Forum Renault Megane (2002 - 2009)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Renault Megane: Heb nu sinds een maand een 1.5 dci station. Op het eerste gezicht een ruime auto, maar:
De airc werkt regelmatig niet, de radio valt uit, nieuwe sleutel word vaak niet herkend en de ramen blijven soms open staan. Het gros van deze problemen zijn al meerdere malen gemeld door mijn voorgangers van deze auto en geen van alle heeft een goede ervaring met deze auto of de garage.
Vandaag heb ik voor de 2 de keer in 2 weken de auto weer in de garage gehad voor o.a. deze problemen. De uitkomst is bij hun wederom, meneer er is niks te constateren van uw klachten. Als je hen wijst op de historie van de auto en dat het wel al heel vaak gemeld is door iedereen, komt er een antwoord van hij heeft dan ook al 160.000 km gelopen.
Maar wel word je benaderd door een verkoper voor een nieuwe Megane ivm dat de auto bijna vervangen mag worden. Als verkoopargument geeft dhr op dat een Renault een goede betrouwbare auto is, die probleemloos meer dan 2 ton moet kunnen halen. Maar op de manco's van de auto geeft hij geen gehoor.
Nooit meer een Renault niet vanwege de kwaliteit maar ook niet vanwege de slechte service die zij bieden! En als laatste is mij opgevallen dat er hier wel erg weining Renaults staan van personeel maar des te meer van de Duitse concurrenten. Dit zegt toch genoeg denk ik.
Ervaring met Renault Megane 1.9 DCI: Heb 2 jaar geleden een Renault Megane II 2003 gekocht, dit was mijn 1e auto. Na 5 dagen de auto te hebben gehad, hoorde ik een raar geluid in de motor en de turbo Druk was meteen weg, in de achteruitkijkspiegel zag ik witte rook en de motor maakte heel veel toeren, ik kreeg de moter met geen mogelijkheid uit.
Na anderhalve minuut op volle toeren te hebben gelopen explodeerde de motor (op hol geslagen), wat bij Renault veel voor komt en bekend is bij de garage en dealers. Mijn auto had op dat moment 118.000 km gelopen, wat voor een diesel niet veel is.
Ben in totaal aan reparatie kosten 6200 euro verloren. Enige compensatie van Renault uit was niet aan de orde, terwijl het probleem bekend is. Dit is mijn laatste Renault en wil niks/nooit meer iets met dit merk te maken hebben, leuke auto om te zien maar totaal kansloos.
Onderhoud van de auto laat ik doen door een andere garage, de service bij Renault Sittard in schandalig.
Ervaring met onderhoud: Probeer na dit te hebben meegemaakt de meeste dingen zelf te doen, vertrouwen in zogenaamde renault monteurs heb ik niet meer.
Ervaring met Renault Megane 2.0 GT 165: Prima auto. Felle, sportive motor en perfect door de bochten.
Ik heb achtereenvolgens een R25 TS, R25 TX, Safrane, Laguna en een Megane Grand Tour gehad. Allemaal prima auto's, alleen de electronica liet nog weleens te wensen over. Mijn Megane's hadden alle twee veel last van de sensoren in de deursloten. De een na de andere ging kapot dus dit is wel een punt van aandacht. Alle 3 of 5 deuren goed controleren!
Ervaring met onderhoud: Niet alles wordt tijdens de beurten meegenomen dus vraag bijv. eens of het airco systeem nagekeken kan worden.
Ervaring met Renault Megane 15 dci: Prima auto. Ik heb er in 2 jaar 65.000 km mee gereden met 3 verschillende personen, alle 3 tevreden. Een maal EGR klep vervangen (zwaar vervuild), afvoer airco verstopt (uitvoering 100 pk verbruik gem 1:20). Aanrader!
Ervaring met verkoop: Laag gewicht, dus in verhouding voordeliger in wegenbelasting.
Ervaring met onderhoud: Zorg wel dat het brandstoffilter op tijd wordt vervangen.
Ervaring met Renault Megane: Ben in 2 jaar tijd tig keer bij de garage geweest en 2300 euro lichter buiten de beurten om. De electrische ramen zijn allemaal vervangen, 4 keer bij de garage geweest voor de melding inspuiting defect. Iedere keer iets vervangen, maar probleem bleef. Net weer gerepareerd, maar nu heb ik steeds meldingen inspuiting controleren of electronische storing en lampje service. Na herstart melding weer weg, dus morgen maar weer bellen. Het is dat ik het geld er niet voor heb, anders was dit wan product al vervangen.
Antwoord: Ik heb het zelfde probleem. Begon met een gebroken distr.riem.schade. (2465 euro.)
na 70000km! Nu nog steeds storing.fout-code P638 (gasklep?). Ondertussen, als je onder het rijden de code inspuiting cotroleren krijgt de auto een gooi vooruit. Dit gebeurde ook 2 dagen geleden.
tijdens inparkeren. auto op hol.BINGO! 1.100 euro schade. Garage weet niet wat te doen. Ik wel! Klaarmaken en schade vergoeden.
Antwoord: Ik heb 4 weken geleden ook een Renault Megane gekocht: een 1.9dci met 196.000 km op de teller. Zelfde Probleem!
Na 2 weken sloeg de motor op hol en met geen mogelijkheid meer uit te krijgen, straat vol rook. Stond in de vrij maar bleef toeren maken, auto in de 4 gezet en hierdoor is deze uit gevallen.
Turbo kapot: 1200 euro. Motor waarschijnlijk kapot: 6500 euro.
Ervaring met Renault Megane Business line 1.6 16: Helaas geen tips, de auto is volkomen probleemloos.
Ervaring met Renault Megane: Heb een megane II op LPG nieuw gekocht in 2006 , nu 270.000 gelopen, zonder enig probleem met de motor. Loopt nog als een zonnetje en regelmatig lang stuk 5500 toeren op de autobahn (met de 1.6 ltr wel handhaven). Heb dus al zo een 20.000 euro aan brandstof bespaard. Verder wel kleine probleempjes die je altijd wel hebt.