Forum Peugeot 407 SW
Reacties van eigenaren
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
'05
4
bouwjaar
jaar in bezit
280k
km
diesel
Betrouwbaarheid
5
Comfort
8
Motor
7
Naam: Breginabeijering, datum : 3 december 2012
Ervaring met Peugeot 407 SW: Wij hebben sinds 4 jaar nu een peugot 407 SW en we krijgen de ene storing na de andere. Meest irritante is dat we steeds de melding krijgen dat onze olie druk te laag zou zijn, maar die is goed op peil. Onze garage weet niet waar het vandaan komt. Heeft iemand misschien tips? En een ander nadeel wat wij ondervinden, is dat er in 2 jaar alle ventielen van de banden zijn afgeknapt. We hebben er nu gewone ventielen in gedaan, maar nu steeds de melding van banden spanning niet gecontroleerd, ook kan onze garage deze niet uitzetten... Qua rijcomfort prima auto en zeker ook voor mensen met rugklachten, auto heeft super stoelen.
Ervaring met Peugeot 407 SW: Wij hebben sinds 4 jaar nu een peugot 407 SW en we krijgen de ene storing na de andere. Meest irritante is dat we steeds de melding krijgen dat onze olie druk te laag zou zijn, maar die is goed op peil. Onze garage weet niet waar het vandaan komt. Heeft iemand misschien tips? En een ander nadeel wat wij ondervinden, is dat er in 2 jaar alle ventielen van de banden zijn afgeknapt. We hebben er nu gewone ventielen in gedaan, maar nu steeds de melding van banden spanning niet gecontroleerd, ook kan onze garage deze niet uitzetten... Qua rijcomfort prima auto en zeker ook voor mensen met rugklachten, auto heeft super stoelen.
Reactie van: Antoinegooyers, datum: 31 januari 2013
Antwoord: Heb het zelfde probleem gehad. Na een jaar lang zoeken bleek het met de afstelling van distributiesnaar te maken te hebben.
Reactie van: Wouterkuijntjes, datum: 23 februari 2013
Antwoord: Die bandenspanning sensors kunnen ze gewoon uitzetten, bij mij ook uit.
'07
4
bouwjaar
jaar in bezit
98k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
8
Motor
6
Naam: Danklof1, datum : 14 oktober 2012
Ervaring met Peugeot 407 SW: Zit nu (14 oktobe ) in Frankrijk en krijg melding van Emissieproblemen en na 5 km geeft de auto een alarm- en STOP-signaal af dat de motor heet is terwijl dat niet het geval is. Na 5 minuten opnieuw starten en de auto rijdt weer zonder alarm en met normale temperatuurmelding (op de emissiestoring na). Weet iemand hier raad mee?
Ik maak maandag wel alvast en afspraak met een garage in Frankrijk.
Ervaring met verkoop: In de tijd van de aanschaf was het nog Nefkens Noord Holland
Ervaring met Peugeot 407 SW: Zit nu (14 oktobe ) in Frankrijk en krijg melding van Emissieproblemen en na 5 km geeft de auto een alarm- en STOP-signaal af dat de motor heet is terwijl dat niet het geval is. Na 5 minuten opnieuw starten en de auto rijdt weer zonder alarm en met normale temperatuurmelding (op de emissiestoring na). Weet iemand hier raad mee?
Ik maak maandag wel alvast en afspraak met een garage in Frankrijk.
Ervaring met verkoop: In de tijd van de aanschaf was het nog Nefkens Noord Holland
Reactie van: Perry, datum: 17 oktober 2012
Antwoord: Laat ook even naar de motor temperatuursensor kijken, in het verleden problemen mee geweest 1920c2?
'06
3
bouwjaar
jaar in bezit
282k
km
diesel
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
6
Naam: Michelrisseeuw, datum : 16 september 2012
Ervaring met Peugeot 407 SW 2.0 HDiF SW: Ik kocht de (ex-Lease) auto in 2010 met 182.000 km op de teller. De wagen was in perfecte staat en gelukkig nog nooit door de wasstraat geweest, de lak was en is perfect.
In het begin een paar megareparatiesgehad (gelukkig een deel onder garantie) die niet met de techniek van de auto te maken hadden, maar met het (te) voorzichtig rijden van de vorige eigenaar. Deze man had het nieuwe rijden toegepast waardoor de motor enorm vervuild was en de nokkenassen te weinig olie hadden gekregen, ook de turbo en de EGR klep waren kapot. De auto is bij Buchli (de dieselspecialist in Harderwijk) gerepareerd met de mededeling dat een auto wanneer hij warm is best af en toe even los mag en dat dit beter voor de motor is. Ook is geadviseerd om de 20.000 km i.p.v. om de 30.000 km olie en filter te vervangen omdat de olie bij te lang zitten geen vuil meer kan absorberen.
Nu 100.000 km later heb ik geen enkel probleem meer gehad, behalve een gescheurde turboslang.
Ervaring met onderhoud: Groor onderhoud door de dealer, olie en filters door mijzelf.
Ervaring met Peugeot 407 SW 2.0 HDiF SW: Ik kocht de (ex-Lease) auto in 2010 met 182.000 km op de teller. De wagen was in perfecte staat en gelukkig nog nooit door de wasstraat geweest, de lak was en is perfect.
In het begin een paar megareparatiesgehad (gelukkig een deel onder garantie) die niet met de techniek van de auto te maken hadden, maar met het (te) voorzichtig rijden van de vorige eigenaar. Deze man had het nieuwe rijden toegepast waardoor de motor enorm vervuild was en de nokkenassen te weinig olie hadden gekregen, ook de turbo en de EGR klep waren kapot. De auto is bij Buchli (de dieselspecialist in Harderwijk) gerepareerd met de mededeling dat een auto wanneer hij warm is best af en toe even los mag en dat dit beter voor de motor is. Ook is geadviseerd om de 20.000 km i.p.v. om de 30.000 km olie en filter te vervangen omdat de olie bij te lang zitten geen vuil meer kan absorberen.
Nu 100.000 km later heb ik geen enkel probleem meer gehad, behalve een gescheurde turboslang.
Ervaring met onderhoud: Groor onderhoud door de dealer, olie en filters door mijzelf.
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Saskia. 75, datum : 14 juli 2012
Ervaring met Peugeot 407 SW: Ook onze Peugeot 407 SW geeft allerlei vreemde meldingen in de boordcomputer. En deze storingen zijn niet meer terug te vinden bij het uitlezen. Heel irritant. En het irritantste is nog wel dat hij bij inruil niks meer opbrengt!
Qua rijcomfort hebben we geen klagen, rijdt prima, lust alleen wel een aardige slok. Ruimte ook ruim voldoende.
Ervaring met Peugeot 407 SW: Ook onze Peugeot 407 SW geeft allerlei vreemde meldingen in de boordcomputer. En deze storingen zijn niet meer terug te vinden bij het uitlezen. Heel irritant. En het irritantste is nog wel dat hij bij inruil niks meer opbrengt!
Qua rijcomfort hebben we geen klagen, rijdt prima, lust alleen wel een aardige slok. Ruimte ook ruim voldoende.
'05
6
bouwjaar
jaar in bezit
260k
km
diesel
Betrouwbaarheid
4
Comfort
8
Motor
7
Naam: Ericdev, datum : 13 juli 2012
Ervaring met Peugeot 407 SW 2.0: Het is een comfortabele, maar wel erg storingsgevoelige auto. Heb de auto nu 6 jaar. Hij blijft prachtig, was er ook verliefd op toen ik hem kocht. Toch is er al veel aan gebeurd: fuseekogels al 2x (waarvan 1x coulance), display is helemaal vervaagd, veel elektronicaproblemen.
Tip: zet de aut. bandenspanning uit. Kost je steeds geld bij wisselen winter en zomer. Voor de rest: beun de haas waar het mechanische zaken betreft als remschijven etc.
Ondanks mooie auto wel mijn laatste Peugeot. Ik ga Nissan of Hyundai rijden.
Ervaring met Peugeot 407 SW 2.0: Het is een comfortabele, maar wel erg storingsgevoelige auto. Heb de auto nu 6 jaar. Hij blijft prachtig, was er ook verliefd op toen ik hem kocht. Toch is er al veel aan gebeurd: fuseekogels al 2x (waarvan 1x coulance), display is helemaal vervaagd, veel elektronicaproblemen.
Tip: zet de aut. bandenspanning uit. Kost je steeds geld bij wisselen winter en zomer. Voor de rest: beun de haas waar het mechanische zaken betreft als remschijven etc.
Ondanks mooie auto wel mijn laatste Peugeot. Ik ga Nissan of Hyundai rijden.
Reactie van: M. Rijnaarts, datum: 28 februari 2015
Antwoord: De display kun betrekkelijk goedkoop laten vervangen door JP in Leerdam (zie Marktplaats). Het is een display bestemd voor de franse en engelse markt. Daarom geen nederlands. Inbouw duurt een kwartiertje, kost 20 euro de display kost 130 euro en 6 maanden garantie. Ik ben blij dit gedaan te hebben. Bij Peugeot kost het 450 euro.
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Wimlammers, datum : 11 juni 2012
Ervaring met Peugeot 407 SW: Sedert 2009 rijdt ik Peugeot 407 en heb alleen maar problemen gehad. Het begon met de melding dat er emissieproblemen waren (tijdens vakantie in Frankrijk). Ik dacht dat het aan de E10 brandstof lag. in Frankrijk bij een Peugeot garage werd het signaal gereset. Na ongeveer 100 kilometer kwam het signaal weer terug.
ANWB verzekerde mij dat ik probleemloos terug kon naar Nederland maar daar wel direkt naar de garage moest gaan. Alles wat te maken heeft met de onsteking werd vervangen (garantie) tot aan de EGR klep. Toen was het probleem opgelost. Soms komt de melding dat ESP of ABS niet werkt maar dat gaat vanzelf weer uit. De fuseekogels zijn wel aan vervanging toe. Voor mij geen Peugeot meer!
Ervaring met Peugeot 407 SW: Sedert 2009 rijdt ik Peugeot 407 en heb alleen maar problemen gehad. Het begon met de melding dat er emissieproblemen waren (tijdens vakantie in Frankrijk). Ik dacht dat het aan de E10 brandstof lag. in Frankrijk bij een Peugeot garage werd het signaal gereset. Na ongeveer 100 kilometer kwam het signaal weer terug.
ANWB verzekerde mij dat ik probleemloos terug kon naar Nederland maar daar wel direkt naar de garage moest gaan. Alles wat te maken heeft met de onsteking werd vervangen (garantie) tot aan de EGR klep. Toen was het probleem opgelost. Soms komt de melding dat ESP of ABS niet werkt maar dat gaat vanzelf weer uit. De fuseekogels zijn wel aan vervanging toe. Voor mij geen Peugeot meer!
Ervaring met Peugeot 407 SW: Gekocht als ex=leasebak met toen 106.000 km. Allerlei meldingen gekregen, maar zijn vanzelf overgegaan door van het nieuwe rijden af te stappen. Hogere toeren, iets meer verbruik, maar nog steeds met het eerste roetfilter (nu. 230.000 km) recent APK goedgekeurd.
Lekkere auto. In onderhoud bij zelfstandig niet-dealer bedrijf.