7 november 2014
Skoda Fabia (2014 - 2021)

Skoda Fabia (2014 - 2021)

5 sterren voor Skoda Fabia in EuroNCAP-crashtest

Autozine
7 november 2014 | De nieuwe Skoda Fabia heeft het maximale aantal van 5 sterren verdiend in de Euro NCAP-crashtest. Deze uitstekende uitkomst bevestigt het hoge veiligheidsniveau van de nieuwe vertegenwoordiger van Skoda in het compacte segment. De derde generatie Skoda Fabia Hatchback staat vanaf 16 januari 2015 in de Nederlandse Skoda showrooms, maar is nu al te bestellen vanaf 12.990 euro.

Op zoek naar een Skoda Fabia?
bynco heeft er 17 vanaf € 8.900,-

Skoda Fabia (2014 - 2021)

De Euro NCAP-beoordeling is de optelsom van botsproeven die de inzittendenbescherming meten voor volwassenen en kinderen, het letselrisico voor voetgangers vaststellen en de aanwezigheid van moderne veiligheidssystemen belonen.

Skoda Fabia (2014 - 2021)

De nieuwe Skoda Fabia behaalde in alle vier de categorieën het maximale aantal van 5 sterren. Die categorieën zijn: inzittendenbescherming voor volwassenen, bescherming van kinderen, assistentiesystemen op het gebied van veiligheid en voetgangersbescherming. De testers prezen met name de stabiliteit van het inzittendengedeelte. Voor de bescherming van anderhalf jaar jonge kinderen kreeg de nieuwe Skoda Fabia het maximale aantal punten toebedeeld en ook de bescherming van 3-jarigen gooide hoge ogen.

De nieuwe Skoda Fabia deed het mede zo goed dankzij veiligheidsaspecten die tot nu toe vooral in veel duurdere auto's waren aan te treffen. Zo is er het proactieve remsysteem Front Assistant met geïntegreerde noodstopfunctie. Dit debuteert in de nieuwe Skoda Fabia en is al vanaf het tweede niveau (Ambition) standaard. Het systeem meet met behulp van een radarsensor continu de afstand tot voorliggers. Als die ruimte te klein wordt, grijpt de elektronische assistent in, variërend van een waarschuwing tot een automatische noodstop.

Skoda Fabia (2014 - 2021)

Ook de Multi-Collision Brake, als onderdeel van ESC (elektronische stabiliteitscontrole) is een primeur voor de nieuwe Skoda Fabia. De Multi-Collision Brake vermindert het risico dat de auto na een botsing bij een vervolgongeval betrokken raakt, door automatisch de remmen te activeren.

Eveneens nieuw in de jongste generatie van de Skoda Fabia is de Driver Activity Assistant (vermoeidheidsdetectie). Andere veiligheidssystemen zijn de snelheidsbegrenzer, Hill-Hold Control en elektronische bandenspanningsbewaker.

Skoda Fabia (2014 - 2021)

De uitgebreide en volledig op elkaar afgestemde veiligheidsvoorzieningen in de nieuwe Skoda Fabia bieden zeer goede bescherming in het onverhoopte geval van een aanrijding. Zes airbags (voorin, voorin opzij en langs de zijramen) en vijf driepunts veiligheidsgordels dragen bij aan de inzittendenbescherming. Ook de zeer stevige carrosserie met geoptimaliseerde kreukelzones doet een duit in het zakje.

Euro NCAP (European New Car Assessment Programm) is een onafhankelijk consortium van Europese verkeersministeries zoals het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, automobilistenclubs zoals de ANWB, verzekeraars en consumentenorganisaties zoals de Consumentenbond. De organisatie voert regelmatig botsproeven uit met nieuwe modellen en beoordeelt zo de veiligheid en bescherming ervan.

Skoda introduceert Fabia online editionSkoda introduceert Fabia online edition
12 februari 2021
Skoda Fabia nu ook als 1.0 GreentechSkoda Fabia nu ook als 1.0 Greentech
10 september 2018
Skoda maakt prijzen Fabia 2018 bekendSkoda maakt prijzen Fabia 2018 bekend
9 augustus 2018
Skoda Fabia ondergaat facelift 2018Skoda Fabia ondergaat facelift 2018
8 februari 2018
 

Info

Test

Techniek

Prijs

Occasions

Forum