Forum Renault Avantime
Reacties van eigenaren
Ervaring met Renault Avantime 2.0 16v Expression: Ga voor een Avantime met volledige onderhoudshistorie en bijvoorkeur bij RENAULT-dealer met 6 maanden BOVAG-garantie. De Avantime heeft 12 jaar garantie op de carrosserie (mits dealer onderhouden).
Antwoord: Inmiddels 2016. Auto is bijna niets meer waard, maar nog even tijdloos. Onderdelen al gauw een probleem. Recent rubbers schokbrekers laten vervangen. Verder alleen storing met de aanjager. Boven stand 4 gaat hij aan en uit. Wellicht de weerstand. Soms doet hij het wel goed. Iemand ideeen. Verder mooie auto met japanse automaat die frans hakerig schakelt. Velen vinden hem mooi of spuug lelijk.
Gr aad
Antwoord: Hallo Aad!! Laat je Avantime taxeren, zal snel tegen de 20.000 aanlopen mits goed onderhouden. Je bent niet in het Avantime-register opgenomen wel? Wijnazijn fanatiekelingen die dit trachten te doen! Derhalve ook heeeeel veel contacten in binnen en buitenland die kunnen helpen met problemen en/of onderdelen! Graag raken we met je in contact. Ons mailadres is: Wvries1960awd.1@kpnmail.nl
Groet, Wim en Margriet de Vries
Zuidlaren
Ervaring met Renault Avantime 3.0 v6 privilege: Pracht auto, heerlijk comfort. Ruim, ook bruikbaar als gezinsauto. Ruime kofferruimte.
Deze exclusieve auto vraagt wel een beetje coulance van de eigenaar. Met name interieur gevoelig voor rammeltjes, losse onderdelen, etc. Echter steeds goed en adequaat opgelost door de dealer. Verbruik van de auto is redelijk bij gemiddeld rustig gebruik (gemiddeld 1:10 met 3.0 V6). Lekker vlot en sportief doorrijden heeft zijn prijs (1:8). Wel heerlijk toeren op de Duitse autobahn.
Ben tot op heden 2x een Avantime tegengekomen!
Ervaring met Renault Avantime V6-24: Een maal bobine laten vernieuwen buiten garantie doch geen rekening gezien, zeer soepele krachtbron die op lange afstand zelfs erg zuinig is, 1:11 eenvoudig haalbaar met gemiddelde boven de 130 km/h.
Nog steeds een spraakmakend ontwerp, voor de AH, verjaardagen etc.
Probleem?! er is geen vervanger.
Ervaring met verkoop: Geen afiniteit met merk en al helemaal niet met een Avantime, scheelde 7500 euro met prijzen gevraagd bij |Renault dealers.
Ervaring met Renault Avantime 2.0T: Ik heb bijna elke maand wel iets. Het is telkens weer iets anders. Dan iets motorisch en dan weer iets met het interieur. Het lijkt erop dat Renault niet echt de puntjes op de I heeft gezet tijdends de afwerking.
Antwoord: Wij zijn fanatiekelingen die proberende vrienden een register bij te houden onder de noemer "Avantime vrienden Nederland". Derhalve ook heel veel contacten in binnen en buitenland die kunnen helpen met problemen en/of onderdelen! Graag raken we met je in contact. Ons mailadres is: Wvries1960awd.1@kpnmail.nl
Groet, Wim en Margriet de Vries
Ervaring met Renault Avantime 3.0: KOPEN INDIEN MOGELIJK; WORDT EEN COLLECTORS ITEM
Ervaring met Renault Avantime 3.0 benz: Jammer dat op een ocaison van dit kaliber auto alleen maar een Topgarantie meegegeven wordt, wat eigelijk thuis hoort bij tweedehands bedrijven en niet bij een klassefabrikant als Renault.
Ervaring met onderhoud: Advies voor Renault: de diagnose moet onmiddelijk gesteld worden en de klant niet eerst laten doorsukkelen met het probleem. Wees profesioneel!
Ervaring met Renault Avantime 2.2 dc1: Houdt er rekening mee dat dit allesbehalve een perfecte auto is. De techniek is ok, gebaseerd op de toenmalige Espace.
Onderdelen schaars behalve wanneer identiek aan die Espace. Ik gebruikte de auto voor dagelijks vervoer van Groningen naar Adam 4 x per week, dat bleek na een jaar toch teveel gevraagd. Er zijn te weinig monteurs die iets hebben met dit extravagante type, da's jammer. En dat heb je wel nodig in dit geval. Eerder had ik en V6 automaat op gas: dat was een ramp, bobine verslindend en duur.
Maar: val je voor het design, en dat deed ik, dan ga ik ver in het investeren in repareren. Het was echt de allermooiste auto by far die ik heb gehad.
Ervaring met verkoop: Nvt, gekocht uit de voorraad van een particulier
Ervaring met onderhoud: Helaas, de garage bestaat niet meer, er was een monteur die er wel lol in leek te hebben om deze designstudie rijdend te houden.