24 april 2018
Feedback
Subaru XV

Forum Subaru XV

Reacties van eigenaren

  

, datum: 27 maart 2018

Ervaring met auto: Wat een onzin verhaal over de rommelige indeling van het dashboard. Het is een perfect afgewerkte auto die fantastisch rijdt met weinig rijggeluiden. Overtuig u zelf en ga mee proefrijden dan komt u er vanzelf achter dat de testrijder een grote fantast is.

Nieuw

Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
DealerEussen

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Hidde. Norder1969, datum: 28 maart 2018

Antwoord: Een Subaru... Altijd eigenzinnig en je houd ervan of totaal niet! He... Ik ben aan mijn tweede Subaru begonnen en ben overtuigd Subaru rijder geworden (nu 2014 XV 2.0 TD handgeschakeld 45.000km). Kwaliteit met rijeigenschappen om van te dromen.

Voorheen: Impresa plus 2006 2.0: 200.000 km op LPGG3 zonder problemen en bij inruil reed hij nog als nieuw! Geen roest, geen storingen het was gewoon een verademing naar ellende met andere merken.
*Maar de benzine motoren 2012/2018 kunnen al niet meer op LPG lopen....
*De 2017 en 2018 is er ook niet meer met diesel en ook niet handgeschakeld.
*De hybride uivoering is nog niet leverbaar in Europa.(wanneer wel?)

Gaan de verkoop cijfers eindelijk omhoog voor Subaru in Europa draait een C.E.O in Japan het op deze manier weer de nek om! Zo jammer....en voor meneer hierboven: test-rijders zijn dus geen kenners maar meestal liefhebbers van bling/bling en herkennen kwaliteit nog niet eens, al worden ze erdoor aangereden hihi...

 
Reactie van: Hidde. Norder1969, datum: 29 maart 2018

Antwoord: 5 Toverwoorden bij een Subaru (XV):

1 kwaliteit (in bouw en rij eigenschappen)
2 Betrouwbaar(97 van de 100 rijden er naar 10 jaar nog steeds rond met 200 tot 300.000km erop is dan ook geen uitzondering)
3 Veiligheid (XV scoort top in crashtesten)
4 praktisch (echte rijders auto door AWD)
5 Robust (Werkpaarden zonder veel bling/bling)

 
Reactie van: Hidde. Norder1969, datum: 6 april 2018

Antwoord: Geachte "autotester": als reactie op uw test:

Onrustig karakter CVT: Een CVT is geen "standaard-automaat" en moet ook niet zo gereden worden en beoordeeld. Maar een cvt is zuiniger en krachtiger in gebruik en gaat veel langer mee zonder storingen, dat heeft de CVT in de Subaru justy al bewezen in de 90er jaren. Bij automaten komt de ellende (storingen) al bij de 150.000-200.000km bij een CVT pas na 300.000km is mijn ervaring.

Rommelige indeling dashboard: Spartaans Ja, maar rommelig? echt niet mee eens!

Verouderd kaartmateriaal navigatiesysteem: zeker geen Ford of VW beoordeeld de laatste tijd? Want daar zitten standaard ook 2 a 3 jaar oude kaarten op! Die ze moeten updaten bij de dealer.

 
Reactie van: Hidde. Norder1969, datum: 12 april 2018

Antwoord: O Ja...en mocht je niet overtuigd zijn van de kwaliteit en kunnen van een XV en denken dat ik uit mijn nek loop te zwetsen?..hihi

Ga dan eens naar deze site:
https://offtrax.ca

2 dames uit canada een XV uit Belgie en de 35.000km lange Maroc Challenge uit 2016 met een gereden standaard XV en gewoon deze nog winnen ook!!! en waarom, gewoon om dat hij niet stuk ging hihi...

Reageer
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!