Renault Initiale Paris
Renault toont Initiale Paris in Frankfurt
Renault presenteert de Initiale Paris. Dit is het zesde conceptmodel in de 'Life Cycle' van Renault – de designstrategie die is ingezet door hoofd-design Laurens van den Acker. De Initiale Paris vertegenwoordigt drie functies als conceptauto:
- De auto staat voor het zesde stadium in de designstrategie 'Life Cycle' van Renault: het thema 'wijsheid'. De Initiale Paris drukt onbevangenheid uit.
- Het is ook een voorbode van de volgende generatie van de Renault Espace. "Initiale Paris" wordt ook de benaming van de modellen van Renault in het topsegment.
- De conceptauto illustreert de ambities van Renault en de expertise die het heeft met betrekking tot het premiumsegment.
Het studiemodel is 4,85 meter lang en belooft een uitzonderlijk ruim interieur. Ondanks dat de proporties vergelijkbaar zijn met die van de huidige Espace, is de Initiale Paris circa 250 kg lichter.
De Initiale Paris heeft de uitstraling van een sedan, het karakter van een SUV en de ruimte van een MPV. Hij is voorzien van een panoramadak, dat 'speelt' met het licht. Dankzij de opvallende grille, de gespierde schouderlijn en de 22 inch wielen is de Initiale Paris de aandachtstrekker op de stand van Renault.
Het audiosysteem is speciaal door Bose ontwikkeld voor de Initiale Paris. Het eerste audiosysteem dat voor een conceptauto van Renault op maat is gesneden (bestaande uit dertig speakers en twee subwoofers).
De Initiale Paris wordt aangedreven door een nieuw ontwikkelde dCi 130-dieselmotor, gekoppeld aan een automatische EDC-transmissie met dubbele koppeling. Ondanks het tot 400 Nm toegenomen koppel is de nieuwe dCi 130 EDC zo'n 25 procent zuiniger en stoot hij 40 gram CO2/km minder uit dan de huidige dCi 130.