Forum Peugeot 307
Reacties van eigenaren
Ervaring met Peugeot 307 Hdi: Ben goed opgelicht door garage Baumautos.nl. De auto mankeert van alles, elektronica, lekkage verstuivers, ontbrekende delen zoals een stuk van de luchtfilter enz.
De garage doet er niets aan. Ik bel vaker, ze nemen mij niet serieus. Ben van plan Tros-radar in te schakelen. Wie weet misschien om andere kopers te waarschuwen voor deze oplichters.
Ervaring met verkoop: Auto had verborgen gebrekken, verkoper heeft niets over gezegd!
Ervaring met onderhoud: Heb contact met peugoetgarage, hebben mij over de gebrekken geinformeerd.
Antwoord: Herken het P Baum. Mij ook te pakken.
Beloven alles met de verkoop en uiteindelijk krijg je niks.
Ervaring met Peugeot 307: Nooit meer een Peugeot! Heb alleen maar problemen met mijn 307 HDi uit 2002. Nu is waarschijnlijk weer de koppakking lek. Ik rijd die franse tank eerdaags in de IJssel! Koop de volgende keer wel een Toyota of een Duitser...
Antwoord: Moet je vooral een Toyota kopen, hetzelfde probleem met de ABS pomp. Kosten nieuw: 1794 euro ex montage. Maar het komt nooit voor hoor!
Ervaring met Peugeot 307 1.4: Antwoord: Peugeot 307 uit 2004 gekocht bij een km stand van 153000 (diesel). Problemen met de bsi / ebe (elektronica). Kosten reparatie: niet te overzien: om alles goed te laten maken dik 2000 euro! Voor een auto waar je een half jaar geleden 4000 voor betaald hebt. Nu heb ik het via via kunnen laten repareren voor 1000 (2e hands electronica), maar nu lekt de accu stroom en zelfs Peugeot kan het niet maken, behalve alles vernieuwen.
Voor mij nooit maar dan ook nooit meer een Peugeot. Zeer slechte ervaring ook met de dealer. Zo lang ie rijd, alles in orde, krijg je een probleem dan heb je ook echt een serieus probleem.
Antwoord: Een Bsi kun je niet 2e hands plaatsen, hierin zit je transpondercode (antistart) en die kan je maar 1x ingeven. Bij een 2e hands staat er dus reeds een code in van een andere wagen.
Zijn de dealers in Nederland zo slecht als ik overal lees? Ik heb al ieder stroomverlies van de klanten vlot opgelost. Stroomverlies meten is toch het simpelste wat er bestaat. Multimeter tussen de batterij en de dikke pluskabel en wachten tot het netwerk inactief wordt. Het maximaal verbruik ligt dan rond de 20 miliAmpere. Is er teveel dan begin je 1 voor 1 zekeringen uit te trekken tot je ziet op welk circuit uw stroomverbruik wegvalt. Wel opletten dat als je sommige zekeringen uitrekt en weer terugplaatst kan uw netwerk weer actief worden,dan moet je terug wachten tot de wagen in "slaap" valt. Als er achteraf accessoires in de wagen gemonteerd zijn (parrot,aftermarket radio, C.B., sirene,etc) zijn deze meestal de boosdoener door verkeerde aansluitingen of inwendige defecten. Ontkoppel deze eerst! In 80% van de gevallen is het probleem dan opgelost.
Antwoord: Heb een klein probleempje gehad met een achterlicht. Normaal gezien volledig nieuw onderdeel moeten laten monteren maar een zekere "Sven" (officiele dealer in Belgie) heeft dit keurig opgelost voor een peulschil! Je mag niet zomaar een merk afschrijven, veel hangt af van je garagist!
Ervaring met Peugeot 307: Peugeot 307 uit 2004 gekocht bij een km stand van 153000 (diesel). Problemen met de bsi / ebe (elektronica). Kosten reparatie: niet te overzien: om alles goed te laten maken dik 2000 euro! Voor een auto waar je een half jaar geleden 4000 voor betaald hebt. Nu heb ik het via via kunnen laten repareren voor 1000 (2e hands electronica), maar nu lekt de accu stroom en zelfs Peugeot kan het niet maken, behalve alles vernieuwen.
Voor mij nooit maar dan ook nooit meer een Peugeot. Zeer slechte ervaring ook met de dealer. Zo lang ie rijd, alles in orde, krijg je een probleem dan heb je ook echt een serieus probleem.
Ervaring met Peugeot 307 1.6 XSI: Drama wagen: ABS storing gehad en een nieuwe ABS pomp zou 700 euro kosten excl. manuren. Gereviseerde pomp kunnen kopen voor 250 euro, maar deze begint het zelfde probleem te vertonen dus zal dit jaar wel weer vervangen moeten worden.
Storing Airbag gehad, stuurkolom moest vervangen worden kosten ook alweer 400 euro. Denk dat ik in 3 jaar tijd ook ook al iets van 300 euro aan lampjes uitgegeven heb.
Voor mij geen Franse auto meer, ik stap over op Duits of Japans.
Ervaring met onderhoud: Altijd, maar dan ook altijd, afhankelijk van een leenauto. Wagen is nooit binnen een dag klaar. Peugeot faalt hierin enorm.
Antwoord: Nou ja vandaag mijn eerste 307 gekocht. Leuke auto veel mooie en leuke opties. Dus ik de auto gekocht. Geen probleem. Mooie prijs voor mijn oude VW gekregen. Ik blij. Maar nu komt het.
Ik rijd de garage uit en hij valt dood. Geen leven er meer in te krijgen. Alles wat dood. Geen lampen verlichting of wat dan ook in de auto. Niets maar dan ook niets meer. 200 meter van de garage en ik kom lopend terug. Was net 10 minuten eigenaar. Dus ja de garage haalt de wagen op. Probleem geen idee. Maar na 2 koppen koffie en wat gevloek en getier ik een peukje roken. Kom terug en jawel het probleem was gevonden. Een kabeltje van losgekomen uit een kabelboom en had sluiting gemaakt op de onboardcomputer. En dat maakte sluiting dus hij gaf een mooi verkeerde menging af en jawel daar gaat je motorblok. Dus ja in mijn ogen kan Peugeot gewoon beter ophouden te bestaan. Ik heb een auto gekocht en binnen 200 meter was ik 8.000 euro lichter. Heil Peugeot. Bah wat een merk.
Gelukkig kon ik mijn oude auto gewoon meenemen en mijn aankoopbedrag gelukkig ook. De garage voert het op aan de verzekering dat het fout ging tijdens een proefrit.
Geweldige service van de garage. Ik ga nooit maar dan ook nooit weer aan een Peugeot. Ik ben me er dood van geschrokken.
Antwoord: Hoe kan nu je motorblok stuk gaan bij een kabeltje? Je moet het kabeltje vast maken en de computer staat dan vol fouten, dus alle fouten wissen. Je motorblok kan nooit stuk gaan daardoor. Ik heb een 307 uit 2005, 116.000 km gelopen. Niks aan de hand, ik rijd er deze maand mee naar Frankrijk op vakantie.
Gr Wil
Ervaring met Peugeot 307 2.0HDI: Het is een ondergewaardeerde auto. Ik heb in twee jaar die ik de 307 nu gebruik zeer goede ervaringen opgedaan en behalve normale onderhoudskosten (olie vervangen, remblokjes, filters) geen kosten gehad.
Ik heb voor deze wagen vier Mercedessen uit de E-klasse gereden (sublieme auto's). Maar tot mijn spijt moet ik tot de conclusie komen dat de wegligging van de 307 beter is dan Mercedes. De techniek beter is, en niet onbelangrijk de carrosserie beter is. Mercedes roest behoorlijk de laatste jaren, koste mij gemiddeld 2500,- euro per jaar aan herstelwerkzaamheden. Deze peugoet heeft mij nog niets gekost.
Ik heb de 307 gekocht bij een km stand van 170.000, een ex lease auto van een veiling. Nu ruim 100.000 km verder zonder kosten. Ga ik op zoek na een jongere auto, en ik denk weer een peugoet, maar zien wat de veiling biedt. Ik moet wel opmerken dat ik onderhoud en reparaties zelf uitvoer en dus niet te strijden heb met garage's waar schoolkinderen met weinig
ervaring losgelaten.
Ervaring met verkoop: Zeer eerlijke prijs, en ook goede inruilprijs.
Ervaring met onderhoud: Inspectie onderhoudsbeurten op een interval van 20.000 km. gaat prima.
geen olieverbruik na 280.000 km. Binnenkort moet distributie set vervangen
worden. Riem laatst geinspecteerd/gecontroleerd bij 270.000km, is nog als nieuw. Vervangen bij 155.ooo km
Antwoord: Helemaal mee eens. Peugeot wordt erg ondergewaardeerd, alleen moet je soms wat geluk hebben. Heb al meerdere modellen gereden, maar de 307 scoort het hoogst.
Antwoord: Ja dat is ook zo, ik heb verschillende Peugeots gereden en nooit een probleem gehad op een lekke radiatuur na (steentje er door) en onderhoud zelf. Een fijn rijdende auto en een goede wegligging en geen roest.
Gr Wil
Ervaring met Peugeot 307 Griffe: Zolang de garages zelf niet goed weten hoe de electronica in de auto werkt, lijkt me een aankoop niet wenselijk. Het lijkt erop dat de electronica in de auto een eigen onnavolgbaar leven lijdt.
Ervaring met onderhoud: Maar voor de diagnose moet je naar de dealer en vervolgens weten zij niet hoe je de auto gerepareerd krijgt. De diagnose geeft allerlei storingen aan waarbij het maar de vraag is of dat werkelijk de oorzaak is van je klachten