Suzuki Samurai
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
5,3
5,2
5,4
6,5
6,4
6,8
3
1995
1994
1993
1992
1991
1989
1988
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
1995
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
10%
ernstig
1994
Dimlicht onjuist afgesteld
19%
eenvoudig
1993
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
9%
ernstig
Remverschil op 1 as te groot
7%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
1992
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
9%
ernstig
Remverschil op 1 as te groot
6%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Remleiding door corrosie aangetast
3%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
3%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
2%
gemiddeld
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
2%
ernstig
1991
Bandenspanning niet op juiste waarde
14%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
12%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
5%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
5%
ernstig
Remverschil op 1 as te groot
4%
ernstig
Accu ondeugdelijk bevestigd
3%
ernstig
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
3%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
2%
gemiddeld
1989
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
7%
ernstig
Remverschil op 1 as te groot
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
6%
ernstig
1988
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
14%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2020.