Forum Volkswagen Tiguan (2007 - 2016)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Beste Matthijs,
Ik zit nu te kijken voor welke auto ik ga! Zit heel erg te twijfelen tussen een 3.20 BMW Touring en een Tiquan 1.4 TSI Sport en Style type met 150 pk uit 2011.
Wat raad u mij aan? Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Duwan
Antwoord: Mag ik vragen waarom u juist tussen deze auto's twijfelt? De ene is een stationcar, de andere een terreinauto. Dat LIJKT niet eens opelkaar.
De Tiguan kiest u alleen wanneer u terrein gaat rijden. Op alle andere vlakken is deze auto duurder, onzuiniger, onhandiger en vooral gevaarlijker dan de BMW. U loopt toch ook alleen op sneeuwschoenen als het sneeuwt?
Antwoord: De Tiguan is geen tereinwagen ! Wordt met veel reclame geprensenteerd als tereinwagen! Spijtig. De Tiguan is verleidelijk, maar ik heb geen vertrouwen. Heb pendelstuk, silentblokken gebarsten, links motorsteun. Deze stukken moeten vervangen 2,5 jaar oud deze wagen. Nooit meer een Tiguan tdi 2.0, dit is de doorslag. Ik beklaag de mensen die een kleine motor hebben 1.4 en natuurlijk geen ervaring geen stress. Ben 15 jaar VW klant. En dit zodra de garantie voorbij is. En drijfas differentieel de helft is verroest. Gevaarlijk. Denk ook nog eens met de sjoemelsoftware. Was niet tevreden heb 400 euro alleen voor oliefilter en 5 l olie moeten betalen. En update laten uitvoeren. Was niet content en heb terug naar de garage geweest en mijn mening gezegd heb nog eens 100 euro moeten betalen. Tja, ze zeggen steenmarter als excuus en dat mijn isolatie mat stuk was door de steenmarter. Leugens. Auto binnen en maar betalen. Erg service 0. En het programma wat opgelegd is door VW onderhoud taboe. Mijn auto kon niet optrekken luchtfilter moet op 90000 km vervangen zeggen zij. Ik heb zelf vervangen op 80000 km die ademt en trekt weer op. Dit is absurd wat een comers. En als je niks vanaf weet dan gaat het je veel geld kosten!
Ervaring met Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG 200 pk: Nu 10.000 km op LPG. Rijdt probleemloos, geen verschil met benzine.
Antwoord: Heb je LPG achteraf in laten bouwen? Welk merk installatie?
Vriendelijke groet
Harry Zenner
Antwoord: Achteraf in laten bouwen. Merk: Prins VSI di
Mijn ervaring is probleemloos.
Antwoord: Tiguan 2.0 TFSI all wheel drive benzine: continu software problemen, defecte bobines, olieafscheider met vacuumdoos, software vervangen, defecte oliekeerring en nu waarschijnlijk drukverlies of defecte distributieketting.
Kortom: mooie auto die veel geld verbrandt, nooit meer!
Ervaring met Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4motion S&S: Ook ik ben voor de eerste APK 2.0 TDI 4Motion naar de VW dealer geweest. Sinds enige tijd ook bij het naar links sturen eenzelfde geluid. Ik meende dat het iets mechanisch was. De dealer kon mij vertellen dat het aan de banden lag.
Antwoord: In augustus 2012 eerste APK bij een km stand van krap 58.000Km bleek dat mogelijk het massavlieg defect zou kunnen zijn. Vooralsnog een vermeoden. Bij 60.000 km in november een zogenaamde grote beurt laten geven. Wederom gevraagd er naar te kijken cq luisteren. Vremoeden was er nog steeds. Na een paar weken was het verdwenen (terugslag in het koppelingspedaal bij starten). Nu is het half februari 2013 en jawel de auto staat stationaire te trillen en bij het optrekken lijkt het of hij op 3 ciilnders loopt. Na een controle en advies bij PON is het zo goed als zeker het 2de maasavliegwiel. Inmiddels staan er bijna 67.000Km op. Hoogst waarschijnlijk een grapje van 1.800 euro incl BTW en montage. Hopen op coulance van VW. Hoe kan dit kapot gaan?
Antwoord: AutoBorchwerf in Roosendaal heeft 30% coulance gegeven! De coulance regeling van PON Is enkel het 3de jaar. Daarna rekening klant. Gelukkig heeft de dealer een korting gegeven.
Ervaring met Volkswagen Tiguan 1.4 tsi 150 pk: Om het scherend geluid te verhelpen zijn de remschijven en remblokken vervangen. Daarna is het scherend geluid alleen maar erger geworden. Dealer laat het afweten. Klacht bij Volkswagen neergelegd. Klacht is binnen de garantietermijn gemeld. Even afwachten. Voor mij in ieder geval geen Tiguan meer.
Antwoord: Onlangs een fiks probleem gehad met de Tiguan 2.0 TDI (120.000 km). Brandstofpomp en toebehoren defect. Kosten: 6.000 euro (bij dealer)! Behoorlijk balen. Niet alle VW wagens zijn blijkbaar van Duitse degelijkheid.
Ervaring met Volkswagen Tiguan 1.4 tdi: Vanaf het begin problemen gehad met allerlei bijgeluiden: krakende deur, krakende stoel, krakende remmen, schurend geluid. Bij het naar links sturen, portiergreep die uit bleef staan, waardoor portier in de bocht open ging, levensgevaarlijk.
Ervaring met Volkswagen Tiguan: Ik heb 8 jaar lang een Nissan X- trail gereden met 2,5 liter benzine. Fantastisch goede auto. Wilde veranderen om te veranderen en ben uitgekomen op de nieuwe Tiguan. De Nissan had 163 pk en dat is plezierig op lange autobaan heuvels, dus ik heb voor de 170 pk Diesel (en niet de meer gangbare 140) Tiguan gekozen, omdat de Tiguan haast 200 (!) kilo zwaarder is dan de X-trail. Ik woon in Italie en daar is niet alleen geen BPM maar ook geen automaat boven de 140 pk uitvoering. Geeft niks want de 6 bak in de Tiguan is gewoon goed.Ik heb bewust niet voor de benzine Tsi s gekozen omdat ik voorzag dat de techniek te gevoelig is. En gezien jullie berichten denk ik gelijk te hebben. Ik heb nu 800 km met de Tiguan gereden en geniet. Voor het eerst een auto waar ik met mijn 1,94 de stoel niet op de achterste stand moet en inderdaad het RNS510 systeem is duur maar een genot. Vinden zowel mijn I Phone als I Pod. Ik merk wel het hoge gewicht van de auto (4 motion, trekhaak, 170 diesel) maar 140 rijden met 2500 toeren is iets wat mij plezier doet. Ik laat wel weten wanneer er iets gebeurt.
Antwoord: Vooreerst vorige X-Trail was een 2200 cc diesel 136 pk. Heb er ook eentje, is van bouwjaar 2004. Op 90.000 km turbo stuk, dito intercooler. Volgende: airco stuk, daarna antenne meer dan 300 euro. Nu emulsieklep, gordels rollen niet meer op, sleutels ook al versleten kosten meer dan 250 euro stuk. Voor update GPS DVD kost 500 euro. Nu toerental op ralentie op en af, valt soms stil in bocht terwijl ik schakel dwz geen sturing meer! Nu 145.000km en hij vliegt eruit, toch spijtig voor een auto van meer dan 30.000 euro.
Ervaring met Volkswagen Tiguan: Mijn Tiguan 1.4 TSI gebruikt na 50.000 km opeens veel olie. 0,85 liter na 1000 km. Vinden ze ook heel gewoon mij Pon bv.
Nu bij 70.000 km zijn opeens cilinders stuk! Eerdere problemen waren: stotteren bij optrekken, kapotte bougies, 2x storing in uitlaatsysteem (magneetklep stuk).
Antwoord: Herken alle problemen die hier aan de orde komen en heb er geen spijt van dat ik anderhalf jaar geleden onze Tiguan TSI van nog geen jaar oud (nadat ook bobines en dergelijk stuk gingen) resoluut ingeruild heb voor een BMW X3 2.0i waarmee ik nu na 40.000 km totaal nul komma nul problemen mee heb gehad. Alleen olie verversen en rijden, rijden en nog eens onbezorgd rijden.
Ervaring met Volkswagen Tiguan 2.0 TDI: Dit is mijn tweede Volkswagen. Ik heb de auto nog geen jaar en begin me te ergeren aan de defecten. Deze auto heeft nu al een aantal malen bij de dealer gestaan.
Mijn vorige VW (een Touran) had veel van dezelfde kwaaltjes, nu begint de Tiguan deze ook te vertonen. Gelukkig heb ik mijn Touran goed kunnen verkopen aan autoinkoopspecialist.nl en heb ik de Tiguan voordelig kunnen kopen bij Autohaas.
Ervaring met verkoop: Redelijke service, scherpe prijs.
Ervaring met onderhoud: Al meerdere malen bij de dealer gestaan, dezelfde problemen gehad elke keer weer een nieuwe rekening ontvangen, niks valt onder de noemer garantie.