weg. Nu met de winterbanden weer hetzelfde probleem. Ook weer uitgebalanceerd maar voel nog steeds de trilling bij ongeveer 75 km per uur. Ik moet zeggen dat dit niet altijd zo is, vaak op nieuw wegdek. Laat svp wat horen ok?
Alvast bedankt.
gr christel
Antwoord: heb je al reactie gehad? Ik heb volgens mij het zelfde probleem. Tussen 1500 en 3000 toeren en 40 en 80 km/h trilt cq schudt de heel auto. Zomerbanden (235) was het een stuk minder dan bij winterbanden (215).
Ben al 2x bij garage geweest maar nog niet verholpen. Ik hoop dat je al oplossing hebt.
Antwoord: Het trillen van wielen bij deze snelheid wordt veroorzaakt door hoogte slag. Dit is voor een groot gedeelte op te lossen door matchen van de wielen. Dit is mogelijk bij diverse dealers. De kosten zijn wel hoger dan balanseren. gr Rene
Ervaring met Volkswagen Tiguan Tsi 1.4 BM: Van de week systeemstoring als gevolg van een defecte bobine. Met mobilitetsgarantie nog dezelfde avond verholpen.
Bij flink doortrekken hield de auto behoorlijk in. Mogelijk als gevolg van de defecte bobine. Verbuik is behoorlijk en 1/12, terwijl de BlueMotion 1/17 moet lopen.
Ervaring met verkoop: Voor dat ik de navigatie DVD had, waren we 5 maanden verder.
Antwoord: Meneer, een auto als deze en dan 1:11 dat is hardstikke goed. Was de reactie van de VW dealer. Mijn reactie: Waarom staat er in de folder 1:17 gemiddeld verbruik. Antwoord: Ja hij moet toch worden verkocht, ze overdrijven daarom. 6x motorproblemen gehad. 3x bougies + 3x bobine. Valt mee in twee jaar. Snel een nieuwe auto besteld: Tiguan2 (hij is wel mooi)
Antwoord: De mens is moeilijk te volgen in al zijn doen en laten. Soms laat hij dingen om andere zaken te doen.
Antwoord: Wat ik dan niet snap, als je zoveel problemen hebt gehad, dan koop je dat merk toch nooit meer?
Ervaring met Volkswagen Tiguan Tiguan: Meteen doen
Ervaring met Volkswagen Tiguan 2.0 tsi sport en sty: Ga voor een betere audio dan de standaard. Ben zelf voor de duurste CD wisselaar (510) en dynamic boxen gegaan, maar zelfs dat kan niet tippen aan de geluidsinstallatie van mijn 2 voorgaande Volvo's.
Ervaring met Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BMT: Heerlijke auto, rijdt fantastisch. Is in alles een brok degelijkheid. In mijn ogen auto met een stoere, mooie uitstraling.
Wel wat problemen met de 1.4 TSI motor (inhouden en stotteren). Bobines zijn vervangen en software update en probleem lijkt weg.
Antwoord: Dit vindt de Wegenwacht:
De techniek van de Tiguan komt in hoge mate overeen met andere Volkswagen-modellen. Dat betekent dat er ook overeenkomsten zijn in de mankementen die daaruit voortkomen. Zo hebben de direct ingespoten benzinemotoren last van de coatings in de cilinders of op de zuigers die sneller slijten dan bedoeld, waardoor de zuigers gaan 'vreten' en de boel kapot loopt. Inwendig lekkende koppakkingen leiden tot koelproblemen of slechte smering door koelvloeistof in de olie. Stijgend oliepeil is reden voor groot alarm. Het twee-massa-vliegwiel kan slecht tegen overbelasting (zoals rijden met caravan of aanhanger). De DSG-transmissies worden bij hogere kilometerstanden lawaaiig en schakelen dan niet meer zo soepel. Dat kan op een bakrevisie uitdraaien. Bij de diesels laat de turbo het vaker dan bedoeld afweten en revisie van de cilinderkop is vaak al nodig tussen 150.000 en 200.000 kilometer.
Antwoord: Wat een onzin verhalen van deze zogenoemde specialist. Heb je al eens een ANWB man naast de weg een motorblok uitelkaar zien draaien? Om vervolgens een labanalyse te doen van cilinderwanden op de vluchtstrook?
Wordt hiervoor betaald zeker om vw te dissen...
Ervaring met Volkswagen Tiguan Benzine automaat: Auto voldoet tot op heden volledig aan de verwachting.
Minpuntjes: de niet inklapbare en verwarmbare buitenspoegels. Dit kon met onze Golf wel.