Forum Renault Megane Coupe Cabriolet
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb het zelfde probleem en kan de oplossing niet vinden. Ook een cabrio 2004 Renault Megane hard top.
Ervaring met Renault Megane Coupe Cabriolet 1.9 dci: Deze auto heb ik gekocht bij de ABD groep in Sneek. Dit is officiele Renault delaer. Volgens hun website de beste dealer van Nederland. De auto werd al na 4 maanden technisch total loss verklaard en de dealer beroept zich op het gegeven dat er geen garantie is afgesproken en wil niets voor me doen. Aanschafprijs bedraagt 5000 euro! Verder heb ik de auto tweemaal laten repareren voor in totaal 3100 euro. Kortom totale schade bedraagt 8100 euro en Renault doet niets!
Ervaring met verkoop: ABD Renault is Sneek behandelt klanten onbeschoft en onredelijk!
Antwoord: Er is een verplichte garantie grens. Laat een geschillen commisie zich hier over buigen. Als je rechtsbijstand heb kan je hun ook inschakelen als het om oude gebreken gaat.
Ervaring met Renault Megane Coupe Cabriolet 1,9 DCI automaat: Zeer stille en krachtige motor om relaxed mee te rijden, met daarbij een zeer comfortabel comfort en uitstekende stoelen. Rij er alleen mee in de zomermaanden en heeft dan een winterstop (opgeschort). Anders zou een diesel voor mij zeer oneconomisch zijn, maar om het motorkarakter heb ik toch de diesel de voorkeur gegeven.
Ervaring met verkoop: De auto heb ik zelf bij een km-stand van 7000 uit Duitsland geimporteerd en was geheel nog in nieuwstaat (nu nog) en scheelde enkele duizenden euro's. Alleen de BPM van de "milieu- en belastingdieven" viel een beetje tegen ondanks dat er een roetfilter af fabriek in zit. Na pakweg 8000 km is de uitlaat nog brandschoon. Tank wel V-power en dat scheelt toch echt!
Ervaring met Renault Megane Coupe Cabriolet 2.0 V6: Fantastische auto. Ondanks 2 liter is het verbruik bijna 1:14. Rijgeluiden natuurlijk iets meer bij cabrio. Tot nu toe probleemloos!
Antwoord: Mijn ervaring is niet best met deze dealer. Onze auto een Megane wilde gisteren niet starten. Vervolgens neem ik contact op met Renault Service Route die een monteur langs sturen. Het was een klein probleem zei hij. Hij begon bij de zekering onder de motorkap en zij alles is heel, niks stuk. Maar hij kon niks vinden. Ffin hij gebeld naar Stam Soestdijk; de auto moest naar de garage met de oplegger.
Eenmaal aangekomen bij Stam werd al snel via de laptop uitgelezen dat mijn startmotor stuk was. Daarom kon die andere monteur het niet vinden. Kosten: 475 euro tot 600 en kon hem morgen ophaalen. Ik terug naar huis en naar 2 uur gaat de telefoon: de auto is klaar, het was niet de startmotor maar eeen zekering onder de moterkap die de monteur thuis niet gezien heeft. Heel vreemd niet de kosten hoor werd mij verteld de zekering kost 0,10 eurocent maar ik krijg voor het arbijdsloon een rekening van, let op, 200 euro. Wat een oplichters.
Antwoord: Ik heb bij Stam bijzonder onprettige ervaring opgedaan. Ik heb, gezien er telkens weer een andere oorzaak zou zijn, de auto weggehaald en het voorval als klacht gemeld. Ook de afwikkeling van de klacht vind ik ver beneden alle peil, er rest mij weinig anders dan andere mijn bevindingen mede te delen zodat deze hier hun les uit kunnen trekken.
renault.barneveld@stam.nl
Van: Geurt Visser <:snackbarmenzegt@gmail.com>:
Onderwerp: 40-BS-JS KLACHT.
Datum: 8 september 2012 20:49:29 GMT+02:00
Geachte Heer,
Bijdeze wil ik u het volgende laten weten.
Op 24 augustus 2012 wilde mijn Renault met het kenteken 40-BS-JS niet starten toen ik uw bedrijf belde met het probleem en uit legde dat de zekering die op de accu zit er uitklapte en vroeg wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn en of ik deze zekering kon komen halen kreeg ik het volgende antwoord (ik kan door de telefoon niet zien wat er aan mankeert en de zekering hebben we niet in voorraad, belt u de pech service maar).
Ik belde hierop de pech service en binnen een half uur was deze er de chauffeur had het probleem direct gevonden en haalde uit de zekering kast van zijn eigen auto een zekering en monteerde deze (de auto startte verder zonder probleem keurig en correct geholpen).
Twee dagen later echter opnieuw het zelfde probleem, opnieuw met uw bedrijf gebeld en opnieuw uitgelegd wat de storing was, nu kwam er een monteur van uw eigen bedrijf met een geinprovizeerde zwevende zekering want de originele was weer niet op voorraad, deze zekering bleek later slechts 30 amp te zijn en klapte er na twee pogingen onmiddellijk weer uit (het vreemde hierbij was dat op dat moment alles uit stond en dat er geen enkele stroom verbruiker aan stond) geen oplossing dus en de sleepwagen werd weer gebeld en de auto afgevoerd naar uw bedrijf.
In de loop van de dag kreeg ik een telefoontje dat de storing niet gelijk kon worden gevonden en dat alles doorgemeten moest worden de verwachte tijd hiervoor was anderhalf / twee uur en de voorlopig beraamde diagnose kosten &euro: 150,= / &euro: 200,= (vreemd als je niet weet waar je naar zoekt maar wel al kunt zeggen wat het gaat kosten).
Op mijn vraag wat de auto waart was als ik hem zo liet staan kreeg ik als antwoord (u word dadelijk door mijn collega terug gebeld). Ik werd dus niet terruggebeld.
De andere dag ben ik bij uw bedrijf langs gegaan om verder te informeren, men was inderdaad vergeten om mij terug te bellen maar de verkoper s,ochtends zijn tanden gepoetst met after shave en zijn stropdas zo hoog geknoopt dat er zelfs geen vriendelijk knikje af kom vertelde mij (het is het verkeerde model, het verkeerde type, de verkeerde kleur, het verkeerde bouwjaar, en de markt licht helemaal op zijn reed er is geen auto te verkopen, wel durfde hij na diep nadenken &euro: 1,200,= te bieden ).
Ik ben hierop niet verder ingegaan en verzocht mij op de hoogte te houden van de te verwachten werkzaamheden.
Na twee weken en diverse telefoontjes kreeg ik telkens een ander verhaal, eerst zou het de start motor kunnen zijn, toen werd het de zekeringkast met mogelijk klevende relais, toen zat de oorzaak in de airko ( het vervangen hiervan zou &euro: 1.650,- bedragen en niet zeker dat alles dan zou werken ) want eigenlijk wist niemand het zeker en de oorzaak kon niet worden gevonden.
Inmiddels heb ik inlichtingen gewonnen zowel bij mijn eigen garage als bij de ANWB deze kunnen naar zeggen met het hele verhaal geen kant uit, ( als de zekering er onbelast uit slaat kan het van alles zijn maar beslist niet de airko ) want die werkt op dat moment niet.
Kortom ik ben de auto op vrijdag avond wezen ophalen want naar zeggen startte hij de hele week probleemloos, de te verwachte rekening zou rond de &euro: 270,= gaan bedragen, wat schetst mijn verbazing dat toen ik de auto startte het lampje STOP en van de dynamo bleven branden, ook zaten er in het midden van de motorkap een aantal flinke krassen ( als of hij onder de brug of iets dergelijks was gereden ) op weg naar huis ging ik bij de Jumbo nog wat
Ervaring met Renault Megane Coupe Cabriolet 1.9 DCi: Let op met het oppompen van je banden, ventielen(bandenspanningscensor) breken spontaan af. Dus zorg voor een goede reserveband, deze zit niet standaard in elke CC.
Ervaring met Renault Megane Coupe Cabriolet Automaat: Veel storingen en er niet goed mee over de weg kunnen rijden met deze auto. Had hem nieuw gekocht, maar wanneer je in de garage komt dan is er een wachtrij m.b.t. het onderhoud van de Renault, ook dat heeft zijn bedenkingen gedurende die 4 jaar. Let vooral op of er sprake is van een wachttijd!
Ervaring met Renault Megane Coupe Cabriolet: Sinds juni 2011 hebben wij een Renault Megane 1,6 uit 2004 en hebben veel te maken met electrische storingen: regelaar defect en dan het bericht electrische storing, garage kan niets vinden en zegt dat dit een moeilijk te vinden probleem is. Is er een tip of oplossing van dit probleem?