Volkswagen Golf VI
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
1,9
3,4
3,7
3,8
3,2
2012
2011
2010
2009
2008
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
21%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
19%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
19%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
3%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
3%
ernstig
2010
Bandenspanning niet op juiste waarde
15%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
3%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
2009
Bandenspanning niet op juiste waarde
14%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
3%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Band beschadigd
3%
gemiddeld
2008
Bandenspanning niet op juiste waarde
38%
eenvoudig
Dimlicht onjuist afgesteld
16%
eenvoudig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2019.