20 oktober 2019
 

Forum Rover 75

Reacties van eigenaren

  

, datum: 6 mei 2019

Ervaring met 75: Wat een heerlijke, zwaar onderschatte auto is dit. Ik heb hem al bijna 7,5 jaar, wel wat onderhoud (gemiddeld ca. €1.000,- per jaar), maar dat is normaal met die leeftijd. In 2002 heb ik hem voor €2.500,- gekocht. Toen heb ik wel ca. €4.000,- besteed aan achterstallig onderhoud, maar al die jaren daarna vrijwel probleemloos gereden, met dank aan garage Terpstra in Kollum.

Het fijne aan de auto is het rijcomfort, hij glijdt werkelijkeover de weg, de motor is heel soepel en gewillig, en het interieur is prachtig (vind ik). Alle Rovers hebben trouwens wel het probleem dat op den duur de binnenbekleding van het dak loslaat. Ik heb hiervoor een Rover 416 en een -2016 gehad en die hadden dat ook (beide ook goede auto's, eigenlijk Honda's).

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Autobedrijf Terpstra in Kollu, gespecialiseerd in Rover en MG.

Ervaring met verkoop: Ten Oever auto's Breda. Ik raad ze af. Auto met APK had problemen die helemaal niet door de APK kunnen, zoals gebroken veer.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit7 jaar
KM-stand239.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor9
  
  

, datum: 20 januari 2019

Ervaring met 75: Geen problemen mee gehad. Nu na zo'n 18 jaar (!) wat "standaard" storingkjes zoals een airbagmodule met resetprobleem en een slome deursluit-motor.

Uitvoering2.5
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit17 jaar
KM-stand145.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 23 september 2018

Ervaring met 75: Heb 'm net gekocht, moet de auto nog ophalen.

Ervaring met verkoop: Thermostaat. Uitlaat. Controleer de controle lampjes, met op contact zetten. Daarna met draaiende motor. Ivm storingen. Ophanging (veering)

UitvoeringV6 2.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit1 jaar
KM-stand137.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort10
Motor5
  
  

, datum: 30 mei 2018

Ervaring met 75: Vraagje: tijdens het rijden bij sturen naar links, aan de rechterzijde kraakgeluid regelmatig te horen wat kan dit zijn? Gaarne advies.

Uitvoering2.5
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand13.500 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Haruwi, datum: 2 december 2018

Antwoord: Controleer de veer. Ik had 2 gebroken achterveren, die ook dat geluid gaven. Makkelijk zelf te vervangen als je tenminste een put hebt. Draagarm met een kleine assenkrik of schaarkrik omlaag duwen. Let op dat de nieuwe veer goed geplaatst wordt ivm de winding.

Nieuwe vloermatten voor de Rover 75?
Dat kan! Vanaf € 35,-
Just Carpets.nl

  

, datum: 7 februari 2018

Ervaring met 75: Na 10 jaar nog altijd mijn droomauto! Wel enige reparaties gehad, maar weegt op tegen de aanschaf en het comfort!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Normaal. Alleen vorige maand een electrische storing! Draad onder de motor inwendig gebroken. Lang gezocht maar opgelost.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit10 jaar
KM-stand350.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 10 februari 2016

Ervaring met 75: Ik ben de bezitter van een fantastische Rover 75. De vorige limousines die ik in bezit gehad waren Jaguar, Lincoln, Cadillac, Pontiac, Mercedes, Renault Safrane. Maar wat ik met mijn Rover 75 ervaarde is onvoorstelbaar. Deze wagen heeft een uitzonderlijke uitstraling beschikt over een gelijkaardig rijgenot zoals Jaguar. Maar wat betreft de onderhoud kosten zijn gewoonweg ongezien. De eerste onkosten kreeg ik op 180.000 Km een nieuwe nokkenas sensor en groot onderhoud 250 euro.

Vervolgens een groot onderhoud op 200.000 km factuur van 650 euro. De laatste 4 keer dat ik naar de technische controle ging stelden men steeds versleten rubberen (tussen stuken) vast deze herstelling koste mij max 4x 80 euro. Gezien de wagen wat betreft de motor nog steeds in uitstekende staat en nu na 260.000 km de koppeling aan vervanging toe is, heb ik toch besloten deze te vervangen, prijs voor deze klus 900 euro.

Dus mijn prachtige comfortabele probleem loze Rover 75 heeft mij in een periode van 14 jaar met 260.000 km uitgerekend 2.120 euro herstellingen gekost. welke auto merk doet dit na. Ik blijf er nu mee rijden tot 300.000 km en dan hou ik hem als collectie item of oldtimer, althans als ik nog leef. De wagen word na het faillissement onderhouden bij een onbekende dealer vervangingsstukken onmiddellijk leverbaar geen enkel probleem.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Normaal onderhoud geen bijzondere opmerkingen, op tijd en stond vervanging van olie en filters normale slijtage van banden.

Er waren in het verleden start problemen maar bij vervanging van sensor was dit opgelost. Tevens stilvallen van motor, steeds bij zwaar regen weer. Reden is de afwatering onder de motorkap die verstopt is daar bevind zich ook een computer (onder de ruiten wissers) wanneer deze te maken krijgt met wateroverlast valt de motor automatisch uit. Zorg steeds dat het water weg vloeit.

Ervaring met verkoop: Geen bijzondere opmerkingen

UitvoeringCdti
Brandstofdiesel
Bouwjaar2002
In bezit14 jaar
KM-stand260.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
 
Reactie van: Jkgvandermeer, datum: 30 juni 2016

Antwoord: Prachtige auto, deze week een Rover 75 2,5 ltr V6 gekocht. Volledig leer en allerlei functies. En met maar 145.000 km op de teller is dit mijn mooiste aankoop ooit. Minpunten: ABS storing (besteld sensor li achter.) Airbag storing (moet nog in gaan verdiepen). Instap strippen losgelaten. Verder rijdt deze wagen subliem.

 
Reactie van: Johnwijnakker, datum: 1 februari 2017

Antwoord: Is je probleem met de airbag opgelos?. Bij mij ging het lampje soms ook aan. Even de kabelboom onder de passagiersstoel wat bewegen en hij is weer uit voor een hele poos. Ligt aan het stekkertje. Probeer het maar eens.

succes.groet John Wijnakker.

  

, datum: 17 december 2015

Ervaring met 75: Hoi Beste Rover vrienden,

Ik heb de lekkage gevonden van mijnj Rover 75. Het blijkt namelijk dat het komt door het rubbertje van het koppelingspedaal. Als het nieuwe systeem word ingebouwd, moet men het rubbertje in de gaten houden van hoe die geplaatstg moet worden. Als men het rubbertje namelijk verkeerd erin zet stroomd het water nogal flink naar binnen en zijn de rapen gaar dat je een natte vloer hebt en dat blijft zo bij elke regenbui. Dus hou dat goed in de gaten, dus het plaatsen van het rubbertje bij het koppelingspedaal en als die goed zit is je wateRoverlast voorbij.

met sportieve Rover groetjes van,

Menno Karens.

Uitvoering2 Liter V6
Brandstofbenzine
Bouwjaar1999
In bezit1 jaar
KM-stand215.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor6
  
KwikFit
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »