Forum Suzuki Splash
Reacties van eigenaren
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
60k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
7
Motor
8
'13
1
bouwjaar
jaar in bezit
19k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
8
Naam: Guupee, datum : 1 maart 2018
Ervaring met Suzuki Splash 1.2: Wij hebben nu bijna een jaar de Suzuki Splash in ons bezit en wat wij al verwachtten: een geweldige auto. Zowel zitcomfort als prestatie, bijna niks op aan te merken, zeker niet rij technisch of zo. Wat we wel wat beter hadden verwacht is het verbruik in de stad, namelijk gemiddeld 1 op 12.6,en dat met een zeer gematigde rijstijl. Maar verder is het alleen maar feest hoor, ook met de ruimte binnenin. Al met al een geweldige aankoop geweest.
Ervaring met verkoop: Zeer goede ervaringen met garage HENK JONGEN perfecte aflevering en zeer goede voorlichting.
Ervaring met Suzuki Splash 1.2: Wij hebben nu bijna een jaar de Suzuki Splash in ons bezit en wat wij al verwachtten: een geweldige auto. Zowel zitcomfort als prestatie, bijna niks op aan te merken, zeker niet rij technisch of zo. Wat we wel wat beter hadden verwacht is het verbruik in de stad, namelijk gemiddeld 1 op 12.6,en dat met een zeer gematigde rijstijl. Maar verder is het alleen maar feest hoor, ook met de ruimte binnenin. Al met al een geweldige aankoop geweest.
Ervaring met verkoop: Zeer goede ervaringen met garage HENK JONGEN perfecte aflevering en zeer goede voorlichting.
'12
1
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Poosien15, datum : 14 januari 2015
Ervaring met Suzuki Splash: Mooier dan Agila broertje / zusje.
Ervaring met Suzuki Splash: Mooier dan Agila broertje / zusje.
'14
1
bouwjaar
jaar in bezit
15k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
5
Naam: Drumens79, datum : 21 december 2014
Ervaring met Suzuki Splash Comfort 1.0: Verbruik 1 op 15 valt toch tegen. De stugge vering en korte wielbasis geeft minder comfort. Auto helt ook over. Verder is alles simpel en vrij karige uitrusting. De hoge harde tunnelbak bak waar de pook instaat haalt veel ruimte weg maar is nodig om bij de pook te kunnen.Om vooruit te kunnen flink toeren maken best behoorlijk wind en banden geluid hoorbaar en zijwind gevoelig.Voor de rest in de stad en buitenwegen voldoende. Snelweg is niet zijn domein daar koop je deze auto ook niet voor.
Ervaring met Suzuki Splash Comfort 1.0: Verbruik 1 op 15 valt toch tegen. De stugge vering en korte wielbasis geeft minder comfort. Auto helt ook over. Verder is alles simpel en vrij karige uitrusting. De hoge harde tunnelbak bak waar de pook instaat haalt veel ruimte weg maar is nodig om bij de pook te kunnen.Om vooruit te kunnen flink toeren maken best behoorlijk wind en banden geluid hoorbaar en zijwind gevoelig.Voor de rest in de stad en buitenwegen voldoende. Snelweg is niet zijn domein daar koop je deze auto ook niet voor.
'13
1
bouwjaar
jaar in bezit
34k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Swiffertjuh78, datum : 21 december 2014
Ervaring met Suzuki Splash Comfort 1.2: Splash is ingevoerd uit buitenland daardoor dik 2500,= goedkoper. De 1.2 lust slok benzine maar bied meer rijplezier dan 1.0. Toch 2 weken terug ingeruild voor nieuwe Spacestar. Die rijdt beter soepeler, stiller veel meer comfort en is pak zuiniger en 20 euro per maand goedkoper belasting en verzekering en de Mits. is veel luxer met Climate control, 4 electr. ramen, dagrij verlichting, Keyless entry, privacy glas en betere radio/cd mp3 speler met aux en usb. De wielbasis van de Mits. is 10 cm langer en maakt minder toeren en 20 procent zuiniger. Ook meer beenruimte al is de hoofdruimte in Splash wat meer omdat hij 10cm hoger is. Heeft nadeel helt meer over.
Ervaring met Suzuki Splash Comfort 1.2: Splash is ingevoerd uit buitenland daardoor dik 2500,= goedkoper. De 1.2 lust slok benzine maar bied meer rijplezier dan 1.0. Toch 2 weken terug ingeruild voor nieuwe Spacestar. Die rijdt beter soepeler, stiller veel meer comfort en is pak zuiniger en 20 euro per maand goedkoper belasting en verzekering en de Mits. is veel luxer met Climate control, 4 electr. ramen, dagrij verlichting, Keyless entry, privacy glas en betere radio/cd mp3 speler met aux en usb. De wielbasis van de Mits. is 10 cm langer en maakt minder toeren en 20 procent zuiniger. Ook meer beenruimte al is de hoofdruimte in Splash wat meer omdat hij 10cm hoger is. Heeft nadeel helt meer over.
'12
1
bouwjaar
jaar in bezit
23k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
6
Motor
4
Naam: Cordejaag, datum : 20 december 2014
Ervaring met Suzuki Splash 1.0: Het 3 pittertje is te zwak. Nu hij uit producktie is snel ingeruild. Goede hoofdruimte stoelen ook redelijk. Schakelen niet echt prettig beetje hakerig vaag. Het is hoogtoerig wagentje onder de 4000 toeren gebeurt er weing.
Ervaring met Suzuki Splash 1.0: Het 3 pittertje is te zwak. Nu hij uit producktie is snel ingeruild. Goede hoofdruimte stoelen ook redelijk. Schakelen niet echt prettig beetje hakerig vaag. Het is hoogtoerig wagentje onder de 4000 toeren gebeurt er weing.
'13
1
bouwjaar
jaar in bezit
28k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
6
Motor
5
Naam: D. Hoeks, datum : 20 december 2014
Ervaring met Suzuki Splash Comfort 1.0: De opvolger van Splash en Alto is de Celerio. Nou nou daar zullen Splash rijders echt niet vrolijk van worden. Oefff wat is Celerio klein en smal en bovendien ontzettend lelijk (vind ik). Heel veel minder auto op alle fronten dan Splash. Tis meer Alto vervanger dan Splash vervanger. Nu ga ik naar ander merk overstappen.
Ervaring met Suzuki Splash Comfort 1.0: De opvolger van Splash en Alto is de Celerio. Nou nou daar zullen Splash rijders echt niet vrolijk van worden. Oefff wat is Celerio klein en smal en bovendien ontzettend lelijk (vind ik). Heel veel minder auto op alle fronten dan Splash. Tis meer Alto vervanger dan Splash vervanger. Nu ga ik naar ander merk overstappen.
Ervaring met Suzuki Splash 1.2: Als occasion gekocht bij Suzuki dealer. Wilde voor aflossing oude Kia Picanto 2005 iets groter, ruimer en sterkere motor. Vandaar de 4cyl 1.2 Suzuki Splash exclusief uit 2008. Mooie complete uitvoering. Praktisch formaat voor boodschappen doen, fijn rijdend. Evenwel problemen met stuurinrichting(plakken in middenstand en niet vanzelf terugkomen middenstand bij bochten. Blijkbaar wel vaker probleem bij dit type. Opgelost bij autobedrijf met een revisie. Fijne stoel verhoging mogelijk voor relatief kleine rijders(eega). Iets stuiterend op huidige banden. Prima 1.2 motortje om ook op snelweg goed mee te komen en veilig in te halen boven 100km..
Al met al zeer tevreden met dit in gebruik 2e autootje ;-)
Ervaring met onderhoud: Tot op heden geen grote problemen, wel raambediening rechts voor die niet meer werkte; na contacten nalopen en contactspray van verbindingen opgelost. Overigens bij eigen niet merk gebonden dealer. Ook geen moeite meer gedaan om aanspraak op BOVAG garantie 6mnd te claimen bij verkopende dealer.