Pontiac Trans Sport
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
6,2
7,2
5,3
5,9
8,2
5,4
7,4
5,3
5,3
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
2005
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
17%
ernstig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Roestschade dorpel
7%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
6%
ernstig
Waarschuwingsinrichting antiblokkeersysteem geeft defect aan
6%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
3%
ernstig
2004
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
15%
ernstig
Waarschuwingsinrichting antiblokkeersysteem geeft defect aan
6%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
6%
eenvoudig
Roestschade dorpel
6%
ernstig
Band onvoldoende profiel
4%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Stuurkogel te veel speling
3%
ernstig
2003
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
16%
ernstig
Roestschade dorpel
6%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
5%
ernstig
Band onvoldoende profiel
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
2002
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
15%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
10%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
8%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
8%
ernstig
Roestschade dorpel
5%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Licht- donkerscheiding dimlicht onduidelijk
4%
gemiddeld
2001
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
13%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
8%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
6%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
4%
ernstig
Licht- donkerscheiding dimlicht onduidelijk
3%
gemiddeld
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
3%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Roestschade dorpel
3%
ernstig
2000
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
18%
ernstig
Roestschade dorpel
11%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
6%
ernstig
1999
Roestschade dorpel
12%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
11%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
8%
ernstig
1998
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
13%
ernstig
1997
Bandenspanning niet op juiste waarde
14%
eenvoudig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2020.