Forum Suzuki SX4 (2006 - 2013)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Suzuki SX4 1.6 exclusive: Ik heb een middensteun laten plaatsen. Zeer plezierig. Handfree telefoon laten inbouwen. Perfect.
Je moet wel wennen aan de brede raamstijlen voor. Ik moest wennen aan de aangreep van de koppeling. Is erg abrupt.
Antwoord: Inmiddels ruim 60.000 km mee gereden en nog steeds zeer tevreden Twee keer een paal gemist (= geraakt), maar daar kan Suzuki ook weinig aan doen. Bij 60.000 zijn de remschijven en blokken vervangen. Remschijven vervangen had ik nog nooit bij de hand gehad met mijn eerdere Mazda's (323 en 626: ieder ruim 140.000 km!). Volgens dealer was het wel normaal.
Antwoord: De remschijven en blokken vervangen bij 60.000 km is bij de SX4 inderdaad normaal. De reden is dat er bij het remmen nogal veel gewicht komt op de schijfremmen voor. Bij de door u genoemde auto's werd het gewicht gelijkmatiger verdeeld over alle 4 de remmen.
Ervaring met Suzuki SX4 1.6 shogun: Zicht rondom, de stijlen van kleine ruiten zorgen voor een flinke dode hoek in bochten, dit levert gevaarlijke situaties op. Pedalen (koppeling-,rem-,gaspedaal zijn te smal). Voorstoelen kraken. De zitpositie is niet optimaal, kun je ook niet aanpassen, omdat het stuur niet in diepte verstelbaar is.
Ervaring met verkoop: Afleveren nieuwe auto ging ongeveer zo
'u rijdt al zo lang auto, u weet wel hoe het werkt'. Vraag: hoe komt het dat er constant iets piept als de deur open staat? Antwoord: geen idee, zal vast wel in het serviceboekje staan. Kortom: de auto is verkocht en betaald, de mazzel!
Ervaring met onderhoud: Garantieklusje: krakende bestuurdersstoel
2 minuten even gekeken,kijken we bij de eerste beurt wel naar, tot over 15000km. Hoezo kluitje in het riet?
Ervaring met Suzuki SX4 Shogun: Een leuke auto met een prettige hoge zit. In Shogun uitvoering erg kompleet en met een stoere uitstraling. Wij hebben de kleur parelmoer wit metallic en nog nooit zoveel positieve reacties gehad op een nieuwe auto. Wel een paar rammelende dashboard delen. Inmiddels opgelost. Brandstof verbruik gunstig 1 op 14 of meer. Als extra verder genomen: armsteun, Cruise control en bumperbeschermplaat.
Ervaring met Suzuki SX4 Exclusive: Ik rijd zelf 1 op 14 met deze auto. Goede auto, pittig en hoog veiligheidsnivau. Een echte aanrader.
Ervaring met Suzuki SX4 16. Shogun: Mooie, compacte auto. Ik heb nu 24.000 km met deze auto gereden. Eerst wat onwennig doordat uitzicht door de raamstijlen wat bemoeilijkt wordt, maar de auto begint me steeds meer te bevallen. Wordt ook wat zuiniger na verloop van tijd. Een ding is oppassen: de richtingaanwijzer gaat bij flauwere bochten of rotondes niet altijd uit, volgens de dealer heeft de importeur hiervoor geen oplossing. Ze kunnen wel een zoemer installeren zodat je beter hoort dat de richtingaanwijzer nog in werking is maar deze oplossing moet je dan zelf betalen en dat is ronduit belachelijk! Verder trilt / schokt de auto bij rustig wegrijden en of file rijden alsof de drukgroep defect is.
Antwoord: Bij 50 km en 80 km houdt de motor iets in. Volgens de dealer is hier niets aan te doen! Zeer irritant. Hebben hier meer bestuurders last van? De auto is van 2007.
Ervaring met Suzuki SX4 Showgun: Een heerlijke auto, was even wennen maar al na een paar dagen wilde ik niet meer terug naar de Ignis, de SX4 is zeker beter!
Ervaring met verkoop: De verkoop verliep op zich wel goed, alleen de inruilprijs van mijn 3 jaar oude Ignis trek ik nog wel eens in twijfel. De aflevering was kort maar voldoende informatie gekregen. Na de aflevering kwamen er wat problemen zoals een onverklaarbaar gieren bij het optrekken direct na het starten. Diverse keren ben ik terug geweest en heb aangegeven dat het de V-snaar zou zijn. Deze is nooit goed nagekeken en diverse keren ben ik zonder geholpen te zijn, met het probleem, naar huis gestuurd.