Toyota C-HR+
Toyota onthult C-HR+
Hoewel geïnspireerd op de Toyota C-HR, is de C-HR+ een geheel op zichzelf staand model. Als basis dient Toyota's batterij-elektrische e-TNGA-platform; het exterieur en interieur van de auto zijn uniek.
De grote spoorbreedte benadrukt de dynamiek die geassocieerd wordt met de Toyota C-HR. De voorbumper, de grille en het koplampdesign zijn exclusief voor het nieuwe model, terwijl het coupé-crossover silhouet zowel onderscheidend is als bijdraagt aan de aerodynamica. Ook van achteren bekeken is de C-HR+ een onderscheidend ontwerp, met ver uit elkaar geplaatste wielen en full-LED combinatielampen. De scherpe hoek van de achterruit en de geïntegreerde achterspoiler versterken de uitstraling van de C-HR+.
Vermogen en prestaties
Toyota biedt de C-HR+ met twee verschillende batterijpakketten aan. De batterij met een bruto capaciteit van 57,7kWh wordt aangeboden in de versie met voorwielaandrijving, de grotere 77 kWh-batterij (bruto capaciteit) kan gecombineerd worden met zowel de voorwielaandrijving als vierwielaandrijving. De maximale actieradius volgens de WLTP gemengde cyclus is 600 km (voorlopige waarde in afwachting van homologatie), afhankelijk van de uitvoering en de aandrijflijn.
De AWD-versie beschikt naar verwachting over 252 kW (343 pk), waarmee een sprint naar 100 km/h in 5,2 afgelegd is. De voorwielaangedreven versie met het 57,7 kWh batterijpakket biedt 123 kW (167 pk). Met de 77 kWh batterij stijgt het vermogen naar 165 kW (224 pk).
Opladen met wisselspanning (AC) kan met 11kW op elke uitvoering en op enkele varianten met 22kW. Snelladen (DC) kan met een piekvermogen tot 150kW.
Vergeleken met de C-HR heeft het nieuwe model een grotere carrosseriestijfheid en een lager zwaartepunt. Het gereduceerde traagheidsmoment draagt eveneens bij aan de levendige rijeigenschappen van de C-HR+.
Veiligheid
Alle uitvoeringen worden standaard geleverd met de modernste Toyota T-Mate voorzieningen, inclusief de actieve veiligheids- en rijhulpsystemen van Toyota Safety Sense. Standaard heeft de C-HR+ een reeks hulpsystemen, zoals Blind Spot Monitor, Adaptive High-Beam System koplampen en Parking Support Brake. Parkeer- en manoeuvreerhulp en een Panoramic View Monitor zijn optioneel leverbaar.
EV-routefunctie
Middelpunt van het dashboard is het 14-inch multimediadisplay, dat standaard op alle uitvoeringen wordt geleverd. Het navigatiesysteem beschikt over een EV-routefunctie. Bij het calculeren van de route houdt deze op basis van de lading van de batterij en de resterende actieradius rekening met laadmogelijkheden onderweg.
Door gebruik te maken van de MyToyota-app kunnen eigenaren verschillende belangrijke elementen van hun auto raadplegen en bedienen, zoals de laadstatus, de laadtijd, de actieradius en de gebruiksdata.