Forum Subaru XV
Reacties van eigenaren
Ervaring met Subaru XV 2.0i: Comfortabel en bij normale snelheden redelijk verbruik. Auto voelt zeer degelijk en veilig. Adaptive cruise-control werkt super, ook in de file. Lane assist werkt zeer matig, er zijn veel betere systemen. Audio niet slecht maar niet in verhouding met de prijs van de auto (door de BPM).
Ervaring met Subaru XV 1.6 comfort: Prima auto met fijne adaptive cruise-control. CVT is wat wennen. Laag verbruik bij normaal gebruik!
Ervaring met Subaru XV: Prima auto, blij mee!
Ervaring met Subaru XV: Wat een onzin verhaal over de rommelige indeling van het dashboard. Het is een perfect afgewerkte auto die fantastisch rijdt met weinig rijggeluiden. Overtuig u zelf en ga mee proefrijden dan komt u er vanzelf achter dat de testrijder een grote fantast is.
Antwoord: Een Subaru... Altijd eigenzinnig en je houd ervan of totaal niet! He... Ik ben aan mijn tweede Subaru begonnen en ben overtuigd Subaru rijder geworden (nu 2014 XV 2.0 TD handgeschakeld 45.000km). Kwaliteit met rijeigenschappen om van te dromen.
Voorheen: Impresa plus 2006 2.0: 200.000 km op LPGG3 zonder problemen en bij inruil reed hij nog als nieuw! Geen roest, geen storingen het was gewoon een verademing naar ellende met andere merken.
*Maar de benzine motoren 2012/2018 kunnen al niet meer op LPG lopen....
*De 2017 en 2018 is er ook niet meer met diesel en ook niet handgeschakeld.
*De hybride uivoering is nog niet leverbaar in Europa.(wanneer wel?)
Gaan de verkoop cijfers eindelijk omhoog voor Subaru in Europa draait een C.E.O in Japan het op deze manier weer de nek om! Zo jammer....en voor meneer hierboven: test-rijders zijn dus geen kenners maar meestal liefhebbers van bling/bling en herkennen kwaliteit nog niet eens, al worden ze erdoor aangereden hihi...
Antwoord: 5 Toverwoorden bij een Subaru (XV):
1 kwaliteit (in bouw en rij eigenschappen)
2 Betrouwbaar(97 van de 100 rijden er naar 10 jaar nog steeds rond met 200 tot 300.000km erop is dan ook geen uitzondering)
3 Veiligheid (XV scoort top in crashtesten)
4 praktisch (echte rijders auto door AWD)
5 Robust (Werkpaarden zonder veel bling/bling)
Antwoord: Geachte "autotester": als reactie op uw test:
Onrustig karakter CVT: Een CVT is geen "standaard-automaat" en moet ook niet zo gereden worden en beoordeeld. Maar een cvt is zuiniger en krachtiger in gebruik en gaat veel langer mee zonder storingen, dat heeft de CVT in de Subaru justy al bewezen in de 90er jaren. Bij automaten komt de ellende (storingen) al bij de 150.000-200.000km bij een CVT pas na 300.000km is mijn ervaring.
Rommelige indeling dashboard: Spartaans Ja, maar rommelig? echt niet mee eens!
Verouderd kaartmateriaal navigatiesysteem: zeker geen Ford of VW beoordeeld de laatste tijd? Want daar zitten standaard ook 2 a 3 jaar oude kaarten op! Die ze moeten updaten bij de dealer.
Antwoord: O Ja...en mocht je niet overtuigd zijn van de kwaliteit en kunnen van een XV en denken dat ik uit mijn nek loop te zwetsen?..hihi
Ga dan eens naar deze site:
https://offtrax.ca
2 dames uit canada een XV uit Belgie en de 35.000km lange Maroc Challenge uit 2016 met een gereden standaard XV en gewoon deze nog winnen ook!!! en waarom, gewoon om dat hij niet stuk ging hihi...
Antwoord: Van 2000 tot begin 2005 in de een nieuwe Impreza GT turbo gereden en heb ik verkocht toen ik naar Spanje emigreerde. Het was de fijnste auto die ik gehad had. In Spanje eerst Peugeot gereden maar sinds juni 2018 toch weer een Subaru (XV 2.0 Executive Plus) gekocht en nog geen seconde spijt gehad. Wat een machtig fijne auto. Aan iedereen die zo nodig kritiek of commentaar wil leveren op de Subaru kan ik alleen maar adviseren om er zelf maar eens in te gaan rijden.
De autojournalisten hebben helaas vaak al een vooroordeel. Het feit dat iemand vindt dat de schakelaars of het dashbord naar hun idee niet mooi genoeg zijn, zegt helemaal niets over de auto. Net als vrijwel alle Subarur-ijders stap ik iedere keer met een brede grijns in de auto en dat heb ik met de Peugeot nooit gehad, hoewel ik daar vele jaren zonder problemen mee heb gereden.
Antwoord: CVT's kennen ook hun problemen. Normale hydraulische automaten kunnen ook veel km aan mits onderhouden. De DSG's is een ander verhaal. Dus elke auto heeft zijn nukken. De oude Subaru kwaliteit is ook al minder geworden. Kennis heeft zijn 2.0 boxer diesel eruit geblazen, compleet onderblok kapot. En het was een uit de goede serie. En dan wordt een Subaru onbetaalbaar wat reparatie betreft.
Antwoord: CVT's van Subaru behoeven nieuwe vloeistof elke 100.000km of 5 jaar Doe je dit niet....
Gaat hij kapot voor de 200.000km, gegarandeerd!
Anders gaat hij zeker dus 300.000km + mee. En er zijn maar weinig automaten die dit zonder revisie halen. Dus de Kwaliteit is goed!!
En een Subaru diesel EE20-2 (2011-2016) met 450.000km op de klok zonder revisie is ook meer regel dan uitzondering. Dus je weet niet waar je het over hebt (jij praat hier over de uitzonderingen, en dat moet je niet doen).
Ervaring met Subaru XV: Heerlijke zuinige auto (1 op 13/14) voor de rustige toerder in vergelijk tot mijn Forester uit 2006. Met een kleine caravan van 750 kg aan de trekhaak is het verbruik 1 op 1011. Nog steeds geen rammeltjes en rijdt nog steeds subliem.