Forum Peugeot 406 Break
Reacties van eigenaren
'01
13
bouwjaar
jaar in bezit
368k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
8
'01
13
bouwjaar
jaar in bezit
387k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
6
Naam: Hvharen, datum : 17 december 2018
Ervaring met Peugeot 406 Break 2.0 Hdi Aut: Ken de historie en koop hem van een liefhebber die de auto de tijd geeft om op temperatuur te komen. Deze diesel met automaat is ongeschikt voor mensen die direct na de start weg willen spuiten!
Ervaring met verkoop: Overgenomen van een neef die hem als lease-auto had. Historie en onderhoud dus bekend.
Ervaring met onderhoud: Als techneut merk je een rammeltje of ander afwijkend geluid snel op. Onderdelen zijn tegenwoordig via sites zoals Autodoc gemakkelijk en zeer goedkoop te verkrijgen. Snelle reactie voorkomt erger. Allerlei zaken zijn al vervangen maar ik heb er nog nooit mee stil gestaan in bijvoorbeeld Zwitserland, Frankrijk, Duitsland of Italië. Stabilisatorstang verbindingsstukken bijvoorbeeld, gaan natuurlijk op een gegeven moment kapot maar dat gebeurt bij alle auto's en zijn niet duur. Duurste onderdeel buiten het normale onderhoud was de stuurkolomschakelaar, een complete unit voor ongeveer 165 euro
Ervaring met Peugeot 406 Break 2.0 Hdi Aut: Ken de historie en koop hem van een liefhebber die de auto de tijd geeft om op temperatuur te komen. Deze diesel met automaat is ongeschikt voor mensen die direct na de start weg willen spuiten!
Ervaring met verkoop: Overgenomen van een neef die hem als lease-auto had. Historie en onderhoud dus bekend.
Ervaring met onderhoud: Als techneut merk je een rammeltje of ander afwijkend geluid snel op. Onderdelen zijn tegenwoordig via sites zoals Autodoc gemakkelijk en zeer goedkoop te verkrijgen. Snelle reactie voorkomt erger. Allerlei zaken zijn al vervangen maar ik heb er nog nooit mee stil gestaan in bijvoorbeeld Zwitserland, Frankrijk, Duitsland of Italië. Stabilisatorstang verbindingsstukken bijvoorbeeld, gaan natuurlijk op een gegeven moment kapot maar dat gebeurt bij alle auto's en zijn niet duur. Duurste onderdeel buiten het normale onderhoud was de stuurkolomschakelaar, een complete unit voor ongeveer 165 euro
'02
5
bouwjaar
jaar in bezit
225k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Mamafedo, datum : 6 juni 2018
Ervaring met Peugeot 406 Break 1.8:
Ervaring met onderhoud: Prijs-kwaliteit goedm mede vanwege beschikbaarheid (vaak) gebruikte onderdelen.
Ervaring met Peugeot 406 Break 1.8:
Ervaring met onderhoud: Prijs-kwaliteit goedm mede vanwege beschikbaarheid (vaak) gebruikte onderdelen.
'97
5
bouwjaar
jaar in bezit
240k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: W. Boerlage, datum : 31 oktober 2015
Ervaring met Peugeot 406 Break 2.0: Heerlijke auto, ontzettend comfortabel met ongeloofelijk veel ruimte.
Over onze Peugeot dealer hier in Den Helder ben ik goed te spreken.
Ervaring met Peugeot 406 Break 2.0: Heerlijke auto, ontzettend comfortabel met ongeloofelijk veel ruimte.
Over onze Peugeot dealer hier in Den Helder ben ik goed te spreken.
'01
5
bouwjaar
jaar in bezit
228k
km
lpg
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
5
Naam: Roelwendy, datum : 16 april 2011
Ervaring met Peugeot 406 Break 18 16 v: Ik heb een 406 SW op LPG (G3). Toen ik hem kocht 155.000 km op de teller, nu 227.300 km.
Versnelingsbak in de revisie gehad. Twee nieuwe eindempers, derde zit er aan te komen. Uitlaatspruitstuk vervangen. Kilometerteller valt af en toe uit.
Verbruik op gas en benzine aan de hoge kant. Rijcomfort prima, maar voor mij geen Peugeot meer.
Ervaring met Peugeot 406 Break 18 16 v: Ik heb een 406 SW op LPG (G3). Toen ik hem kocht 155.000 km op de teller, nu 227.300 km.
Versnelingsbak in de revisie gehad. Twee nieuwe eindempers, derde zit er aan te komen. Uitlaatspruitstuk vervangen. Kilometerteller valt af en toe uit.
Verbruik op gas en benzine aan de hoge kant. Rijcomfort prima, maar voor mij geen Peugeot meer.
'00
1
bouwjaar
jaar in bezit
230k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: Rcg. Schilder, datum : 25 februari 2011
Ervaring met Peugeot 406 Break 2.0-16V Break: Komende vanuit een 405 Break diesel (daarvoor een 405 1.9 Break bezine) is in deze auto rijden alsof je in een andere wereld stapt. Alles doet het, gaat makkelijk, soepel en stil. de 2.0-16V meer dan voldoende powerrr. Bandengeruis vind ik meevallen met mijn 215-35-18 Toyo banden. Wel heb ik een probleem met een hardnekkige rammel in de uitlaat, tot vervelens aan toe. Spruitstuk al vervangen voor een gebruikt exemplaar zonder verbetering. Blijkt een zwak 406 punt te zijn. behalve dat, alleen maar dikke voldoendes. Super reis en rijgenot auto.
Ervaring met verkoop: Netjes geholpen. Aandachtspunten netjes opgelost, de nieuwe apk zonder enig probleem.
Ervaring met onderhoud: Voor onderdelen is het handig om internet te gebruiken, prijzen kunnen hier en daar aardig uiteen lopen. met sommige delen merk ik ook dat het verschil tussen immitatie en orgineel helemaal niet zo groot is, dus dan orgineel (filters, snaren etc). Voor de rest, mooie ruime intevallen tussen de beurten, alleen die uitlaat he!
Ervaring met Peugeot 406 Break 2.0-16V Break: Komende vanuit een 405 Break diesel (daarvoor een 405 1.9 Break bezine) is in deze auto rijden alsof je in een andere wereld stapt. Alles doet het, gaat makkelijk, soepel en stil. de 2.0-16V meer dan voldoende powerrr. Bandengeruis vind ik meevallen met mijn 215-35-18 Toyo banden. Wel heb ik een probleem met een hardnekkige rammel in de uitlaat, tot vervelens aan toe. Spruitstuk al vervangen voor een gebruikt exemplaar zonder verbetering. Blijkt een zwak 406 punt te zijn. behalve dat, alleen maar dikke voldoendes. Super reis en rijgenot auto.
Ervaring met verkoop: Netjes geholpen. Aandachtspunten netjes opgelost, de nieuwe apk zonder enig probleem.
Ervaring met onderhoud: Voor onderdelen is het handig om internet te gebruiken, prijzen kunnen hier en daar aardig uiteen lopen. met sommige delen merk ik ook dat het verschil tussen immitatie en orgineel helemaal niet zo groot is, dus dan orgineel (filters, snaren etc). Voor de rest, mooie ruime intevallen tussen de beurten, alleen die uitlaat he!
Voeg mijn auto toe
Ervaring met Peugeot 406 Break 2.o Hdi XT Aut: Buitengewoon comfortabel, zeer betrouwbaar, geen roest, geen ellende, stuurt prettig, relatief laag verbruik van 6,6ltr/100. Geluidsinstallatie wat mager en natuurlijk verouderd maar met een adapter is het toch mogelijk om USB-apparatuur aan te sluiten of een SD-kaartje te gebruiken.