Forum Tesla Model 3
Reacties van eigenaren
Antwoord: Door op het scherm de actuele snelheid aan te tikken, neemt de cruisecontrol deze snelheid over.
Ervaring met Tesla Model 3 LR Performance: Heb de auto nu bijna een jaar in mijn bezit en er 43000 km mee gereden. Meestal lange stukken, ca 260 km enkele reis.
Actieradius is voldoende maar haalt geen 500 km op de snelweg, 400 bij 100% lading is reëler.
Heb het zelfsturende systeem, ben onder de indruk wat dit kan maar het is zeker niet perfect. Remt soms onverwacht en wil acties uitvoeren die niet logisch zijn. Zoals Tesla zeg, aandacht blijft gewenst. Toch blij met het systeem, de kans dat het systeem en ik beiden tegelijkertijd falen is gering. Het heeft me in een aantal kritische situaties goed geholpen.
We hebben de auto zelf wat aangepast, rubberstrips e.d. en is daardoor stiller. Bouwkwaliteit is Amerikaans, maar wat mij betreft voldoende.
Auto heeft nog geen service nodig gehad en rijdt nop op de eerste banden.
Al met al meer dan tevreden.
Ervaring met Tesla Model 3 Dual motor: Sinds een half jaar ben ik een trotse eigenaar van mijn Tesla Model 3, en ik ben er zeer tevreden over.
Toen ik mijn Tesla in bezit had waren er wat fouten met navigatie en kleine problemen met het opladen van de auto. Bij de garage was duidelijk te zien dat er een klein probleem was met de koppeling van het oplaad \punt in de auto, En er waren wat problemen met de Tpms sensoren. Ik was ervan overtuigd dat dit mij misschien wat extra's ging kosten omdat de sensoren best wel duur bleken te zijn.
Mijn garage had via Wielservice Nederland heel goedkoop voor mij sensoren kunnen bestellen voor mijn Model 3 en de installatie kostten mij gelukkig helemaal niks. Top service voor de Tesla en van de garage!
Het comfort bij het rijden is boven mijn verwachtingen, de auto rijd heel erg lekker en fijn. Ook is het geluid bijna niet te horen en voel ik me echt thuis in een Tesla auto!
Ervaring met verkoop: De verkoop van de auto verliep prima nadat ik hem via het buitenland had laten importeren. Geen enkel probleem!
Ervaring met Tesla Model 3: Motor blijft fantastisch, maar comfort valt erg tegen. Te harde vering , bandengeluid en wind. Ook de autopilot en spraakbesturing valt tegen.
Maar waar ik nooit iemand over hoor, is dat de auto gewoon lelijk is. De voorkant is gewoon te klein ten opzichte van de rest van de auto. De verhoudingen kloppen echt niet. Beetje sneue auto eigenlijk. Schaam me soms als ik er in zit. Heb er spijt van, maar ja, de bijtelling he. Maar dat geldt voor ons allemaal.
Ervaring met Tesla Model 3 Standaard: Vandaag service ingepland omdat spraakbesturing ook na soft reset niet werkt. Kan pas over 3 en halve week terecht in Eindhoven... deze lange wachttijd was niet en is absurd.
Antwoord: De spraakbesturing werkt bij niemand meer goed na de laatste 2 updates.
Als je hem op Engels zet werkt hij iets beter, alleen de straatnamen moet je dan op zijn Engels uitspreken. Hopelijk gaan ze dit snel verhelpen, het lijkt erop dat ze Deens erop hebben gezet en Nederlands eraf hebben gehaald.
Ervaring met Tesla Model 3: Na een overtuigende proefrit een Model 3 LR besteld met de waarschuwing: stelt u zich niet te veel voor mij de aflevering. De bestelling liep prima, inruil ook, factuur kwam wat laat maar op tijd om de betaling georganiseerd te krijgen. De ophaaldag was erg leuk, zeer vriendelijk personeel en behulpzaam, ook de mede kopers, leuke sfeer. Mensen die klagen hebben niet opgelet of zijn volledig niet geïnformeerd, die lui moet je gewoon negeren en links laten liggen. Als je voor 70 mille en auto bestelt en jezelf niet informeert kan ik die persoon niet serieus nemen. De aflevering verliep goed, neem de tijd was het motto, twee kleine mankementen werden ter plekke hersteld.
Ik startte met versie 9 software, inmiddels 10, 2019.50.40.1. In die korte tijd is erg veel verbeterd. Vooral in fsd (full self drive), die wordt elke twee weken beter. En tussendoor leert het systeem. Ingrepen behoren inmiddels tot het verleden, vooral op lange ritten is het geweldig. Neemt veel uit handen. Mensen moeten zelf bedenken of het de € 6000 extra waard is, maar wat mij betreft en met veel lange afstanden een welkome aanvulling en uiteindelijk wordt de auto volledig autonoom.
De afwerking is prima, zover storing vrij, rijdt heerlijk, enorme souplesse en kracht, zuinig en een fantastische geluidsinstallatie. Eerste rit naar zuid Frankrijk gehad en dat verliep ook erg goed met de superchargers van Tesla. Geen omkijken naar, geen laadstress en de reistijd is nauwelijks langer dan normaal. De stops onderweg zijn in ieder geval beter dan de vieze tankstations langs de snelwegen. Met de Tesla stop je bijna altijd bij hotels en kan je onder genot van een lekkere op koffie in een echt kopje, WiFi en een schoon toilet even een korte pauze genieten. Kort, want het laden op lange reizen duurt zelden langer dan 15 minuten. Kortom : echt reizen in stijl.
Goede investering? Ja zeker, dit is auto rijden zoals rijden bedoeld was, maar dan beter en het wordt steeds beter naarmate je de auto langer hebt. Dat blijkt al na 2 maanden, laat staan over twee jaar! In één woord fantastisch.
Even wat cijfers: in de winter, snelweg met 130 km/u is 400 km net haalbaar, maar in praktijk stop je op hele lange ritten om de 250 a 300 km en dat is erg goed haalbaar. Lange rit binnen Nederland; 425 km is in de winter met wisselende snelheden goed haalbaar, je haalt namelijk nooit 130 constant over de hele reis. Enkel B wegen kom ik op circa 500 (+) km range. In de zomer wordt dat allemaal veel beter. Ik zie er naar uit!
Ervaring met verkoop: Tesla verkoopt per batch auto's omdat ze per ca. 5000 stuks naar Nederland komen. Hierdoor is het tijdens de aflevering lastig communiceren. Ze hebben het dan erg druk. Echter na de hoos is het veel beter. De service is in die periode ook druk, maar vriendelijk. Email kan wel een paar dagen duren, maar soms ook maar een uur!
Antwoord: 130km/uur en dan 400km haalbaar en dat in de winter heb jij er een dubbele accupack inzitten? Dat is Groningen - Rotterdam op en neer dan sta ik al 2 x te laden met een longrange.
Antwoord: Ook ik ben heel benieuwd hoe jij dat voor elkaar krijgt, ik rijdt dan een LR, 18inch velgen, en bij 120/130 snelweg niet meer dan 340/360.
Ervaring met Tesla Model 3: Waardeloze service bij verkoop! Nul aandAcht. Het Tesla gevoel is ver te zoeken. Plastic, slechte stoel en erg teleurstellende of geen verkoopservice. Duidelijk een excel aankoop.
Antwoord: Heb je serieus en Model 3 of loop je de boel te verzieken? Slechte stoelen, slechte service, volgens mij is hier sprake van een nep review.
Antwoord: De stoelen heb ik geen last van, maar de service is natuurlijk beneden peil.
Ervaring met Tesla Model 3: De Tesla-3 heeft adaptive cruise control en lane-control. Wanneer je deze activeert gaat de auto de toegestane snelheid op dat wegdeel rijden. Dus niet de door de bestuurder gewenste snelheid. Met het draaiwieltje op het stuur kun je dat weer aanpassen, maar omdat iedere keer te doen na activeren van de cruise- en/of lane control is zeer irritant. Doe er wat aan Tesla!