Forum Volkswagen Phaeton
Reacties van eigenaren
Naam: Harndnst, datum: 16 oktober 2018 Ervaring met auto: De ontstane defecten kunnen, afgezien van enkele excessen, als normaal gezien worden. De auto is betrouwbaarder dan de dealer. Diens onkunde en arrogante opstelling en niet in het minst de bizarre rekeningen, bederven het feest dat de auto toch echt wel is. Al eerder werd opgemerkt: Mijd de dealer! Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Ronduit slecht, geen kennisuitwisseling met andere dealers, geen kundig personeel, bizarre rekeningen, veel problemen die niet of slecht worden opgelost, arrogante opstelling. Een groot drama! Ervaring met verkoop: Wederom weinig kennis van de Pheaton, achteraf blijkt bandenspanningscontrole als accessoire wel degelijk leverbaar geweest te zijn. Toch heeft men daar niets van gezegd. Maar een auto zonder reservewiel moet zoiets aan boord hebben. Het laten afslepen van autonulls die geen reservewiel hebben komt met regelmaat voor, ook bij andere merken. Inmiddels zijn nieuwe autonulls er standaard mee uitgerust. |
Uitvoering3.0 Tdi 4motion Exec
Brandstofdiesel Bouwjaar2011 In bezit7 jaar KM-stand470.000 km Betrouwbaarheid8 Comfort9 Motor7 |
Naam: P. Vanschoonhoven, datum: 14 augustus 2014 Ervaring met auto: Sinds 2006 een 4.2l. Phaeton, verlengd. Superieur rijgedrag en comfort. Echter buitensporig hoge garagerekeningen o.a. veroorzaakt doordat garage er niet in slaagt storingen op te sporen. Bij storingen 10-14 dagen is auto bij garage. Garage rekent voor Phaeton 50% meer aan uurloon. Hoezo normaal? (120,00 p/uur). Inmiddels staat deze Phaeton, slechts ca. 120.000 km, al 14 dagen in Haarlem en nog heeft men het probleem niet gevonden. Storing: afstandsbediening opent deuren niet. Toen met sleutel geopend: alarm af. Midden in de nacht. Geprobeerd auto te starten. Lukt niet. Krijg sleutel niet uit contact en laat auto dan maar met sleutel achter. Ongesloten, vreesde ik. Niet dus. Volgende dag bleek alles versloten met sleutel in contact. Leuk die beveiliging van Volkswagen. Weggesleept naar garage. |
Brandstofbenzine Bouwjaar2003 In bezit1 jaar KM-stand10.000 km |
Antwoord: Als je een beetje googelt op problemen Phaeton zul je uitvinden dat dit op een bekend probleem lijkt dat voor veel Phaeton bezitters op een groot drama is uitgelopen, de lekkage wordt veroorzaakt door een verstopping in de motorruimte (door bladeren e.d.) wat er toe leidt dat er water in de auto komt wat weer de electronica aantast en tot totaaluitval kan leiden met schades die oplopen tot in de tienduizenden euro's. Ik hoop dat het bij jou een beetje meevalt...
Antwoord: Heb identieke ervaringen, technische kennis wordt kennelijk niet, zelfs niet op dealerniveau, uitgewisseld. Verstopping van afvoer condenswater van airco was al langer bekend maar elke dealer vindt het wiel opnieuw uit op kosten van de klant die inderdaad ook nog eens extra aangeslagen wordt omdat het een Phaeton betreft. Ik heb die lekkage zelfs tweemaal meegemaakt, een week na een uitvoerige reparatie en enkele duizenden euro's verder, waarbij de helft van het interieur gedemonteerd is geweest, opnieuw dezelfde storing! En opnieuw bleek dezelfde reparatie noodzakelijk!
In de tussentijd wordt een huurauto gewoon in rekening gebracht. Incompetentie viert hoogtij en de klant mag het betalen. Voor banden wordt tweemaal het bedrag in rekening gebracht dat de bandenhandel berekent. Vervolgens blijkt men niet in staat de auto behoorlijk uit te lijnen en ben ik uiteindelijk alsnog bij een bandenspecialist terecht gekomen. Remblokken zijn zes maal duurder dan dezelfde kwaliteit in de reguliere handel maar omdat ze niet op voorraad blijken, hetgeen je bij een prijs van E300,- ex toch wel zou mogen verwachten en ondanks een waarschuwing twee weken voorafgaand aan de servicebeurt, wordt doodleuk een huurauto aangeboden. Het is nauwelijks te bevatten.
Inmiddels specialist gevonden die voor een uurtarief van Eur50,- wel weet waar 'ie het over heeft. Dat rijdt ineens een stuk lekkerder. Als ik dit laatste bedrijf eerder had gekend, had ik ruim E 50.000 kunnen besparen!
Naam: Hw, datum: 4 maart 2014 Ervaring met auto: Laat de Phaeton bij de ANWB keuren voordat je 'm koopt. Een aankoo keuring bij de VW dealer is minder goed is mijn ervaring (bij mij probeerde ze gelijk een -in principe- onnodige reparatie aan te smeren). |
Uitvoering3.2
Brandstofbenzine Bouwjaar2003 In bezit1 jaar KM-stand190.000 km Betrouwbaarheid4 Comfort8 Motor6 |
Antwoord: Ik ben opzoek naar een auto maar ik weet wat de beste keuze is. Is een Pheaton een betere keuze dan bijvoorbeeld een BMW (het enige wat mij ervan en is dat ze vaak als race auto worden gebruikt en veel onnodige problemen krijgen zoals lekke pakkingen o.i.d.)
Ik heb een aantal vragen over de Pheaton:
1. Is de Phaeton betrouwbaar als het gaat om storingen. Kun je er een half jaar mee rijden zonder problemen of heeft hij elke week iets wat kapot gaat?
2. Zijn dezelfde onderdelen voor een Phaeton die ook in een Passat zitten bijvoorbeeld, duurder? Zo ja hoeveel?
3. Hoe makkelijk is het om storingen zelf te verhelpen of dingen aan de auto te veranderen door er zelf aan te sleutelen?
Naam: Rudi, datum: 18 februari 2012 Ervaring met auto: Jammer genoeg ben ik minder tevreden met mijn Phaeton, bij 113.000 km is deel van de automatische versnellingbak stuk en niemand dat het kan verklaren. Wel vroeg een VW dealer meer dan EUR 10.000 voor deze reparatie, die ik uitendelijk laat uitvoeren bij de kleine gespecialiseerde garage voor de helft van dat bedrag. Al met al, weinig vertrouwen in de kwaliteit van deze auto en dealer. |
Brandstofbenzine Bouwjaar2003 In bezit1 jaar KM-stand10.000 km |
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
Naam: Info, datum: 16 februari 2012 Ervaring met auto: Een auto zonder problemen en goedkoper dan een Volvo S80 T6 in onderhoud. |
Uitvoering4.2 V8
Brandstofbenzine Bouwjaar2005 In bezit2 jaar KM-stand158.000 km Betrouwbaarheid10 Comfort10 Motor9 |
Naam: Odin. Termohlen, datum: 17 april 2011 Ervaring met auto: Na een 7-Serie met veel elektronische perikelen, een S-klasse met automaat problemen mag ik nu (voorzichtigheid troef) stellen dat de Phaeton absoluut probleemloos is. Een plesant bijkomend feit is dat je met ca 150km/u nog een speld in het pluche kan horen vallen. Ervaring met verkoop: Zoals gesteld in mijn vorige opmerking ben ik erg onder de indruk van de Volkswagen-dealer. Iets wat ik bij aanvang niet verwacht had. In tegenstelling tot eerdere ervaringen bij merken waar je het gevoel krijgt dat het een "eer is om met hun producten te mogen rijden". |
UitvoeringV8
Brandstofbenzine Bouwjaar2008 In bezit3 jaar KM-stand134.000 km DealerPon Betrouwbaarheid10 Comfort9 Motor9 |
Naam: Hst102, datum: 4 april 2011 Ervaring met auto: Een ongelooflijk mooie auto met allure. Exclusief vanwege het feit dat er niet zoveel van rond rijden. Groots zonder protserig te zijn. Technisch superieur. |
Brandstofbenzine Bouwjaar2003 In bezit1 jaar KM-stand10.000 km |
Antwoord: Nu bijna 6 jaar en 200.000 km verder met deze zelfde auto. Phaeton TDI V6 uit 2009. Zonder noemenswaardige reparaties. In onderhoud bij een merkloze auto dealer. Ik vermoed dat de VW Phaeton de meest ondergewaardeerde auto is (wat hem voor de echte liefhebber nog interessanter maakt)