Forum Toyota Aygo (2005 - 2014)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Toyota Aygo: Heb nog geen lekkage kunnen ontdekken gelukkig (staat in garage), maar heb wel al een lekke waterpomp gehad en nu hoor ik na het afzetten van de motor een klein na pingel geluidje,lijkend vanuit de motorkap te komen.
Pff, vrijdag maar weer naar de dealer om ernaar te laten luisteren. Twee weken geleden nog geweest voor een nieuwe waterpomp,deze is onder garantie vervangen.
Ervaring met Toyota Aygo Access: Ik heb vanaf 06-2008 een Toyota Aygo Access via de werkgever. Inmiddels meer dan 80.000 km op te teller. Een klein jaar geleden is de waterpomp is vervangen, bekend probleem. Verder heb ik geen bijzonderheden, gewoon normaal onderhoud.
Bij sportief rijden, dimlicht, radio en kachel aan, loopt hij ongeveer 1:18. Op de snelweg met een snelheid van +100 km, maakt de auto wel veel lawaai. Leuk autootje, voor relatief weinig geld.
Ervaring met verkoop: Heb je een beperkt budget, dan kun je de Toyota Aygo zonder al te veel risico kopen.
Ervaring met onderhoud: Het garagebedrijf heeft het druk, maar ik heb alleen maar positieve ervaringen.
Ervaring met Toyota Aygo 1.0 VV-1 Comfort: Mei 2009 nieuwe Toyota Aygo gekocht. Vanaf begin rond de deuren/portieren kletsnat. Dealer geweest constructie Toyota. Aangenomen dat er niets aan te doen is. Ik heb nu een doek in de auto om telkens de randen/deur/rubberen rand droog te maken.
Jan. 2011 onder de mat bestuurderskant kletsnat! Dit is niet normaal meer. Ook ontdekt condens koplampen voor- en achter. Kortom mijn nieuwe Toyota Aygo is zo vochtig als wat!
Nu bij de dealer. Brief geschreven naar Toyota Nederland. Ik heb geen nieuwe auto gekocht om nu al het 1 en ander te laten maken en wat brengt de toekomst?
Antwoord: Beste heer/mevrouw,
Ik zou graag willen weten of u inmiddels een reactie van Toyota Nederland heeft mogen ontvangen? Ik heb mijn auto nieuw gekocht in jan 2010. In juli 2010 begonnen de eerste problemen. Nu ben ik inmiddels vandaag een mijn 4de lekkage probleem begonnen. Ik wordt vandaag gebeld door een accountmanager, maar ik ben het eigenlijk erg zat. Bijrijderskant is kletsnat..
Mvg,
Fleur
Antwoord: Onze dealer heeft het probleem opgelost door er een BISON vochtvreter in te zetten. Soms moeten we hem legen en dat witte zakje vervangen. Werkt prima en is een aanrader!
Antwoord: Ik ben het met Patje eens, waarom ga je accoord met een vochtvreter? Is te belachelijk voor woorden. Ik moet morgen mijn auto weer naar de garage brengen en we zien wel hoe het gaat. Zal zeker wel even een berichtje posten.
Antwoord: Laat de deurrubbers vervangen en probleem is opgelost. Het is een Aygo-probleem en toyota meldt het niet.
Antwoord: Ik had graag gewild dat het zo makkelijk was, maar dat is inmiddels nu al drie keer vervangen. Ze hebben een bepaalde protocol om dit op te lossen bij Louwman en eindelijk gaat de garage dit opvolgen. Mijn auto staat daar nu vanaf woensdag en nog niks gehoord. Laten we maar hopen. Ik laat me echt niet zomaar weg sturen.
Antwoord: Nu snap ik het ook niet meer. Ik vond het eigenlijk ook wel een beetje raar van die vochtvreter. Maar de dealer deed net of het de gewoonste zaak van de wereld was. Ben naar een andere garage gegaan en deze man begon te lachen. Deurrubbers moesten inderdaad vervangen worden.
Antwoord: Ben blij dat je toch nog een second opinion hebt aangevraagd. Een vochtige auto hoort gewoon niet. Als het goed is weet ik dinsdag meer over mijn auto.
Antwoord: Garage wacht nu op onderdelen. Kan nog een week duren.
Antwoord: Gelukkig rijd ik alweer in mijn autootje.. so far so good, nog niks gezien, maar het is natuurlijk ook wel lekker weer geweest.
Ervaring met Toyota Aygo: Deze dealer komt zijn afspraken niet na. Hij zou een offerte maken en bij terugkomst werd ons verteld dat hij nog diverse mensen moest bellen om een prijs te maken voor onze auto. Dit is vreemd, want bij alle dealers wordt er meteen een bod gedaan.
Wij zouden het zaterdag of uitelijk maandag weten. Gewacht tot dinsdag en nog steeds geen witte rook. Wij een e-mail gestuurd, geen reactie. Dit is geen zaken doen en je wordt als klant NIET serious genomen door Auto Plaza. Mijn advies is ga nooit met auto Plaza in zee
Fam de Boer
Ervaring met Toyota Aygo Comfort: Ik rijd sinds mei 2010 een Aygo Comfort met sportpakket, en extra's zoals TMS stuurtje, toerenteller etc.
Ik heb er zelf xenon in gezet en daardoor heb ik soms wel eens last heb van wat vocht in de lampen, maar dat is er altijd vrij snel wel weer uit. Verder haalt de auto de beloofde 1 op 20 bij lange na niet, ongeveer 520 km dan knippert het laatste blokje toch echt wel. Mijn rijstijl is dan wel weer pittig, dus als ik het vergelijk met mijn vorige auto haal ik net zoveel km's maar dan voor 50 euro ipv de 90 die in mijn BMW ging.
Lekkage is iets wat naar mijn ervaring tot het verleden behoord, de auto is al meerdere keren door de wasstraat geweest en ik heb nergens last van water wat naar binnen zou komen.
Rijeigenschappen: hij stuurt best aardig, maar vanwege zijn gewicht is het op de snelweg oppassen. Je wordt redelijk snel weggeblazen door wind of voorbijgangers.
Motorisch: het duurt even voordat je op snelheid bent, maar in de stad is het meer dan voldoende.
Antwoord: Mijn Aygo heeft nu sinds eind december 538 km op de teller, en ik heb nu voor de eerste keer 30 liter getankt. 5 liter voor 100 km of 1 op 20? Ik rijd waarschijnlijk te vaak tegen de wind in.
Antwoord: Antwoord voor Fleur:
Ik heb op 3 februari antwoord ontvangen Toyota Nederland: het is inderdaad vervelend dat er vocht in de cabine terechtkomt. Oplossing is vrijgegeven aan de Toyota dealers. Met die gegevens kunnen alle vormen van cabinelekkages worden opgelost. Hier moet je het maar mee doen. De rubbers zijn vervangen en de koplampen. 2 weken later had ik weer condens in de koplampen. Ik heb de auto weg gedaan. Geen vertrouwen in Toyota Aygo!
Ervaring met Toyota Aygo: Mijn Aygo, net 1 jaar oud, is al tig keer terug geweest ivm vochtprobleem. Ik heb een duurdere uitvoering en heb tevens airco, maar helaas. Het duurt idd erg lang eer de vochtige ramen droog worden, meestal ben ik dan al op mijn werk.
Nu in deze tijd, vriesweer, is mijn voorruit aan de binnenkant bevroren en daar word ik zo kriegel van, is echte en ellende om dat te krabben. Ook daar is hij al voor teruggeweest. Ik heb al overal nieuwe rubbers, mijn achterlichten zijn al vervangen. Laatst liep er water in mijn auto langs de passagiersdeur met als gevolg dat heel mijn auto blank stond.
Ik heb Toyota Nederland al gemaild en dan krijg je een mailtje terug dat mijn dealer alles elke keer goed afhandelt. Ja, daar heb ik dus niets aan als ik om de zoveel tijd terug moet! Ik koop geen nieuwe auto voor dit soort klachten.
Voorheen reed ik altijd Fiat (en er waren er bij die goedkoper waren dan de Aygo) en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ik baal als een stekker en zit er echt aan te denken hem in te ruilen. Hoe stoer ik mijn Aygootje ook vind...
Antwoord: Ervaring met auto: beslagen binnenkant komt denk ik doordat de matjes nat zijn
als je een stukje gaat rijden voetverwarming op max en raam stukje open en voila, werkt wel bij mij tenmiste.
Antwoord: Dit is natuurlijk symtoombestrijding. De oorzaak moet de dealer wegnemen. Of wil je dit dag in dag uit blijven doen?
Antwoord: Ligt misschien aan lekkage van de derde remlicht. Is de moeite waard om na te kijken. Succes!
Ervaring met Toyota Aygo: Wij hebben twee Aygo's, 1 van 10-2009 en 1 van 11-2010. Beide auto's rijden prima, geen vochtprobleem en nog geen enkele panne gehad. Wij zijn erg tevreden met de Aygo's.