Forum Peugeot 107
Reacties van eigenaren
Ervaring met Peugeot 107 Millesim: Ik heb si ds juli 2011 mijn 107 in bezit. Juist gekozen voor een gloednieuwe omdat we er geen trammelant mee wilden.
Na een half jaar begon steeds het emissielampje te branden. Uitgelezen, zou goed moeten zijn. Na twee weken weer hetzelfde. Twee dagen auto kwijt, moeten betalen voor noodzakelijke leenauto, belde de garage dat de bougies vervangen moesten worden met net 7.500 km. Viel niet onder de garantie of ik ff 60,- euri wilde betalen. Toen m'n auto net een jaar was weer emissielampje, toen waren t ineens de bobines? Deze keer wel garantie gelukkig. Inmiddels flink de balen van die auto.
Vlak erna weer storing, weer auto twee dagen kwijt masr gratis leenauto, bleek t de lambdasonde te zijn... Zucht! Ben er zo klaar mee.
En vandaag gaf ineens mijn ruitenwisser voor het op... Best fijn in de sneeuw-)
Het is een leuk autootje maar hierna geen Peugeot meer!
Ervaring met Peugeot 107: Ik heb mijn auto Peugeot 107 in 2010 gekocht. Vorige week keek in de kofferbak overal schimmel. Bij nadere inspectie bleek er water in te staan en niet zo'n klein beetje ook. De auto wordt op dit moment weer gemaakt.
Antwoord: Ik heb exact hetzelfde. Volgens garage is het euvel de pakking van het achterlicht. Op mijn vraag of dit garantiewerk is (mijn 107 is iets ouder dan 2 jaar) werd ontkennend geantwoord. Het is gewoonweg een fabrieksfout en men staat er dus niet voor. Dit is dus mijn laatste Peugeot geweest.
Antwoord: Zojuist zag ik in de auto een enorme plas water achter de bijrijderstoel. Mijn Peugeot is ook 2,5 jaar, dus geen garantie meer. Wat waren de kosten om het te repareren?
Antwoord: Bij mij loopt het vanuit het rechter achterlicht de kofferbak in. Die 190 euro is dat per achterlicht?
Antwoord: Ik heb vanmiddag de Peugeot-garage gebeld vanwege dit zelfde euvel. Kosten voor reparatie: 190 euro. Peugeot Nederland schijnt hier niet aan te willen tegemoetkomen.
Gaan zelf aan de slag om van een fietsband een passende pakking te maken.
Ervaring met Peugeot 107: Probleem wat ik hier veel lees en ook bij mijn auto aan de hand is: lekkage. Geen idee waar het vandaan komt. Derde remlicht is nagekeken en opnieuw gekit. Maar wederom weer lekkage. Passagierskant drijfnat, bestuurderskant achter drijfnat. Schimmel staat in de auto.
Als er iemand is die dit probleem ook heeft gehad en het probleem is verholpen hoor ik graag meer hierover. Het is een heel fijne auto verder.
Antwoord: Bij ons is het ook vochtig in de kofferbak van de 5 deurs 107 van eind 2009. Hier is het vooralsnog alleen het derde remlicht wat er lekt. Er zit geen rubber achter het remlicht, maar een sterk verweerde foam seal, wat heel veel water doorlaat. Lekt via de c-stijl zo de kofferbak in, het is niet veel maar toch...
Morgen prop ik er 4 led lampjes in en kit ik de unit af. Zal dan misschien verholpen zijn. Ik zie wel of ik binnenkort de achterlichtunits ook gelijk hermetisch afkit. Dit is echt een GROOT minpunt van de 3ling.
Fred
Antwoord: Bij ons is het ook vochtig in de kofferbak van de 5 deurs 107 van eind 2009. Hier is het vooralsnog alleen het derde remlicht wat er lekt. Er zit geen rubber achter het remlicht, maar een sterk verweerde foam seal, wat heel veel water doorlaat. Lekt via de c-stijl zo de kofferbak in, het is niet veel maar toch...
Morgen prop ik er 4 led lampjes in en kit ik de unit af. Zal dan misschien verholpen zijn. Ik zie wel of ik binnenkort de achterlichtunits ook gelijk hermetisch afkit.
Dit is echt een GROOT minpunt van de 3ling.
Fred
Antwoord: Bij ons is het ook vochtig in de kofferbak van de 5-deurs 107 van eind 2009. Hier is het vooralsnog alleen het derde remlicht wat er lekt. Er zit geen rubber achter het remlicht, maar een sterk verweerde foam seal, wat heel veel water doorlaat. Lekt via de c-stijl zo de kofferbak in, het is niet veel maar toch...
Morgen prop ik er 4 led lampjes in en kit ik de unit af. Zal dan misschien verholpen zijn. Ik zie wel of ik binnenkort de achterlichtunits ook gelijk hermetisch afkit. Dit is echt een GROOT minpunt van de 3ling.
Fred
Antwoord: Bij onze 107 heeft de lekkage in de kofferbak niets met het derde remlicht te maken. Het water komt gezellig bij de veerpoten - en dan met name tijdens het rijden - naar binnen. Er is bij de linker veerpoot al roest waarneembaar. Even blazen met het luchtpistool en het water spat naar alle kanten weg.
De oplossing weet ik nog niet. Ik ben er nl. niet zeker van of er deugdelijke afdichtringen bestaan.
Antwoord: Heb vandaag ook lekkage geconstateerd in mijn 107 van 1,5 jaar oud. Schandalig dat Peugeot zo met zijn klanten omgaat. Ga maandag naar de garage. Indien geen garantie, dan maak ik er wel werk van... Twitter, Facebook, Kassa, etc.etc. Begrijp niet dat mensen dit zomaar pikken.
Antwoord: Ook flinke lekkage in de kofferbak van 107, 3 jaar oud. Gelukkig (dachten we) dekt de bijgekochte extra garantie voor het 3e jaar dit. Nefkens in Hilversum vertelde dat lekkage is uitgesloten van de garantie. Dus de auto weer lekkend meegekregen. Ga nu zelf aan de slag net als vroeger met mijn oude Fiat. Daar koop je dan een nieuwe auto voor met een extra jaar garantie. Waarschijnlijk is Peugeot en Nefkens Hilversum een klant kwijt. Er werd geen enkele poging gedaan om een oplossing te bedenken. In deze tijd zou je denken dat een garage zuinig is op klanten....
Antwoord: Ook ik heb flinke lekkage. Auto rook altijd wel wat muf, maar ik kwam er nu pas achter nu mijn kofferbak en achterbank zeiknat waren. Mijn auto is 5 jaar oud. Contact gehad met Nefkes in Den Bosch, die hebben melding gemaakt bij Peugeot Nederland. Vandaag bericht gehad: geen vergoeding vanwege leeftijd van de auto. Kosten reparatie: 410 euro.
Antwoord: Bij mij is, nadat het derde remlicht en de achterlichten opnieuw zijn gekit, de lekkage in de kofferbak verholpen. Helaas worden de vloermatten aan de voorkant nog steeds nat ondanks nieuwe deurrubbers en strips. Heeft iemand nog een oplossing voor dit probleem?
Bijvoorbaat dank.
Antwoord: Het probleem is heel goed bij hen bekend. Ze weten precies waar de lekkages zich kunnen bevinden. Ik zelf heb mij mijn Peugeot gezien dat als het regent het water langs de kabels van mijn achterlichten naar binnen komt, en niet zo'n beetje ook en mijn achterraampjes zijn ook niet lekdicht. Mijn auto wordt hopelijk volgende week ook gemaakt.
Antwoord: Bij mijn 5 jaar oude Peugeot precies hetzelfde. Ik heb hem nu 2 jaar in bezit en dacht met een jonge auto geen problemen te hebben. Hij rook idd wel muf en kofferbak was vochtig. Ik kreeg ik bij garage te horen dat ik de boodschappen niet met regen weer moest uitladen want daar werd hij nat van! Na veel klagen hebben ze achterraam gekit, maar probleem bleef. Nu heb ik de hele achterbank, kofferbak en matten voor en achter nat! Dinsdag moet de auto weer terug naar garage, ben benuuwd maar heb er een hard hoofd in!
Peggy
Antwoord: Mijn Peugeot is nu 5 jaar, ik heb hem bijna 3 jaar en sinds een paar weken heb ik last van water in het kofferbakje. Ik ben eerst maar eens op deze forum gaan kijken, en ik merk dat ik dus niet de enige ben die daar last van heb. Ondertussen maar een mannetje gebeld en een afspraak gemaakt om de achterlichten te laten kitten. (hij kende het probleem al). Bij de Peugeot-garage hoef je inderdaad niet aan te komen, want (volgens mij) kunnen ze niet genoeg aan de 107 verdienen. De service en vriendelijkheid zijn ver te zoeken! Als het euvel verholpen is, zal ik dit ook melden.
Anita
Antwoord: Mijn auto is weer waterdicht. De achterlichten zijn gekit en het euvel is verholpen.
Nadeel is wel, als er een lamp stuk is, moet de kit losgesneden worden om de lamp te kunnen verwisselen. Met gevolg dat er weer opnieuw gekit moet worden.
Antwoord: Dat lekken via het rechter- of linkerachterlicht bij de Peugeot 107 komt door de winter. De foam, beetje vochtig bevriest en daarna gaat het regenen, dan loopt het water zo langs de harde foamlaag, duurt wel ff voordat het minder hard is.
Een vloerrubber erin maken en dan de kabel afkitten. Maar LEDS is een hele mooie oplossing.
Maar dit was de eerste 107 en gelijk de allerlaatste. NOOIT MEER een 107.
Ervaring met Peugeot 107: Deze auto is geen aanrader. Waterpomp en lambdasonde vervangen bij 50.000 km. Nu roestvorming onder de deurrubbers en van service hoef je bij Peugeot dan niets te verwachten.
Ervaring met onderhoud: Leuk autootje zuinig in verbruik maar duur in onderhoud.
Ervaring met Peugeot 107 1.0 12v xs automaat: Sinds een week of twee merk ik dat de automaat lastig schakelt van 1 naar 2 met koude motor. Hij hakkelt een beetje... iemand ervaring mee?
Verder nooit problemen gehad met lekkage of iets dergelijks; wil ik ook graag houden zo. Ik rijd iedere dag gemiddeld 70 km.
Ervaring met Peugeot 107 1.0: Tja, leuke auto. Echter kan de achterklep niet meer openkrijgen met de sleutel en handmatig is deze niet te openen. Waardeloos.
Klepje bij de bestuurder bij aankoop laten plaatsen. binnen 2 weken kapot. Waardeloze kwaliteit. Voor de rest leuke auto.
Antwoord: De stift van de sleutels slijten mechanisch te vlug af. Ze zijn niet meer voor het gewone -niet met centrale slotvergrendeling-systeem gemaakt. In dat geval worden vaker mechanisch gebruikt om ook de deuren te openen. Na 2 jaar te gebruiken zijn ze versleten want blijkbaar van geen sterk genoeg metaal gemaakt.
Ervaring met Peugeot 107 1,0: Let op lekkage waar de reserve band zit, kan via de rem/achterlichten water lekken wat dan ik de ruimte komt van de reserveband. Daardoor wordt de achterbank en vloer zeer vochtig of zelfs nat, waardeloos Peugeot doet er niets aan, treurig (doet net alsof hun neus bloedt).
Ervaring met verkoop: Na aflevering moest er extra 250 euro betaald worden, de auto was duurder geworden. Had een prijs afgesproken en dat was het.
De daeler kwam na enkele weken of ik accoord ging met de helft erbij leggen, heb ik gedaan maar ga nooit meer terug naar Peugeot-dealer te Hoofddorp. Ga nu naar een andere dealer te Heemstede.
Ervaring met onderhoud: Fijne en betrouwbare dealer.