Het opladen van de accu vergt 6 uur en de auto kan met een gewone stekker op het lichtnet aangesloten worden. Snelladen met een speciale aansluitkabel is ook mogelijk, in slechts 15 minuten wordt de accu dan voor 50% opgeladen en in 30 minuten tot 80% van de volledige capaciteit. Uit de praktijk blijkt dat een stadsauto voor 90% van de tijd stilstaat, er is dus bij normaal gebruik alle gelegenheid om de accu tussentijds weer op te laden.

De gemiddelde energiekosten van de Peugeot iOn bedragen tussen de € 1,50 en € 2,00 per 100 km, ongeacht de wijze waarop de accu wordt opgeladen. 's Nachts of in de daluren laden biedt extra voordeel, gezien de lagere stroomkosten.
De Peugeot iOn is een volwaardige, moderne auto, ook als het om veiligheid gaat. De standaarduitrusting omvat zes airbags, ESP, elektronische remkrachtverdeling, noodrem-assistentie en een stevige kooiconstructie.
Al bij het ontwerp van de auto is veel aandacht besteed aan veiligheid en de betrouwbaarheid van de elektrische aandrijving. Alle delen van de accu bevinden zich in een volledig afgedichte ruimte onder de vloer van de auto, veilig bij eventuele aanrijdingen. Bovendien zorgt dit voor een betere gewichtsverdeling met een laag zwaartepunt. Het opladen wordt volledig automatisch geregeld, de berijder hoeft alleen de stekker in het stopcontact te steken.

Alle gebruikers van een iOn kunnen gratis en voor onbepaalde tijd gebruik maken van diensten zoals Peugeot Connect SOS en Peugeot Connect Assistance. Als de bestuurder op de SOS-knop drukt (of automatisch als er een airbag afgaat), wordt er rechtstreeks verbinding gemaakt met de alarmcentrale van Peugeot. Als de bestuurder op de knop met de "Leeuw" drukt, krijgt hij rechtstreeks contact met de helpdesk van Peugeot Assistance. De exacte locatie van de auto wordt automatisch vastgesteld en doorgegeven aan de hulpdiensten die zo sneller ter plaatse kunnen zijn.
De standaarduitrusting bestaat verder uit: lichtmetalen velgen, stuurbekrachtiging, mistlampen vóór, automatische verlichting, dagrijverlichting, centrale vergrendeling met afstandsbediening, boordcomputer, airconditioning, radio/CD/MP3-speler met Bluetooth en USB-aansluiting, elektrisch bediende ruiten vóór en achter, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, neerklapbare rugleuningen achterbank …
De iOn is er in één uitvoering. De enige optie, naast een aantal carrosseriekleuren, is een uitneembaar navigatiesysteem, dat ook te gebruiken is op de fiets of bij het wandelen.

De consumentenprijs van de Peugeot iOn is vastgesteld op € 29.550,- exclusief BTW en inclusief vijf jaar garantie op de accu en de elektrische aandrijflijn. De iOn zal eind 2010 in Nederland op de markt komen.

4 november 2010

25 februari 2010

7 september 2009