Renault Wind
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
3,7
3,8
3,5
2012
2011
2010
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
12%
eenvoudig
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
10%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
8%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
7%
gemiddeld
Stuurkogel te veel speling
7%
ernstig
Veer gebroken of gescheurd
6%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Remschijf ernstig gecorrodeerd
4%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
16%
eenvoudig
Stuurkogel te veel speling
10%
ernstig
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
6%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
6%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
5%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Veer gebroken of gescheurd
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
4%
gemiddeld
2010
Bandenspanning niet op juiste waarde
10%
eenvoudig
Stuurkogel te veel speling
10%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
9%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
6%
gemiddeld
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
6%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
6%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
5%
ernstig
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2021.