Forum Volkswagen Sharan (1995 - 2010)
Reacties van eigenaren
'98
8
bouwjaar
jaar in bezit
201k
km
lpg
Betrouwbaarheid
1
Comfort
7
Motor
7
'01
5
bouwjaar
jaar in bezit
94k
?
km
Betrouwbaarheid
2
Comfort
4
Motor
7
Naam: Ben_weymeers, datum : 16 maart 2006
Ervaring met Volkswagen Sharan 1.9TDI: Gewoonweg niet kopen! Constant defecten zoals startproblemen, elektronica die het laat afweten, airco reeds twee maal in panne die me steeds tussen de 200 en 1700 Euro hebben gekost. In het totaal al +/- 8500 Euro uitgegeven aan stukken en werkuren voor de reparaties, telkens in de hoop dat de pech voor bij zou zijn. NEE, nooit nog een VW. Volgende is een TOYOTA. Kost evenveel, maar geen problemen.
Ervaring met Volkswagen Sharan 1.9TDI: Gewoonweg niet kopen! Constant defecten zoals startproblemen, elektronica die het laat afweten, airco reeds twee maal in panne die me steeds tussen de 200 en 1700 Euro hebben gekost. In het totaal al +/- 8500 Euro uitgegeven aan stukken en werkuren voor de reparaties, telkens in de hoop dat de pech voor bij zou zijn. NEE, nooit nog een VW. Volgende is een TOYOTA. Kost evenveel, maar geen problemen.
'03
1
bouwjaar
jaar in bezit
101k
?
km
Betrouwbaarheid
6
Comfort
7
Motor
7
Naam: Mijnpostadres12, datum : 10 december 2005
Ervaring met Volkswagen Sharan 1.9 TDI: De Sharan maakt bij tegen wind en een snelheid van 80 Km en hoger een raar geluid op het voorraam (turbulentie). Ik ervaar dit als zeer hinderlijk.
Ervaring met Volkswagen Sharan 1.9 TDI: De Sharan maakt bij tegen wind en een snelheid van 80 Km en hoger een raar geluid op het voorraam (turbulentie). Ik ervaar dit als zeer hinderlijk.
'02
2
bouwjaar
jaar in bezit
77k
?
km
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
6
Naam: Dickdegier, datum : 20 augustus 2005
Ervaring met Volkswagen Sharan 2.0: Ik ben deze zomer 2005 tijdens vakantie naar Zwitserland bijna met mijn gezin verongelukt omdat het aandrijftandwiel rechtvoor het begaf. De Zwitsere Volkswagengarage had dit nooit meegemaakt. Mijn garage thuis ook niet. Pon geeft bij reclamering nul op rekest en beroept zich op verloop 24 maanden garantietermijn. Men gaat niet in op gevaar en veiligheid. Slecht slecht slecht.
Ervaring met Volkswagen Sharan 2.0: Ik ben deze zomer 2005 tijdens vakantie naar Zwitserland bijna met mijn gezin verongelukt omdat het aandrijftandwiel rechtvoor het begaf. De Zwitsere Volkswagengarage had dit nooit meegemaakt. Mijn garage thuis ook niet. Pon geeft bij reclamering nul op rekest en beroept zich op verloop 24 maanden garantietermijn. Men gaat niet in op gevaar en veiligheid. Slecht slecht slecht.
'97
8
bouwjaar
jaar in bezit
194k
?
km
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
6
Naam: Kurt_rosseel1, datum : 3 juni 2005
Ervaring met Volkswagen Sharan Cl: De verdamper van de airco gaat snel kapot en de herstelling kost al snel meer dan duizend euro
Ervaring met onderhoud: De binnenbekleding kan beter
Ervaring met Volkswagen Sharan Cl: De verdamper van de airco gaat snel kapot en de herstelling kost al snel meer dan duizend euro
Ervaring met onderhoud: De binnenbekleding kan beter
'99
2
bouwjaar
jaar in bezit
194k
?
km
Betrouwbaarheid
7
Comfort
6
Motor
8
Naam: Prd. Scheepers, datum : 7 mei 2005
Ervaring met Volkswagen Sharan 1.9 TDi: Grandioze auto. Zeker als voor een groot gezin. Heeft specifieke ongemakken. Vorig jaar september een GAT in de versnellingsbak. Waarschijnlijk een bout/klinknagel in de bak los. Na veel zoeken i.s.m. garage een ruilbak (uit een sloopauto uit Groningen) gemonteerd. Kosten 2500 euro Verder kan het ruitenwissersysteeem problomen geven. De assen waarop de ruitenwisserarmen zijn gemonteerd lopen door een metalen bus. Ongelagerd dus metaal op metaal.
Ervaring met onderhoud: Auto is een voormalige politiewagen. Als leasewagen altijd in onderhoud geweest bij Wealer. Deze auto gekocht nav advertentie op internet vanhet betr. garagebedrijf. Als diesel (1.9 TDi) had deze auto 154000 km's gerden. Nu 2 jaar verder staat deze teller op 194000. Ik wil de Goden niet verzoken maar het is een fijne en goede auto die voortreffelijk rijdt en veel comfort biedt. In de winter meer verbruik dan in de zomer. Komt waarschijnlijk door de Clima control (extra kachel).
Ervaring met Volkswagen Sharan 1.9 TDi: Grandioze auto. Zeker als voor een groot gezin. Heeft specifieke ongemakken. Vorig jaar september een GAT in de versnellingsbak. Waarschijnlijk een bout/klinknagel in de bak los. Na veel zoeken i.s.m. garage een ruilbak (uit een sloopauto uit Groningen) gemonteerd. Kosten 2500 euro Verder kan het ruitenwissersysteeem problomen geven. De assen waarop de ruitenwisserarmen zijn gemonteerd lopen door een metalen bus. Ongelagerd dus metaal op metaal.
Ervaring met onderhoud: Auto is een voormalige politiewagen. Als leasewagen altijd in onderhoud geweest bij Wealer. Deze auto gekocht nav advertentie op internet vanhet betr. garagebedrijf. Als diesel (1.9 TDi) had deze auto 154000 km's gerden. Nu 2 jaar verder staat deze teller op 194000. Ik wil de Goden niet verzoken maar het is een fijne en goede auto die voortreffelijk rijdt en veel comfort biedt. In de winter meer verbruik dan in de zomer. Komt waarschijnlijk door de Clima control (extra kachel).
'01
4
bouwjaar
jaar in bezit
157k
?
km
Betrouwbaarheid
2
Comfort
6
Motor
5
Naam: R. H. Tiktak, datum : 5 oktober 2004
Ervaring met Volkswagen Sharan Trendline: Reeds vijfde Sharan. dus heel erg veel ervaring. Conclusie: slecht product. veel storingen (huidige Sharan heeft reeds 20.000.- Euro aan reparaties ondergaan. welliswaar binnen de uiteindelijk door VW verstrekte verlengde garantie) Automaat vervangen. reeds derde set aandrijfassen. ABS systeem vervanegen. ruitewissermechanisme voor en achter vervangen. koplampen vervangen wegens lekkage. airco vervangen. controlepaneel verwarming reeds 4 keer vervangen. etc. etc. Vorige Sharans kenden soortgelijke proble
Ervaring met Volkswagen Sharan Trendline: Reeds vijfde Sharan. dus heel erg veel ervaring. Conclusie: slecht product. veel storingen (huidige Sharan heeft reeds 20.000.- Euro aan reparaties ondergaan. welliswaar binnen de uiteindelijk door VW verstrekte verlengde garantie) Automaat vervangen. reeds derde set aandrijfassen. ABS systeem vervanegen. ruitewissermechanisme voor en achter vervangen. koplampen vervangen wegens lekkage. airco vervangen. controlepaneel verwarming reeds 4 keer vervangen. etc. etc. Vorige Sharans kenden soortgelijke proble
Reactie van: Diederix, datum: 9 november 2017
Antwoord: Begrijp 1 ding niet: als dit zo'n k*tauto is, hoezo heb je er dan vijf gekocht? Ik heb een 1,9 tdi uit 2003, bedrijfsuitvoering, intussen 385000 op de klok en het ding gaat nog steeds als de brandweer! Airco is inderdaad ruk, maar ARK:, toch? Best bestede 2000 euro ooit aan een vehikel!
Ervaring met Volkswagen Sharan 1.9tdii: Ik ben de eerste eigenaar en rij hem nog steeds, hij is gewoon erg ruim. De reden van het lange rijden is dat er de laatste jaren een nieuwe auto aan reparatie in is gaan zitten. In 8.5 jaar: 3 maal nieuwe turbo, 2 maal nieuwe airco, 1 maal katalisator. In mei nog 2700 euro vertimmerd dus nog maar even door rijden. Nu tijdens vakantie motor vastgelopen in Frankrijk. Ik heb brettels nodig want met deze auto begint mijn broek af te zakken! VW garage in Hellevoetsluis heeft het heel schappelijk opgelost, dus dat geeft de burger weer even moed.