Forum Volkswagen Golf VI
Reacties van eigenaren
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
93k
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
7
Motor
6
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Swenfam, datum : 2 november 2013
Ervaring met Volkswagen Golf VI: Inmiddels een 30.000 km gereden met de Golf 1.6 TDI en km stand is nu 93.000. Geen echte bijzonderheden.
Vandaag de eerste grote tegenslag: de auto wil niet meer schakelen! Begon in de 1 en achteruit, nu helemaal niks meer. Auto staat bij de dealer. Gelukkig nog garantie en mobiliteits garantie. Waarschijnlijk zijn er een paar vingers van de diafragmaveer gebroken. Dit gaat vervangen worden.
Verder zijn de ervaringen met de Golf goed! Blijft een zuinige auto, 1 op 21 a 22. Stoelen zitten goed en de motor is krachtig genoeg. Prettige reisauto.
Ervaring met Volkswagen Golf VI: Inmiddels een 30.000 km gereden met de Golf 1.6 TDI en km stand is nu 93.000. Geen echte bijzonderheden.
Vandaag de eerste grote tegenslag: de auto wil niet meer schakelen! Begon in de 1 en achteruit, nu helemaal niks meer. Auto staat bij de dealer. Gelukkig nog garantie en mobiliteits garantie. Waarschijnlijk zijn er een paar vingers van de diafragmaveer gebroken. Dit gaat vervangen worden.
Verder zijn de ervaringen met de Golf goed! Blijft een zuinige auto, 1 op 21 a 22. Stoelen zitten goed en de motor is krachtig genoeg. Prettige reisauto.
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
23k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
10
Naam: Plucardie, datum : 1 november 2013
Ervaring met Volkswagen Golf VI Highline 1.4 160 pk: Sinds 2004 koop ik altijd een Golf automaat van ca 3 jaar met minder dan 25.000 km. Neem wel altijd (verlengde) garantie, want die haal ik er elke keer uit.
Met de huidige Golf heb ik een nieuw probleem: de temperatuur in het interieur blijft koud. De climate control staat op 25 graden en hij blijft aan de passagierskant koude lucht uitblazen. Buiten is het 13 graden. Bij stilstand noteert de dealer 55-57 graden bij de uitstroomopeningen. Maar bij het rijden veranderd de druk in het interieur en blijft het koud. Bij mijn golf IV en V-versies heb ik dit nooit gehad, behalve een kapotte ventilator.
Ervaring met Volkswagen Golf VI Highline 1.4 160 pk: Sinds 2004 koop ik altijd een Golf automaat van ca 3 jaar met minder dan 25.000 km. Neem wel altijd (verlengde) garantie, want die haal ik er elke keer uit.
Met de huidige Golf heb ik een nieuw probleem: de temperatuur in het interieur blijft koud. De climate control staat op 25 graden en hij blijft aan de passagierskant koude lucht uitblazen. Buiten is het 13 graden. Bij stilstand noteert de dealer 55-57 graden bij de uitstroomopeningen. Maar bij het rijden veranderd de druk in het interieur en blijft het koud. Bij mijn golf IV en V-versies heb ik dit nooit gehad, behalve een kapotte ventilator.
'10
2
bouwjaar
jaar in bezit
62k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
8
Motor
8
Naam: W. Vbenten, datum : 12 juli 2013
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.2 TSI Highline: Auto in september 2011 gekocht met 28.000 km op de teller. In november 2011 gaat auto in de noodloop max. 70 km/uur en rijdt op 3 cilinders. Onder garantie kabel tussen bobine en bougie vervangen, ring om de turbo geplaatst en een software update.
In maart 2012 treedt het bekende geratel van de distributieketting op, ondanks dat garage aangeeft dat dit bij mijn serie niet kan optreden. Auto 2 dagen in garage en ketting vervangen.
In juli 2012 maakt de Climatronic een ander geluid. Volgens garage ligt dit aan de aircopomp. Auto staat drie dagen in de garage, waarbij gehele aircounit vervangen wordt. Kosten: 1.600 euro. Omdat de auto twee maanden en twee dagen uit de garantie is is VW zo coulant om de helft te vergoeden.
In januari 2013 gaat de auto weer in de noodloop en de volgende kabel tussen bobine en bougie moet vervangen worden.
Juli 2013 (nu dus) airco koelt niet meer. Vanochtend naar de garage geweest en er is geconstateerd dat de airopomp defect is. Dit na 14.000 km (11 maanden na vervanging). Volgende week gaat de auto ter reparatie naar de garage. Ben benieuwd wat VW nog meer voor mij in petto heeft.
Auto rijdt fantastisch, maar ik heb het vertrouwen verloren. Na ca. 20 jaar probleemloos Opel rijden valt de betrouwbaarheid van VW erg tegen.
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.2 TSI Highline: Auto in september 2011 gekocht met 28.000 km op de teller. In november 2011 gaat auto in de noodloop max. 70 km/uur en rijdt op 3 cilinders. Onder garantie kabel tussen bobine en bougie vervangen, ring om de turbo geplaatst en een software update.
In maart 2012 treedt het bekende geratel van de distributieketting op, ondanks dat garage aangeeft dat dit bij mijn serie niet kan optreden. Auto 2 dagen in garage en ketting vervangen.
In juli 2012 maakt de Climatronic een ander geluid. Volgens garage ligt dit aan de aircopomp. Auto staat drie dagen in de garage, waarbij gehele aircounit vervangen wordt. Kosten: 1.600 euro. Omdat de auto twee maanden en twee dagen uit de garantie is is VW zo coulant om de helft te vergoeden.
In januari 2013 gaat de auto weer in de noodloop en de volgende kabel tussen bobine en bougie moet vervangen worden.
Juli 2013 (nu dus) airco koelt niet meer. Vanochtend naar de garage geweest en er is geconstateerd dat de airopomp defect is. Dit na 14.000 km (11 maanden na vervanging). Volgende week gaat de auto ter reparatie naar de garage. Ben benieuwd wat VW nog meer voor mij in petto heeft.
Auto rijdt fantastisch, maar ik heb het vertrouwen verloren. Na ca. 20 jaar probleemloos Opel rijden valt de betrouwbaarheid van VW erg tegen.
Reactie van: F. Verwijs, datum: 16 november 2014
Antwoord: Wij hebben exact het zelfde gezeur gehad: eerst de distributie ketting, toen de bobine, vervolgens de airopomp en de koelwater lekage. Het is niet normaal. De garage wil maar beperkt meewerken in de kosten, en Pon Nederland vindt het vervelend en geeft een cheque van 150:00 euro, klaar ben je. Volkswagen is geen volswagen meer.
'10
3
bouwjaar
jaar in bezit
63k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
10
Motor
9
Naam: Henkhoks, datum : 23 februari 2013
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.4 TSI: 1.4 TSI motor en DSG 7-trapsbak voldoen niet.
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.4 TSI: 1.4 TSI motor en DSG 7-trapsbak voldoen niet.
Reactie van: Bftimmer, datum: 30 oktober 2013
Antwoord: De zelfde auto met DSG7 45.000 km tot op heden geen enkel probleem. Fantastische auto.
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
60k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
7
Motor
7
Naam: Swenfam, datum : 10 januari 2013
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.6TDI C-line BM: Wij rijden nu een 2.500 km in deze 1.6 TDI Comfortline Blue motion. Een prettige auto om te rijden, stil, zuinig. Met winterbanden 1 op 19 a 1 op 20. Stoelen zitten goed, zit met mijn 2 meter lengte prima.
Zowel in de stad als op de snelweg een prettig rijdende auto dus.
Even wennen was de km-teller aanduiding, 110 is een 99 a 100 km volgens GPS.
Hiervoor een C5 break, die was veel groter, zal dus even wennen zijn aan minder ruimte. Maar 320 kg lichter is wel prettig. Echt wennen is de rode verlichting van alle knoppen, dat vind ik een miskleun.
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.6TDI C-line BM: Wij rijden nu een 2.500 km in deze 1.6 TDI Comfortline Blue motion. Een prettige auto om te rijden, stil, zuinig. Met winterbanden 1 op 19 a 1 op 20. Stoelen zitten goed, zit met mijn 2 meter lengte prima.
Zowel in de stad als op de snelweg een prettig rijdende auto dus.
Even wennen was de km-teller aanduiding, 110 is een 99 a 100 km volgens GPS.
Hiervoor een C5 break, die was veel groter, zal dus even wennen zijn aan minder ruimte. Maar 320 kg lichter is wel prettig. Echt wennen is de rode verlichting van alle knoppen, dat vind ik een miskleun.
'09
2
bouwjaar
jaar in bezit
160k
km
lpg
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
6
Naam: Stratman70, datum : 25 november 2012
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.6: Auto gekocht met een km stand van 123.000 en nu op 160.000. Enige onkosten: grote beurt met vervanging distributieriem, wat standaard is.
Auto is gewoon perfect. Geen storingen of defecten aan gehad. De wagen is lekker stil van binnen, afhankelijk van welk asfalt. Zitcomfort en rijgedrag zijn beiden erg confortabel, ligt als een blok op de weg. Ik geniet elke dag van het rijden in deze auto. Zeker op LPG ben ik beslist niet het snelste weg bij de stoplichten, maar dat maakt me niet zoveel uit die tijd heb ik gehad. Heb hiervoor de Golf II, III en IV gereden. Deze wagen is echt een klasse apart.
Enige minpuntje: soms vreemde tikken in de deuren (?), maar dat komt zelden voor.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Vlastuin Auto te Renswoude erg goede, nette service: top bedrijf!
Dhr. Vlastuin zei nadat de koop gesloten was dat ik geen spijt van deze auto zou krijgen en daar heeft hij volledig gelijk in gehad.
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.6: Auto gekocht met een km stand van 123.000 en nu op 160.000. Enige onkosten: grote beurt met vervanging distributieriem, wat standaard is.
Auto is gewoon perfect. Geen storingen of defecten aan gehad. De wagen is lekker stil van binnen, afhankelijk van welk asfalt. Zitcomfort en rijgedrag zijn beiden erg confortabel, ligt als een blok op de weg. Ik geniet elke dag van het rijden in deze auto. Zeker op LPG ben ik beslist niet het snelste weg bij de stoplichten, maar dat maakt me niet zoveel uit die tijd heb ik gehad. Heb hiervoor de Golf II, III en IV gereden. Deze wagen is echt een klasse apart.
Enige minpuntje: soms vreemde tikken in de deuren (?), maar dat komt zelden voor.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Vlastuin Auto te Renswoude erg goede, nette service: top bedrijf!
Dhr. Vlastuin zei nadat de koop gesloten was dat ik geen spijt van deze auto zou krijgen en daar heeft hij volledig gelijk in gehad.
Ervaring met Volkswagen Golf VI 1.6TDI: Koop de auto met een lange garantie.