Forum Volkswagen Sharan (1995 - 2010)
Reacties van eigenaren
Antwoord: hallo Freltoxopeus,heel toevallig ben ik deze site gekomen maar ik heb het gelezen over de schokgevoel,daar heb ik zelf ook last van met mijn 2.0 tdi van 2007 ik heb met 28000 km gekocht en nu staat de teller op 120000 soms is het wel irritant inderdaad en als het telkens het doet denk je van gaat het nog goed maar wat kun je doen als zo een wereld merk het niet oplost maar aan de ene kant zeg ik ook van laten we blij zijn dat eht daar blijft en geen kosten mee brengt.
vr gr celo
Antwoord: Ik heb sinds kort ook een Sharan met 2.0 tdi diesel 140 pk en heb hetzelfde probleem, moter schokt en puft tussen 2000 en 2500 toeren bij half gas.
Nu las ik een artikel op een forum dat dit ligt aan de ERG klep en als deze in het motormanegment systeem word uitgeschakeld en de klep wordt zelf afgesloten dan zou het probleem voorbij zijn.
Wie heeft dit gedaan?
Ervaring met Volkswagen Sharan: Ben aan m'n derde Sharan bezig nog nooit (echt nooit!!) ergens een storing of reparatie gehad.
Ervaring met Volkswagen Sharan Comfort line: Fijne ruime auto, echt
Ervaring met verkoop: Check de auto grondig voor de aankoop... zeker als je deze zonder garantie koopt
Antwoord: mis hier rest van het verhaal
Hoop ellende mee gehad. ook de aandrijf assen, standkachel,4 verstuivers, turbo, waterpomp, parkeer sensoren, luchtmassa meter enz moeten vervangen. steeds denk je: nu hebben we het weer gehad, maar nee.
Ook al over de 10 duizend aan reparaties gehad, dus nog maar ff doorrijden... blijft een avontuur. Maar de rijeigenschappen en auto op zich zijn echt toppie. helaas wel wat problemen met het hart...
Antwoord: Na mijn vorige commentaar het volgende ter aanvulling. Nu ben ik nog steeds in het bezit van de Sharan, maar overweeg nu echt om hem de deur uit te doen, zelfs mijn vrouw is het zat.
Wat als een bug begon, is nu een ramp. Na een uur rijden op de snelweg en dan afremmen betekent stoppen en koelvloeistof bijvullen. Er wordt te veel druk in het systeem opgebouwd. Gevolg: koelwater door het reservoir eruit. Temp. blijft 90 gr. eerst alleen met aanhanger nu kan ik gee uur meer van huis zonder ellende.
Alweer een nieuwe pomp, thermostaat dus nu maar voor de koppakking. Als het dat niet is ... niemand weet het meer.
Maar ben er nu echt klaar mee. NOOIT meer een Sharan. Ik houd van avontuur, maar dit is te veel. Ik wil nu overstappen naar een Ssang Young, is ook avontuur maar misschien met meer geluk. Dus, ik heb er 1 te koop met veel nieuwe onderdelen, wie o wie...
Antwoord: Ben ook overgestapt van een Sharan 2.8 automaat op een SsangYong Rodius. het is een verademing, rijdt nu sinds 3 jaar en zonder problemen.
Ervaring met Volkswagen Sharan Comfort: Laat staan waar ie staat en koop een Japaner. 40000 km aandrijfassen stuk: 1500 euro. Stablisatorstang: 135 euro. 80000km: airco 1400 euro. Distibutieriem vervangen.
Bang om nog vere afstanden mee tegaan rijden. Soms net of het rechtervoorwiel afremt stotend gevoel, durf niet meer naar dealer kost altijd geld. Altijd wat!
Ervaring met verkoop: Zoals bij iedere dealer big smille
Ervaring met onderhoud: Ik ben nu niet content in verband auto naar de 80000 km beurt niet meer rijdt zoals het hoort. Bij laag toerental is precies alsof de ESP inschakelt op het rechtervoorwiel.
Ervaring met Volkswagen Sharan Comforline: Laat hem staan waar ie staat en ga naar de Toyota garage (vroeger altijd gereden; de beurten geven en klaar). Sharan ga je voor een grote beurt en altijd een hoop extra kosten. Aandrijfassen, airco, kogel gewrichten en regelventieltje hier drukmeter daar. Het enige wat goed is is de ruimte! DAG VW Toyota ... ik kom terug voor mijn oude vertrouwde auto KAN IK WEER GERUST EEN BEURT LATEN GEVEN!
Antwoord: Ik rijdt nu sedert 1998 met mijn Sharan en heb tot 350.000 km geen enkele grote kost gehad buiten het normale onderhoud. Misschien zijn de oude modellen beter?
Ervaring met Volkswagen Sharan: Na het lezen van alle andere ervaringen vond ik het ook tijd mijn zegje te doen. Ook ik kamp nu voor de 2e maal met dure reperaties aan de airco (eerst de pomp, nu de condensor). Na 1 jaar vanaf de aanschaf op het punt om te vertrekken op vakantie begaf de aandrijfas vanaf de versnellingsbak het. Resultaat: totaal geen beweging en dure reparatie van 2 aandrijfassen. Ook bij mij zijn al 2 stabilisatorstangen vervangen en rammelt de vooruit boven de 80 km per uur. De garage snapt er niets van want dit komt nooit voor! Het linkerachterportier sluit wanneer hij er zin in heeft en is dus onbetrouwbaar. Ook een hoog benzine en olieverbruik.
Nog een vreemd probleem is het motormanagement lampje wat niet uit te krijgen is. De garage zegt dat ik dan maar de katalysator moet vervangen. Dan maar oranje lampje. Heb jaren lang Golf Gti gereden met alle modellen, maar een Sharan geniet niet meer mijn voorkeur.
Ervaring met Volkswagen Sharan 2.0 GL: Zoals in de test is vermeld staat de Volkswagen Sharan tussen een normale personenauto en een busje. Voordeel is inderdaad de ruimte en het aantal personen die daarin vervoerd kunnen worden. Als we het geweten hadden dan hadden we eerder een Volkswagen Saharan gereden. Kortom, een AANRADER!
Ervaring met Volkswagen Sharan Sportline: Deze auto zeker niet aanschaffen, of je moet een dikke geldbuidel hebben! Auto houdt tussen de 2.000 en 2.500 toeren in, wat een schokgevoel geeft. De dealer kan er niets aan doen en importeur Pon in Leusden verschuilt zich achter de fabrikant.
Uitslag: niets aan te doen mee leren leven, zit in de aard van de motor. Zo gaat importeur dus met zijn klanten om. Schandalig!