Forum Toyota Aygo (2005 - 2014)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Wat de banden betreft, klopt dit helemaal. Vorig jaar oktober een nieuwe Toyota Aygo gekocht. Ik heb een 30.000 km beurt gehad en ben aan nieuwe voorbanden toe. Dat is wel heel erg snel.
Ervaring met Toyota Aygo: Ik heb een vraag.... Met regelmaat sta ik met een lege accu als mijn Aygo een paar dagen heeft stil gestaan.
Nieuwe accu er in maar geen verbetering Accucheck etc gedaan, is prima. Stroom gebruik laten doormeten, ze kiunnen niks vinden. Heeft nog iemad dit bij de hand gehad of weet iemand een oplossing??
Antwoord: Esther,
Wellicht dat je probleem inmiddels is opgelost, en zo niet kan het volgende een uitkomst voor je zijn. Wanneer je de auto in een garage kan zetten of op een plek waar je stroomvoorziening hebt, kun je een druppellader aan sluiten. Ik zelf heb een CTEK MXS 5.0 druppellader, die ik voor mijn Volvo cabrio gebruik, die ik enkel met goed weer rijd. Bij dit apparaat zit o.a. een contrastekker voorzien van 2 stekkertjes die je aan de accu bevestigt, en die permanent kan blijven zitten. Aan de druppellader zit een stekkertje, die je wanneer je het apparaat wil aansluiten, in het contrastekkertje steekt. Vervolgens het apparaat aan de stroom, en klaar is Kees. Deze handeling kost je 15 seconden.
Wanneer je de auto dagen na elkaar gebruikt hoef je dit niet te doen, daar de accu zich dan zelf bijlaadt, maar wanneer je weet dat je je auto diverse dagen niet gebruikt, sluit je even de druppellader aan, en blijft je accu in perfecte conditie.
Met deze oplossing heb je de oorzaak niet opgelost, maar ben je wel van het probleem van de lege accu af. Het opsporen van het stroomlek kan een tijdrovende, dus kostbare aangelegenheid zijn. Dan is indien mogelijk, het gebruik van de druppellader een uitkomst die vele malen goedkoper is.
Ron
Ervaring met Toyota Aygo: Na 34000 km en nog geen 4 jaar oud koppeling moeten vervangen en Toyota Nederland schuift het af. Valt net buiten de garantie. Vanaf het begin veel gezeik. Eerst lekkage en daarna een kapotte blower van de kachel.
Kortom: veel extra kosten en niet Toyota waardig. Heel erg jammer. Ik rijd al 15 jaar Toyota! Dealer doet zijn best, maar het kost veel geld.
Ervaring met Toyota Aygo 1.0 12 V: Lijkt wel een aquarium. Water lekkages binnenzijde en in kofferbak.
Antwoord: Heb me de nieuwe Tobasco versie aangeschaft: super leuke auto, zeker met het zeer speciale kleurtje, anders dan de 95% zwarte en metallicgrijze doodgraverskleuren in het huidige verkeer.
Van lekkages en andere bijgeluiden was al in de eerder verschenen Toront-oversie al lang geen spraak meer. Waarlijk een fijne stadsauto voor een eerlijke prijs: zeker met de uitgebreoide garantie.
Antwoord: Ik heb ook een Toyota Aygo gekocht na dat ik ben opgelicht bij een Daihatsu-dealer voor 2.700 euro. Ik hoop niet dat ik weer een hoop ellende krijg met een nieuwe auto.
Ervaring met Toyota Aygo:
Ervaring met verkoop: Deze auto is als Class-uitvoering vekocht, maar het is een Pure-uitvoering.
Lange wachttijd voor financiering.
Originele mattenset niet compleet.
Ervaring met Toyota Aygo: We hebben ons zonet een 4-deurs Torontoversie aangeschaft met wat opties zoals de toerenteller, afsluitbaar handschoenvak en rubbermaten voor de kinderen, na aftrek van alle premies komt het autootje op 8750 euro, waarlijk een hele leuke prijs voor een auto uit het goedkope segment.
Hij rijdt heel leuk, doet goed zijn werk waarvoor hij gemaakt en aangekocht is en lekt NERGENS: heb wel van beginafaan alle rubbers met siliconespray behandeld. Stadsverbruik: 5.4 l/100km, en hier in Belgie: hebben we wel 5 jaar volledige garantie.
Antwoord: Rubbermaten voor de kinderen en van beginafaan schrijf neem toch de moeite om fatsoenlijk te schrijven
Antwoord: Och ja, je moet origineler uit de hoek komen om je dikke nek en arrogantie weg te steken, commentaar op iemand geven is zeer makkelijk, maar daar zijn wij nederlanders altijd straf in geweest: vraag je maar eens af hoe ze in het buitenland met ons lachen als een "nederlander" probeert om frans of engels te praten! Laat staan dat hij of zij de taal correct kan schrijven.
Antwoord: Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, als je al op een tikfout wordt afgerekend, kan dat maar alleen van een heel gefrustreerd personage komen, laten we echter niet mierenueken (oeps tikfout): in mijn Miami-versie van de Aygo liggen ook rubberen matTen in voor mijn kindjes en volgens de voorkeurspelling mag "an beginafaan" wel op die wijze geschreven worden.
Dus aan de Belgische Aygo-fan: laat je niet in het kruis tasten door sommige achterlijke Nederlanders: dat van die andere talen kan ik beamen, mijn "fransee" en "ienglies" is ook niet al te best.
groeten uit Groningen,
Jaap Donkerwolke
Antwoord: Mensen, doe eens normaal op dit forum! Kijk eerst naar je zelf, en begin dan pas bij een ander! Er is al haat genoeg in de wereld!
Ervaring met Toyota Aygo: Wij leasen een Toyota Aygo uit januari 2010. Inmiddels 52.000 kilometers op de teller en ook onze Aygo had veel last van lekkages.... Teruggeweest naar de dealer en alle rubbers en dergelijke vervangen, helaas was dit probleem nog niet verholpen. Weer terug naar de dealer en die heeft toen het dashboard losgehaald. Toen bleek dat het dasboard niet was dichtgekit bij het kachelhuis, waardoor al het water vanuit het kachelhuis naar binnen stroomde. Het probleem is n u inmiddels een half jaar opgelost en de Aygo blijft keurig droog!
Ervaring met Toyota Aygo 1.0 Sport: De kwaliteit van de auto valt ons eerlijk gezegd tegen. Gekocht met een kilometerstand van 28.000. Bij 35.000 moest de startmotor, de waterpomp (onder coulance) en 2 versleten voorbanden vervangen worden. Toch wel erg snel.
Bij 40.000 de eerste APK laten doen. Alleen zat er een lekkage aan de uitlaat die dichtgekit moest worden. We hebben lichtmetalen velgen op de wagen. De wielbouten zijn inmiddels roestig.
Wat positief is: auto stuurt en schakelt lekker (soms wat lastig in de achteruit). Zit voorin is ruim voldoende, makkelijk te parkeren. Verder weinig rammeltjes of kraakjes. Geen lekkage zoals in andere revieuws. Onderhoud laten we niet meer door de Toyota-dealer doen. De auto bestaat uit veel universele onderdelen i.p.v. originele onderdelen, dus kun je onderhoud net zo goed door een universele garage laten doen.