Forum Toyota Corolla Verso
Reacties van eigenaren
Antwoord: Hier staat de KEIHARDE waarheid. Louwman Den Haag verkoopt haar auto's voor de hoofdprijs en misbruikt daarbij de goede reputatie van de befaamde Lexus-kwaliteit. De werkplaats gebruikt met grote regelmaat nep-onderdelen en factureert voor origineel. Zo hebben deze proletariers TRW remblokken onder mijn Lexus gemonteerd, waarmee ik een serie aan klachten had. Ik werd voor zeurpiet uitgemaakt de werkplaats en werd letterlijk weggekeken!
Na een Lexus waardige analyse van de Lexus experts vertelden zij mij doodleuk dat ik moest vervangen: remschrijven, remblokken, reactiestangen, as en meer. En dan doodleuk dat ik dan voor slechts 2.000 euro weer plezier zal beleven aan mijn auto. Alle klachten zijn voor 185 euro verholpen door een andere vakgarage, die slechts ORIGINELE remblokken heeft gemonteerd. Dus mensen, laat je maar lekker maken. Zij heebben mij ook nogeens een schade lexus in het verleden verkocht alszijnde een car, die NOOIT schade heeft gehad en waarvan ik vermoed dat zelfs met de kilometrage is gerommeld. Dus AUB, een bezorgd en eerlijk persoon wilt u slechts waarschuwen!
Ervaring met Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D: Zuipt: 1 op 10 max. 2x nwe motor. gebroken stoelk. defecte versnellingsbak. roken. olie verbruik 1 ltr op 1500 km
Antwoord: Moet ik dit serieus nemen. Ik rijd al jaren toyota nooit problemen! Klop eens aan bij de importeur, ik kan mij niet voorstellen dat een dealer hier niets mee doet.
Antwoord: Dan heb je een "maandagochtend gemaakt auto"... Gauw inruilen dus... dat je ern og in blijft rijden is mij een raadsel. Ik rijd al jaren Corolla en dan nu sinds kort Verso automaat. In het begin even wennen, maar de dealer vertelde mij hoe je het best met het gaspedaal kunt "spelen" om de versnelling door te schakelen. Super! ik wil niet anders meer! En inderdaad ... de automaat schakelt heel snel over naar de 5 ... maar heb je dan wel minder verbruik. Sportstand dan wel zelf schakelen werkt ook prima.
Enig minpuntje: hij schakelt te snel naar de 1, maar ook daar wen je gauw aan(hoe vaak schakel je in een gewone schakelwagen te snel naar de 1, dan krijg je hetzelfde effect je schiet weg). Voor mij geen andere auto meer.
Ervaring met Toyota Corolla Verso Linea Sol 1,8: De automaat schakelt op momenten waarop ik het (met de hand) nog niet zo doen. Vooral in de stad is het lastig rijden omdat de sachakelmomenten goed voelbaar zijn. Het zicht voor en achter is vooral bij inparkeren onvoldoende. Het is moeilijk in te schattten. De armleuningen in de deur zijn zoals bij alle auto's te laag. Die van de stoel is veel te kort en te smal. Had men beter kunnen weglaten. De rechter ruitenwisser laat een streep op het raam achter precies in het zicht van de bestuurder.
Antwoord: beste heer
ik had en heb het zelfde probleem met mijn automaat bij mij is er een nieuwe versnellingsbak onder gegaan (garantie) is beter maar blijft het schakel moment voelen en ook terug schakelen gebeurt veel dat hij terug schakelt naar de eerste versnelling als jij dat niet wilt
Antwoord: Ben zelf ook van plan een verso 2008 te kopen over een paar weken, is dat raadzaam?
Ervaring met Toyota Corolla Verso 1.6 Terra: Fijne en ruime auto, veel beenruimte op de 2e zitrij, echt fantastisch, hoor dit van ierdereen die wel eens achterin heeft gezeten. Heb destijds vor de eenvoudige uitvoering gekozen i.v.m. de prijs. Heb wel altijd veel geluid van de banden als storend ervaren. Zeer betrouwbare auto, maar begon bij 115.000 km bijgeluiden te maken vanuit de motoro bij gas geven. Bleek kapotte versnellingsbaklagers te zijn :-( terwijl ik toch altijd vrij netjes en rustig heb gereden. Ook het verbruik is altijd al bovengemiddeld geweest (8,1L/100km). Los hiervan heeft hij mij nooit laten staan, maar heb dit ook bij mijn vorige.
Ervaring met Toyota Corolla Verso 2.2 D4D: De regensensor werkt niet naar behoren. Wist op maximun tijdens minimale vochtigheid. Volgens dealer niets mis mee, hoort zo. Bij 100.000 km omgedoopt in Verso trabant. Extreem veel rook bij lage temperaturen. Diverse malen in garage geweest. Temperatuur steeg, probleem over. Momenteel bij 155.000 km en min 9 graden, erger probleem. ca. 700 m wolk sleep ik achter mijn Verso Trabant aan bij elke versnelling op rondweg of snelweg og na elke filerit. Niet milieubewust. Dealer heeft injectoren en ERP etc behandeld.
Moet ik er mee leren leven? Het is geen roet maar een mengsel van blauwe dieseldamp en witte rook. Een oplossing?? Misschien eerst weer warmere omgeving.
Antwoord: Ik ken het. Mijn Verso D-Cat zet een deel van zijn 177 PK om in blauwe rook zodra de temparatuur onder nul komt. En dat al bijna vier jaar lang, na herhaaldelijke acties van de dealer. Ik heb het opgegeven. Binnenkort gaat 'ie weg.
Wel jammer want het is een heerlijke rijdersauto die zeer praktisch in gebruik is.
Antwoord: Hallo, rij ook een Verso met 4D4 D-CAT 2.2. Nu 288.000 km op de teller. Dynamo stuk bij 230.000, niet mechanisch stuk maar de regelaar, er is er een regelaar van een ford ingezet, voor 125,00 eu klaar.
Rook probleem, de blauwe rook, dit komt door het niet gelijkmatig opwarmen van het blok en de zuigers. De zuigerveren gaan dan even lekken, en dus mengt hij er wat olie bij en dat geeft blauwe rook. Dit gebeurt altijd als net het blauwe lampje uit is en het buiten onder de 10 graden is. Enige oplossing zuigers en zuigerveren vervangen. Is het een probleem? M.i. Niet. Kan geen kwaad voor de motor en als de motor warm is is het euvel opgelost.
EGR klep, deze maak ik zelf 2 keer per jaar zelf schoon. Dat moet gewoon bij deze motor. Schone techniek, ja aan de uitlaat kant :-) maar in de motor is alles roet zwart. Die egr klep is eenvoudig schoon te maken, zelf wissel ik de pakkingen ieder jaar, zetje kost maar een paar euro. Zoek maar eens op YouTube. Denk er om dat er geen losgemaakte roetdeeltjes je spruitstuk in vallen. Dus oude stofzuiger er bij. En de inlaat onder de EGR heeft 3 gaten, 2 kleine links en rechts en een grote in het midden. Die 2 buitenste zitten altijd als eerste dicht en ontdek je pas als je alles schoon hebt. Power weer terug en verbruik weer prima.
De EGR klep gewoon met wat diesel en een oude tandenborstel schoon schrobben. Gebruik geen scherpe voorwerpen. Dat krast en een kras trekt juist vuil aan en dan kun je veel vaker schoon gaan maken.
De brandplaatjes van de injectoren hebben een upgrade gehad. Echt aan te bevelen deze eens te verwisselen. De 'rook' zal minder worden.
Mijn motor gebruikt heel weinig olie, en krijgt regelmatig goede olie. Verder moet je geen goedkope diesel tanken. Verbruik ligt dan klein beetje hoger, dus ben je duurder uit per km en vervuild je motor eerder.
Succes
Koos
Ervaring met Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D: De D-4D motor is volgens diverse dealers, veel te snel ontwikkeld. Zeer veel problemen mee gehad, en nog steeds. Importeur erkent probleem, dealer mag niets doen! Mag uit elkaar wanneer: LET OP!! hij meer dan 1liter olie op 2500km verbruikt. Dit is echt van de zotte. Deze auto is een olieslurper, en niet gemaakt om echt veel km mee te maken. Rijd je minder dan 20.000 heb je aan een benzine uitvoering ongetwijfeld veel plezier. Op de zakelijke markt moet Toyota oppassen met de huidige kwaliteit die geleverd wordt.
Ervaring met verkoop: Auto is geleverd door Berendsen en de Graaf.
Ook enige tijd in onderhoud geweest bij Morrenhof Deventer, deze dealer verdiend een pluim!
Antwoord: Inderdaad, een "oliedrinkebroer"! Verso 2.2D 136 PK van 03-2008 met momenteel 50000 km, onderhoud iedere 10000 KM. Gemiddeld olieverbruik = 3,5 l per 10000 km! Diesel: 7 liter/KM, dus zo sportief rij ik nu ook weer niet.
Bedankt Toyota !
Ervaring met Toyota Corolla Verso 1.8 linea sol MMT: Prima Auto. Wel even wennen aan de automaat, maar zoals ik van Toyota gewend ben. Erg betrouwbaar
Ervaring met onderhoud: Al jaren klant daar. Goede service. Echter ik zoch naar een automaat Verso. De prijs welke ik voor mijn oude auto kreeg was onder de maat ... jammer. Maar de auto die ik nu heb breng ik toch weer voor onderhoud naar deze fijne garage.