Forum Volkswagen Golf VI
Reacties van eigenaren
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
40k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
9
Motor
8
Naam: Vidajo, datum : 9 november 2011
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.2 TSI Blue motion: We hebben deze auto nieuw gekocht en nog geen duizend kilometer gereden. Hij rijdt tot nu toe 1 op 15,9. We rijden er veel mee in de stad 2/3 van de tijd tegen 1/3 snelweg.
De auto doet het tot nu toe probleemloos en is erg comfortabel. We hebben wel de Highline-uitvoering. We hebben een gezin met drie kinderen 15, 13, 12 en een hond. Als we de plaat van de achterbak eruit halen. Kan de hond achterin. De lengte van de bestuurders is 1,95 en 1,70. De kinderen zijn 1,50, 1,65, 1,70 en hebben een normaal postuur volgens de grafieken. We passen er zonder problemen in. We hebben een trekhaak laten monteren voor de vakanties.
Ervaring met verkoop: We waren enigszins sceptisch, omdat Hegeman een grote garage is en we onze vorige auto bij een kleine garage weg hadden en in onderhoud hadden.
Het voordeel van een grote garage blijkt dat er ook in het weekend mensen in de werkplaats zijn. We hadden problemen met de 13-polige aansluiting, omdat wij een oude zevenpolige fietsendrager hebben. Dit heeft Hegeman op zaterdag gratis voor ons opgelost. Het verloop hebben we gratis gekregen. Tot nu toe zijn we er goed geholpen.
Ervaring met onderhoud: We hebben geen onderhoud gehad, omdat de auto daar te nieuw voor is. Maar het probleem met de fietsendrager en de trekhaakaansluiting werd op zaterdag gelijk opgelost door de werkplaats.
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.2 TSI Blue motion: We hebben deze auto nieuw gekocht en nog geen duizend kilometer gereden. Hij rijdt tot nu toe 1 op 15,9. We rijden er veel mee in de stad 2/3 van de tijd tegen 1/3 snelweg.
De auto doet het tot nu toe probleemloos en is erg comfortabel. We hebben wel de Highline-uitvoering. We hebben een gezin met drie kinderen 15, 13, 12 en een hond. Als we de plaat van de achterbak eruit halen. Kan de hond achterin. De lengte van de bestuurders is 1,95 en 1,70. De kinderen zijn 1,50, 1,65, 1,70 en hebben een normaal postuur volgens de grafieken. We passen er zonder problemen in. We hebben een trekhaak laten monteren voor de vakanties.
Ervaring met verkoop: We waren enigszins sceptisch, omdat Hegeman een grote garage is en we onze vorige auto bij een kleine garage weg hadden en in onderhoud hadden.
Het voordeel van een grote garage blijkt dat er ook in het weekend mensen in de werkplaats zijn. We hadden problemen met de 13-polige aansluiting, omdat wij een oude zevenpolige fietsendrager hebben. Dit heeft Hegeman op zaterdag gratis voor ons opgelost. Het verloop hebben we gratis gekregen. Tot nu toe zijn we er goed geholpen.
Ervaring met onderhoud: We hebben geen onderhoud gehad, omdat de auto daar te nieuw voor is. Maar het probleem met de fietsendrager en de trekhaakaansluiting werd op zaterdag gelijk opgelost door de werkplaats.
Reactie van: B. Furrer, datum: 13 december 2015
Antwoord: Uw reactie is best positief te noemen. Echter, u geeft (maar) een 6 voor betrouwbaarheid?
Gezien/gelezen vorige reviews is een VW Golf eerder een auto, "je hebt geluk en nauwelijks onkosten of problemen" of "je bent vet de sjaak", en heb (heel) veel problemen.
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
15k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
5
Motor
8
Naam: Sanderjet, datum : 31 oktober 2011
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1,4 tsi: Ervaring: motor loopt erg lekker en DSG bak schakelt ook goed. Een paar minpunten zijn dat de interieurdelen beginnen te rammellen als je over klinkerwegen rijdt en dat de watergedragen lak erg snel los laat op de kunstofdelen.
Deze 1.4 TSI trekt lekker vlot op. Alleen als er wordt afgeremd en daarna weer snel op wilt trekken, duurt het even voordat hij oppakt. Na verloop van tijd wen je daar aan.
Kortom: wel een goede auto, had alleen wat meer van de kwaliteit verwacht waar ze om bekend staan.
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1,4 tsi: Ervaring: motor loopt erg lekker en DSG bak schakelt ook goed. Een paar minpunten zijn dat de interieurdelen beginnen te rammellen als je over klinkerwegen rijdt en dat de watergedragen lak erg snel los laat op de kunstofdelen.
Deze 1.4 TSI trekt lekker vlot op. Alleen als er wordt afgeremd en daarna weer snel op wilt trekken, duurt het even voordat hij oppakt. Na verloop van tijd wen je daar aan.
Kortom: wel een goede auto, had alleen wat meer van de kwaliteit verwacht waar ze om bekend staan.
'09
2
bouwjaar
jaar in bezit
43k
km
benzine
Betrouwbaarheid
2
Comfort
8
Motor
9
Naam: Jansstart, datum : 22 september 2011
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.4 tsi dsg: 2009 nieuwe DSG bak
2010 nieuwe injectoren
2011 nieuwe distributieriem
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.4 tsi dsg: 2009 nieuwe DSG bak
2010 nieuwe injectoren
2011 nieuwe distributieriem
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
30k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
10
Motor
9
Naam: Tube1962, datum : 13 augustus 2011
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.2tsi: Nu na een jaar en 30.000 km een eerste probleem met mijn Golf 6: de airco is er mee gestopt. Even naar de dealer gegaan en dit wordt gelijk verholpen met z'n eerste beurt op 15 augustus.
De auto is voor de rest erg goed en boven verwachting zuinig. Een verbruik van 1 op 18,6 incl stadsverkeer gemiddeld is makkelijk haalbaar en je hoeft hiervoor niet te rijden als een slak, maar gewoon 110 waar je 100 mag en 130 waar je 120 mag. Dit verbruik is gemeten volgens de tankgegevens en dus niet wat de boordcomputer vertelt (die wijkt ook maar heel weinig af).
Het sturen en schakelen in deze auto is zeer goed en de auto ligt redelijk strak op de weg en heel erg stil van binnen als het asfalt goed is. Niet handig is de cruisecontrol, de knop boven op de handel is niet de goede plek.
Ruimte is er voldoende en de koffer bak is mooi vierkant. De auto voelt erg degelijk en remt ook uitstekend. Ondanks het probleem met de airco krijgt de auto van mij een 9 voor rijeigenschappen.
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.2tsi: Nu na een jaar en 30.000 km een eerste probleem met mijn Golf 6: de airco is er mee gestopt. Even naar de dealer gegaan en dit wordt gelijk verholpen met z'n eerste beurt op 15 augustus.
De auto is voor de rest erg goed en boven verwachting zuinig. Een verbruik van 1 op 18,6 incl stadsverkeer gemiddeld is makkelijk haalbaar en je hoeft hiervoor niet te rijden als een slak, maar gewoon 110 waar je 100 mag en 130 waar je 120 mag. Dit verbruik is gemeten volgens de tankgegevens en dus niet wat de boordcomputer vertelt (die wijkt ook maar heel weinig af).
Het sturen en schakelen in deze auto is zeer goed en de auto ligt redelijk strak op de weg en heel erg stil van binnen als het asfalt goed is. Niet handig is de cruisecontrol, de knop boven op de handel is niet de goede plek.
Ruimte is er voldoende en de koffer bak is mooi vierkant. De auto voelt erg degelijk en remt ook uitstekend. Ondanks het probleem met de airco krijgt de auto van mij een 9 voor rijeigenschappen.
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
9k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
7
Naam: Mirko_nederland, datum : 5 juli 2011
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.2 bleumotion: De beste auto tot nu toe. Ja, ook de duurste.
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.2 bleumotion: De beste auto tot nu toe. Ja, ook de duurste.
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
14k
km
diesel
Betrouwbaarheid
4
Comfort
5
Motor
6
Naam: Johanvdheyden, datum : 30 juni 2011
Ervaring met Volkswagen Golf VI 2.0 L 110 PK: Helaas heb ik met deze wagen niks dan problemen.
- rammel in het dashbord: dashbord gedemonteerd: in de stijl aan de ruit lag een bout. Nu OK
- rammel in de koffer: ook hierin een bout. Nu OK
- kraken van de B-stijlen en deuren: scharnieren zijn vervangen, B-stijlen ingevet etc. Nu probleem nog niet opgelost
- bij bepaalde snelheden bv 70 à: 80 km rond 1900 toerental een fluit (zoem)toon, ik word er gek van. Volgens de dealer een probleem in de versnellingsbak, helaas wil de importeur in België: nog geen nieuwe bak toekennen, dus de dealer gaat hem open gooien en zien wat ze kunnen doen. Ondertussen staat mijn Golf meer bij de dealer als bij mij thuis.
Vraag: zijn er nog mensen die dezelfde problemen hebben met dit type van Golf en wat waren de oplossingen?
Ervaring met Volkswagen Golf VI 2.0 L 110 PK: Helaas heb ik met deze wagen niks dan problemen.
- rammel in het dashbord: dashbord gedemonteerd: in de stijl aan de ruit lag een bout. Nu OK
- rammel in de koffer: ook hierin een bout. Nu OK
- kraken van de B-stijlen en deuren: scharnieren zijn vervangen, B-stijlen ingevet etc. Nu probleem nog niet opgelost
- bij bepaalde snelheden bv 70 à: 80 km rond 1900 toerental een fluit (zoem)toon, ik word er gek van. Volgens de dealer een probleem in de versnellingsbak, helaas wil de importeur in België: nog geen nieuwe bak toekennen, dus de dealer gaat hem open gooien en zien wat ze kunnen doen. Ondertussen staat mijn Golf meer bij de dealer als bij mij thuis.
Vraag: zijn er nog mensen die dezelfde problemen hebben met dit type van Golf en wat waren de oplossingen?
Reactie van: Vanessa_vermeiren, datum: 19 juli 2011
Antwoord: Ook ik heb niks dan problemen! Gordelsloten stuk, kleppen van de motor, koppeling. Onlangs waren we op huwelijksreis en er vliegt een stuk uit mijn riem van de alternator met als gevolg in panne in Zwitserland, en de hulp van vw = 0,0 want nadat hij gemaakt is staan we vandaag voor de zoveelste keer, terug in panne. Dus ik verkoop hem of laat hem over aan een andere garage... Ik ben het beu...
Ervaring met Volkswagen Golf VI: VW GOLF 6 110pk diesel versie. Van 24000 tot en met 71000 km gereden toen gestolen voor de deur. Prima auto 1 klein euvel gehad met roetfilter sensor uiteindelijk vervangen kosten 65 euro.
Volgende auto zeker geen Golf vanwege diefstalgevoeligheid. Meest gestolen jonge auto en blijkbaar hoef je geen acadeem te zijn om het ding open te krijgen. Indien je geen garage hebt jezelf afvragen of je het risico wilt lopen dat heel je navigatiesysteem gejat wordt of nog erger de hele auto.