Forum Peugeot 207
Reacties van eigenaren
Ervaring met Peugeot 207 1.6: Hulp gezocht: Ik heb een Peugeot 207 diesel.
De motor slaat af tijdens het rijden. En geeft dan op het multidisplay aan: emissie storing en oliedruk te laag. Dit gebeurt regelmatig en volledig willekeurig.
Naar dat de auto stilstaat en je de auto direct probeert te starten gebeurt er niks. Als je vervolgens de sleutel volledig terug draait start de auto wel en verdwijnt de storing en kan je weer normaal verder rijden.
Bij het uitlezen van de auto zijn er dan 2 storingen aanwezig P0001 en P0300. Regeling brandstof hoeveelheid, circuit onderbroken en meervoudig vonk overslag cilinder waargenomen.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Antwoord: Mijn Peugeot heeft hetzelfde probleem. Is bij U bekend waardoor het probleem veroorzaakt wordt? Garage kan het niet vinden.
Antwoord: De Peugeot 207 heeft zich in de loop der jaren gevestigd als een degelijke auto. Niet alleen van binnen, waar na 10 jaar geen gebruikssporen meer te zien zijn, maar ook op de corrosievrije carrosserie (hooguit kleine brandpunten op de achterklep). Het grootste probleem van het model bleken de 1.6 VTi / THP- benzinemotoren te zijn die Peugeot in samenwerking met BMW ontwikkelde. Hun kritieke punt is een te zwakke distributiekettingspanner, waarvan de tekortkomingen de slijtage van de ketting zelf versnellen.
Antwoord: P0001-code betekenis de algemene OBD-II-code die een probleem beschrijft met het circuit dat van uw motorcomputer (ECM) naar uw brandstofdrukregelaar op uw brandstofinjectierail op uw motor loopt.
De ECM regelt uw brandstofdruk van uw brandstofpomp die via dit circuit naar uw motor gaat. Wanneer de computer een fout in het circuit detecteert, zal deze een Check Engine Light instellen. De code heeft invloed op het brandstofverbruik en kan mogelijk de motor beschadigen.
Losgekoppelde stekker naar de brandstofregelaar
Mogelijke corrosie in de sensorconnector
Schade aan de sensorbedrading naar de ECM
Lekkende brandstofdrukregelaar
Beschadigde brandstofpomp
De ECM is beschadigd
Antwoord: Peugeot 207 P0300 Mogelijke oplossing: Losgekoppelde, vuile of vervuilde bougies zijn veelvoorkomende oorzaken van motoren die niet starten. Bougies moeten doorgaans elk seizoen of 25 gebruiksuren worden vervangen. U moet ook controleren of de elektroden afstand correct is ingesteld. Als uw bougies er goed uitzien, kunnen problemen met uw ontstekingssysteem ook een vonk voorkomen. Deze kunnen variƫren van een defecte bougiekabel, kortgesloten noodschakelaar of schade aan de vliegwielsleutel.
Antwoord: Gebruikte Peugeot 207 - dieselmotoren De zwakste turbodiesel is de enige met een capaciteit van 1,4 . Hij genereert slechts 68 pk en werd daarom niet populair: klanten betaalden liever extra voor de 1.6 HDi, die weinig meer verbrandde en merkbaar beter reed. Er waren twee generaties van deze motor: 90/109 pk (tot 2009) en 92/112 pk (vanaf 2009). Ze zijn over het algemeen allemaal betrouwbaar, of veroorzaken problemen met de accessoires (EGR-kleppen) of vereisen vervanging van de ringen onder de injectoren (symptoom: geur van uitlaatgassen in de cabine). Door operationele slijtage, met kilometerstand meer dan 200 duizend. km is het de moeite waard om ongeveer 150 euro opzij te zetten voor de regeneratie van de turbocompressor.
Ervaring met Peugeot 207: Ik zoek iemand die een cruise-control software matig kan toevoegen. Hendel is al geinstalleerd. Liefst omgeving Apeldoorn.
Ervaring met onderhoud: Ben zeer tevreden over de auto.
Antwoord: Bij de peugeot garage kosten zijn 30 euro.
Ervaring met Peugeot 207 1.6: De eerste en meteen laatste keer dat ik Peugeot rijd! Olielek, koelvloeistoflek, stuurbekrachtiging die eraf vliegt, navigatiesoftware problemen. Aircostoringen. Ik heb nog nooit zoveel gedoe en omkosten gehad aan een auto. Waardeloos.
Ervaring met Peugeot 207 1.6: Deze auto rijd erg lekker met een 1.6 automaat. Maar het sturen kan ik niet aan wennen, hij zoekt constant. Heb hem al laten uitlijnen. Vooral op de de snelweg is dit erg lastig, en heb je druk werk om recht te rijden. Komt het misschien van de breede banden?
Ervaring met verkoop: Erg tevreden over de peugeot garage van Ter Veer in Spijk ten noorden van Groningen. Dit is nu mijn 2e Peugeot van deze garage.
Antwoord: Inderdaad, ik heb hetzelfde probleem met mijn 207, 1.6 automaat, die ik nu ruim een half jaar heb. Bouwjaar 2009, 50,000 km. Sturen gaat vrij zwaar, je moet telkens bijsturen. Met mijn vorige 206 had ik daar helemaal geen last van.
Na een paar maanden moesten de kleppen van de automaat vervangen worden, gelukkig nog in de garantietermijn! En vandaag kreeg ik de melding emissiestoring.
Antwoord: Kan dit misschien aan je banden liggen? Ik heb een soortgelijk probleem met mijn 308 gehad, goedkope achterbanden. Andere banden en probleem was weg.
Ervaring met Peugeot 207 1.6 VTi: Auto nu twee maanden in bezit. Helaas hoog olieverbruik (1l/2000km). Motorgeluid bij optrekken lawaaierig.
Antwoord: Beste forummers,
Ik heb ongeveer een half jaar geleden een Peugeot 207 uit het bouwjaar 2007 gekocht.
Ook ik moest na wegteld 3 - 4 maanden 1 hele liter olie bijvullen. Sindsdien is de melding niet meer naar voren gemomen. Ook de befaamde "emissiestoring" is al voorbij gekomen. Achteraf bleek een inspuitinggsensor ter hoogte van de nokkenas volgens de garage het defect. Ook moest de distributieketting opnieuw worden gesteld. De navigatiesoftware met alleen Beneluxkaarten bleek uit het jaar 2006 - 2007 te stammen. De nieuwste en meest actuele CD's met kaarten van het merk HERE kostten euro 150,-.
Ook de meegeleverde capsules voor de ingebouwde luchtverfrisser zijn volledig reukloos. Weet iemand waar ik deze buiten Marktplaats en EBay zou kunnen bemachtigen? De lokale Peugeotdealer: Blauwendaal, met o.a. een vestiging in Ridderkerk, zegt dat de capsules niet langer (meer) leverbaar zijn. Ik wil alle ingebouwde faciliteiten, waaronder die luchtverfrisser, ten volste benutten. Vandaar dat ik toch aan de originele capsules wil zien te komen. Ik zou het op prijs stellen als iemand kan vertellen waar ik deze alsnog kan verkrijgen.
Bij voorbaat dank voor de genomen moeite!
Met vriendelijke groet,
Vincent Bal
Antwoord: Verleden week melding emissiestoring en dat heb ik al veel gelezen bij anderen en dan het verbruik van olie bij mij ook zoals bij veel mensen regelmatig controleren maar de (peilstok) bij het type 207 SW is werkelijk echte rommel melding dashboard stop olie vervangen dan wel ik denk dat er nog een liter in carter was maar ik reed 10 jaar met Citroen Xantia een 2000 HDI de veerbollen 2 maal vervangen en dan de schakelbak kapot garage vertikte het te herstellen moest is Nederland gebeuren maar ging een bom geld kosten ik kocht dan tweedehands een 207 Automaat en nu 77000 Km de ketting ontregeld veel werk in garage volgde Peugeot en Citroen zitten nu onder hetzelfde dak maar wil geen Citroen meer nu.
Ervaring met Peugeot 207 Turbo: Mijn auto heb ik tweedehands bij een dealer gekocht, anderhalve maand geleden. Vanaf het begin maakt de auto een geluid bij het starten (koude start). Lijkt wel kattengejank. Volgens de garage is dit normaal voor een Peugeot en is hier niets aan te doen. Schijnt te liggen aan het feit dat er bij het starten van de motor eerst nog olie naar de motor moet voordat dit soepel loopt. Na enkele seconden is dit verdwenen. Zijn er meer mensen die dit herkennen? Is dit inderdaad een typische eigenschap van Peugeot? Ik hoor of lees hier niemand over namelijk.
Verder vind ik de auto ruim en zeer comfortabel.
Antwoord: Heb ik ook, is volstrekt normaal!
Ervaring met Peugeot 207 150 pk turbo: Ik rijd wel met veel gevoel, empathie voor deze motor. Dus 1, motor rustig warm rijden. 2 zie de turbo-temperatuurmeter, ook die rustig warm rijden. Dan lekker gas geven en rijden maar zonder afjakkeren! Laatste kilometers ook weer rustig rijden zodat hij wat kan afkoelen.
Altijd motor gereden ben 65 jaar. Heerlijke auto. Krijgt ondanks slechts 2500 km per jaar ieder jaar tegelijk met APK een beurt of beurtje, maar minimaal olie verversen 5W30 goed merk.
Ervaring met verkoop: Peugeot dealer, familiebedrijfje.
Ervaring met onderhoud: Warm rijden, met gevoel rijden, niet afjakkeren, eventueel laatste kilometers ook weer laten afkoelen. Nooit een probleem gehad IN bezit 5 jaren, gekocht 28.000 km momenteel 38.000 km.