Forum Toyota Aygo (2005 - 2014)
Reacties van eigenaren
'05
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
'06
3
bouwjaar
jaar in bezit
93k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
6
Motor
5
Naam: Znorro, datum : 13 oktober 2013
Ervaring met Toyota Aygo 1.0: Spartaans karretje, doet precies waarvoor het gemaakt is maar ook niet meer dan dat. Deze serie auto's zijn technisch eenvoudig en zo licht mogelijk ontworpen om aan de C02-norm te kunnen voldoen wat o.a. condensvorming en lawaai tot gevolg heeft (slechte isolatie). Carrosserie is ook erg dun en zacht.
Lange afstanden rijden is met deze auto niet prettig, wel voordelig. Vooral de stoelen, de herrie en de beperking in vermogen gaan opspelen als je verder dan 100 km moet. In de Ardennen moet ik in de derde versnelling aanhaken tussen de vrachtwagens met max zo'n 60 km/uur... Twijfel soms over een grotere en veiliger auto met meer comfort maar krabbel terug als ik denk aan het parkeergemak, de lage kosten en de gebruiksvriendelijkheid op korte afstanden. Neem altijd een uitvoering met airco...die heb ik namelijk niet en moet op vochtige dagen, de kachel op vol vermogen en het hoofd buiten (!) het raam de eerste kilometer afleggen om iets te kunnen waarnemen... Best wel link dus en ziet er een beetje dom uit. Ontwasemen lukt niet in stilstand bij auto's zonder airco: de motor moet eerst warm worden door de weerstand van het rijden. Airco is bij de latere modellen dan ook niet voor niets gestandaardiseerd. De dikke raamstijlen naast de voorruit ontnemen soms zicht.
Ervaring met onderhoud: Ga voor reparaties van Aygo, C1 en 107 naar een goede universele garage i.p.v. merkdealers: deze auton's zijn technisch eenvoudig en zo algemeen in gebruik dat onderdelen snel en voordelig leverbaar zijn.
Een grote beurt bij een merkdealer (regio Rotterdam) heeft mij achteraf onnodig veel geld gekost (1.000 euro).
Ervaring met Toyota Aygo 1.0: Spartaans karretje, doet precies waarvoor het gemaakt is maar ook niet meer dan dat. Deze serie auto's zijn technisch eenvoudig en zo licht mogelijk ontworpen om aan de C02-norm te kunnen voldoen wat o.a. condensvorming en lawaai tot gevolg heeft (slechte isolatie). Carrosserie is ook erg dun en zacht.
Lange afstanden rijden is met deze auto niet prettig, wel voordelig. Vooral de stoelen, de herrie en de beperking in vermogen gaan opspelen als je verder dan 100 km moet. In de Ardennen moet ik in de derde versnelling aanhaken tussen de vrachtwagens met max zo'n 60 km/uur... Twijfel soms over een grotere en veiliger auto met meer comfort maar krabbel terug als ik denk aan het parkeergemak, de lage kosten en de gebruiksvriendelijkheid op korte afstanden. Neem altijd een uitvoering met airco...die heb ik namelijk niet en moet op vochtige dagen, de kachel op vol vermogen en het hoofd buiten (!) het raam de eerste kilometer afleggen om iets te kunnen waarnemen... Best wel link dus en ziet er een beetje dom uit. Ontwasemen lukt niet in stilstand bij auto's zonder airco: de motor moet eerst warm worden door de weerstand van het rijden. Airco is bij de latere modellen dan ook niet voor niets gestandaardiseerd. De dikke raamstijlen naast de voorruit ontnemen soms zicht.
Ervaring met onderhoud: Ga voor reparaties van Aygo, C1 en 107 naar een goede universele garage i.p.v. merkdealers: deze auton's zijn technisch eenvoudig en zo algemeen in gebruik dat onderdelen snel en voordelig leverbaar zijn.
Een grote beurt bij een merkdealer (regio Rotterdam) heeft mij achteraf onnodig veel geld gekost (1.000 euro).
Reactie van: Jank, datum: 29 januari 2014
Antwoord: Schakel advies in de Ardennen: blijf in z'n 2 rijden. Het motortje moet toeren maken voor een beetje vermogen. Je kunt bij 80-90 overschakelen naar z'n 3 en dan blijft hij op toeren en trekt wel goed door.
Ik race met de Aygo op het circuit. Dan leer je pas goed wanneer het motorblokje goed presteert. Dus in de Ardennen niet rijden als een dieseltje!
'09
4
bouwjaar
jaar in bezit
139k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
7
Motor
6
Naam: Thomas_wajer, datum : 11 augustus 2013
Ervaring met Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Plus: Het is een top autootje... rijdt lekker en zuinig! Dit jaar nog geen wegenbelasting en onderhoud is ook niet al te duur!
Ervaring met Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Plus: Het is een top autootje... rijdt lekker en zuinig! Dit jaar nog geen wegenbelasting en onderhoud is ook niet al te duur!
'09
4
bouwjaar
jaar in bezit
86k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
5
Motor
7
Naam: Rene. Alferink, datum : 30 juli 2013
Ervaring met Toyota Aygo 1.0 VVT-I Asp. Green:
Ervaring met onderhoud: Was altijd prima, tot de laatste beurt. Tip: laat je niet wijsmaken dat het niet klopt wat je hoort/ ervaart tijdens het rijden!
Het eerste defect werd pas ontdekt na lang aandringen en een extra inspectie van de chef werkplaats met de opmerking "dit mag echt niet al stuk zijn..." Het tweede defect, waarschijnlijk n.a.v. de eerste waarbij de kabel van de ABS is losgeraakt, heeft ons al een nieuwe besturingscomputer voor de automaat gekost a 1300 euro ( incl. werkuren), en de 2e was na 10 kilomter ook al weer gefrituurd! En de verantwoording wordt natuurlijk gelijk lekker op elkaar afgeschoven.
Veiligste auton's? Echt top service hoor... Nu mogen we door de mallemolen met claimen bij Louwman Groningen...of is het de importeur, Louwman Nederland? Of wordt het toch Toyota Spanje?
Ervaring met Toyota Aygo 1.0 VVT-I Asp. Green:
Ervaring met onderhoud: Was altijd prima, tot de laatste beurt. Tip: laat je niet wijsmaken dat het niet klopt wat je hoort/ ervaart tijdens het rijden!
Het eerste defect werd pas ontdekt na lang aandringen en een extra inspectie van de chef werkplaats met de opmerking "dit mag echt niet al stuk zijn..." Het tweede defect, waarschijnlijk n.a.v. de eerste waarbij de kabel van de ABS is losgeraakt, heeft ons al een nieuwe besturingscomputer voor de automaat gekost a 1300 euro ( incl. werkuren), en de 2e was na 10 kilomter ook al weer gefrituurd! En de verantwoording wordt natuurlijk gelijk lekker op elkaar afgeschoven.
Veiligste auton's? Echt top service hoor... Nu mogen we door de mallemolen met claimen bij Louwman Groningen...of is het de importeur, Louwman Nederland? Of wordt het toch Toyota Spanje?
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
90k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
10
Naam: Ebosma, datum : 4 juli 2013
Ervaring met Toyota Aygo Sport: Leuke, zuinige, snelle, betrouwbare auto.
Ervaring met onderhoud: Weinig onderhoud nodig
Ervaring met Toyota Aygo Sport: Leuke, zuinige, snelle, betrouwbare auto.
Ervaring met onderhoud: Weinig onderhoud nodig
Ervaring met Toyota Aygo: Ik rijd sinds jan 2011 in een nieuwe Toyota Aygo (Dynamic Navigator). In verband met woon-werk verkeer heeft het beestje nu 201.000 km op de teller.
Ik heb behalve elke 15.000 km (elke anderhalve maand) geen bijkomende kosten gehad. De auto is reuze goed bevallen en heb deze nu ingeruild. De dealer heeft er zelfs meer voor geboden dan ik had gedacht. Hoefde 2.500,- bij te tellen voor een nieuwe. (Nov 2013).
We gaan weer een klokje rond doen met de bug.